• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Update] Full Detail Mercedes Benz 300 TD 1985

Detonator

Detailing addict
19 mei 2011
27
50
Ben vorige week begonnen met een MB 300 TD uit 1985, aangezien er delen van de auto opnieuw gespoten zijn, behalve het dak was het even spannend uit te vinden welke combinatie polish voor wat.
Maandag 28-05 hoop ik het karwei af te kunnen maken, heb een klein beetje inschattingsfoutje gemaakt qua tijd omdat er zulke grote lappen lak op zitten. o:)
Heb er nu ongeveer 14 uur werk inzitten.

Voorproefje, zo zag de auto eruit voorafgaand aan de detail:
399.jpg

Globale shot, slecht te zien hoe de lak is op de foto, dat snap ik ;)

400.jpg

Interieur(Mooi schaapje op de bijrijdersstoel ja...)

20120518_082702.jpg

Dak(voorzijde)

395.jpg

Velgen, zo goed als geen blanke lak meer aanwezig op de paint :s


Interieur
- Interieur Schoongemaakt met APC 1:10 bekleding ingesprayed, en dashboard afgenomen.
- Alle kunstof interieurdelen hierna behandeld met Poorboys Natural Look

20120518_082738.jpg

Cockpit, stuur niet meegnomen aangezien je dan Natural Look vingers krijgt ;)

20120518_082750.jpg

Deurdelen flink opgeknapt van behandeling met Natural Look, kwam een mooie kleur terug!

Hoe te werk gegaan.
Velgen
- Eerst banden ontvet met Poorboys APC 1:4 en lekker geborsteld
- Velgen ingesprayed met Iron-X, daarna het spul lekker afgespoten met broesstraal
- Velg -eigenlijk chroomdoppen- gekleid met oude Meguiars klei Dodo Juice Bornslippy
- Chroomdoppen gepolished met Poorboys professional polish en Yellow cutting ball

Exterieur
- Auto gewassen met Dodo Juice BTBM, en