• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitdeuken zonder spuiten waarschuwing

@Cordoba Zeker waar. De vergelijking tussen een schadehersteller en winkel was misschien niet de beste, maar dan nog bestaat er in mijn ogen een verschil tussen 'goede' schadeherstellers en 'slechte' schadeherstellers. De slechte ben ik inmiddels al tegengekomen en er zijn hier op het forum volgens mij een paar hele goeie actief.

Hoe dan ook, zelfs als een schadebedrijf een slechte dienst levert dan kan het natuurlijk gewoon zijn fout erkennen en de boel in orde maken. Toen ik schade had laten herstellen en vroeg hoe de swirls/krassen en hologrammen waren ontstaan kreeg ik doodleuk te horen dat 'iedere auto van die fijne krasjes heeft en hologrammen in de lak helemaal niet bestaan'. Met andere woorden: ik moest niet zeuren en waar had ik het over. Dan kan de medewerker een slechte dag hebben gehad of niet, maar daar ga ik dus niet meer naar toe.
 
@Jansen Ik begrijp je helemaal, maar wilde vooral aangeven dat het lastig is om bij schadebedrijven een goede beoordeling te doen, doordat het vooral afhankelijk is van de kennis en vaardigheid van het personeel (de service/klantgerichtheid, laat ik gemakshalve even buiten beschouwing).
Een schadebedrijf dat nu goed is, kan over een jaar waardeloos presteren doordat er één deskundig persoon is vertrokken naar elders (en natuurlijk kan het omgekeerde even goed). Dat maakt dus dat zo'n lijstje erg afhankelijk kan zijn van personen (en dus veranderen in de loop der tijd), waardoor de waarde van zo'n lijstje nogal beperkt is.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Twee jaar geleden reed Thunderbirdin een parkeerschade. Aangezien ik ook een enorme mieren.. ben wilde ik dit ook onzichtbaar hersteld hebben. Ik ben toen in de buurt diverse schadeherstelbedrijven bij langs geweest en heb toen aangegeven dat ik de schade fooutloos hersteld wilde hebben. Dus geen stofjes in de lak, geen zakkers en vooral geen hologrammen.

De meeste grote (al dan niet gerenomeerde) bedrijven keken mij echt aan alsof ik van een andere planeet kwam. Uiteindelijk terecht gekomen bij een klein schadeherstelbedrijf waar ik meteen een rondleiding in de werkplaats kreeg en het resultaat van net herstelde auto's mocht bekijken, onder het motto: "Kijk zelf maar of je het goed genoeg vind"

De auto daar heen gebracht en echt perfect resultaat. Alleen met de paintdetective is te zien dat het rechter achterspatbord is hersteld.
(Helaas is dit bedrijf vorig jaar overgenomen door een grote landelijke keten)

Kortom, bij schade even bij diverse bedrijven vragen of je een paar net herstelde auto's mag zien.
 
  • Leuk
Reactions: SvA en ivo's
leuk topic, maakt veel los.

Ik snap de argumenten van de criticasters ook. Zeker als je hoort dat er dus ook schadebedrijven zijn die wel met bijvoorbeeld Rupes werken en je niet raar aankijken als je over hologrammen spreekt.
En inderdaad, als ik aangeef niet wassen, is dat niet omdat ik de wasstraat haat, maar omdat mijn auto in opperbeste staat is. Er was daar zelfs een medewerker die vroeg of ik zijn auto wilde doen! Dus dan moeten ze me op z'n minst waarschuwen/achteraf mededelen dat er gepolijst is.

Uiteindelijk ben ik niet zo boos, omdat er dus ongevraagd deukjes uitgehaald zijn die niets met de hagel te maken hadden en de auto nu eigenlijk op wat krassen na schadevrij is.

Inmiddels heb ik die vriend gebeld die er werkt. Hij gaf meteen aan, bel mijn baas en meldt het! Want is niet netjes. Hij heeft het zelf niet gezien hoe die collega bezig was, behalve onderstaande foto die hij me stuurde.

IMG_2232_zps83oogl98.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik zie nu pas, dat hij gewoon met zijn horloge (bijna) tegen de lak aan zit! :scream: Dan vind ik krassen ook niet zo gek. Sorry maar dat noem ik dwaling...
En die lamp komt ook akelig dichtbij, toevallig net daar waar hij erna gepolijst heeft en de hologrammen heeft laten zitten...
 
Nu kan je dus ook goed zien hoe die kleine krasjes ontstaan. Wij hebben ook een uitdeuker zonder spuiten soms rond lopen, die man heeft een stel gouden handjes als het om deukjes gaat. Ook bij hem zag ik kleine krasjes die hij plaatselijk weg haalde met een kleine accu rotary (mooi machientje ook) heb je ook fotos vd 'schade'?

Maak je overigens niet vaak meer mee dat iemand iets extras doet, en als de deuken er perfect zijn uit gehaald dan mag je toch echt wel blij zijn! Klein rondje met een DA erover en de auto staat er weer spik en span bij.
 
99,99% van de mensen ziet het niet eens of zal het aan hun anaal oxideren..

Die 0,1% mierenneukers zoals wij detailers valt alles op.

Het is precies hetzelfde als aan een sloopbedrijf vragen of ze een gebouw willen slopen maar dat ze geen stof mogen maken.

Ik doe ook altijd m'n ring af en een short om bij het detailen.Gisteren vergeten om te doen. Het boze oog thuis zag het en briestte waar m'n ring was.

Over oog voor detail gesproken....
 
Op veler verzoek...

Voor de duidelijkheid, dit was NIET aanwezig toen ik hem wegbracht. En buiten deze plekken (en het dak wat uitdeukkrasjes heeft) heb ik nergens anders nog defecten kunnen ontdekken.
Auto is niet gewassen nu.

Swirlhalla motorkap
IMG_2252_zpssfjjva9h.jpg

IMG_2253_zpsye4sjhy8.jpg


Hier kun je zien waar meneer gepolijst heeft onder het raam
IMG_2249_zpsqytruyfr.jpg


En de bonus swirls en hologrammen daarna
IMG_2250_zps7wx04cpw.jpg

IMG_2251_zpsnsv0m9ig.jpg


Tja, roept u maar of dit onder de noemer acceptabel valt... Ik ga een binnenruimte zoeken en een datum prikken, want gelukkig weten wij hoe we dit kunnen herstellen;)
 
Laatst bewerkt:
klopt... de halve motorkap zit onder de swirls, kreeg ze niet lekker op de foto, maar dit stukje viel me extra op. Daar zat ook een deukje op de motorkap dat nu weg is. Ik begreep dat er dus soms even gewetsand en gecompound wordt als ze het deukje niet 100% eruit hebben gekregen. Zou dat de marring kunnen veroorzaken als je grof finished? Ik ga in ieder geval snel wassen en wax erop zetten, want die is op aantal plekken zeker weten weg.
 
Ik snap dat niet helemaal... als een deukje niet helemaal weg is, gaat dit ook niet weg door te wetsanden en te polijsten.

Ik ben geen schade hersteller... maar zie hier de logica niet van in.

Maring krijg je van wrijving over je lak..: kam de door kleien als de klei te hard is, de lak heel zacht... of te weinig klei lube.... maar dag lijkt me hier niet het geval.

Maar het kan ook als iemand met een doek ver een vuile lak gaat wrijven... of met z'n handen ofzo.

Maar die gaat er vrij makkelijk weer uit... zeker op jou lak..... gewoon je verlies nemen en een rondje met een mooie polish.. heb je zo weer een strakke auto.
 
Ik vind dit niet acceptabel, wat mij betreft gewoon prutswerk.
Dit zijn gewoon beschadigingen die gemaakt zijn door onoplettendheid of "ik maak dit even snel af".
 
Zo is t mij verteld over dat wetsanden, snap t ook niet hoor. Was mij ook verteld dat ie met een kleine excenter werkt. En dat die uitdeuker iedere week uit Engeland komt ingevlogen, is via een landelijk opererend bedrijf?

Anyway, ze wilden me tegenmoet komen door het zelf te herstellen. Nobel, maar dat is voor mij een no-go. Buiten het feit dat ik zelf de lat veel hoger leg en betere spullen heb, vind ik het zelf ook gewoon leuk om te doen uiteraard.
 
Nou van de week kwam de tnt man een Padwasher brengen... gewoon een avondje relatie problemen hoor ;)
 
Ik snap dat niet helemaal... als een deukje niet helemaal weg is, gaat dit ook niet weg door te wetsanden en te polijsten.

Ik ben geen schade hersteller... maar zie hier de logica niet van in.

Een deukje die niet helemaal wel is, is geen deuk meer zoals jullie denken.

Het is een frommel waarin er plaatselijk meer orange peel blijkt te zitten als de rest van de lak. (bijvoorbeeld door teveel rek op de plaat, hierdoor word de plaat groter en door de lichte frommel word het materiaal kleiner)

Deze frommel is zo minimaal dat deze door de blanke lak te vlakken onzichtbaar word (de goeie restyler tikt met zijn teflon stift weer een klein beetje structuur terug in de glad geschuurde plek)

Moeilijk uit te leggen maar hoop toch dat jullie het nu een beetje begrijpen
 
ik heb zelf een 3 tal deukjes ter grote van 5 cent muntjes rondom de wagen , nu wil ik deze laten uitdeuken, maar wat zijn nou normale prijzen voor het uitdeuken zonder spuiten?
 
ik heb zelf een 3 tal deukjes ter grote van 5 cent muntjes rondom de wagen , nu wil ik deze laten uitdeuken, maar wat zijn nou normale prijzen voor het uitdeuken zonder spuiten?

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb recent een hele lading kleine deukjes weg laten halen. Kostte mij 3 tientjes.

De garage waar ik wel eens wat werk doe, die ''verzamelt'' een aantal auto's met deukjes en laat dan een uitdeuker komen. Deze vakman rekent dan niet per deukje een prijs, maar kijkt naar wat er moet gebeuren / hoeveel werk er bij komt kijken en maakt dan een totaalprijs.
In mijn geval ging alles vrij makkelijk omdat mijn deurpanelen makkelijk loskwamen, er niet geboord hoefde te worden en er geen units losgekoppeld hoefde te worden.



Greetz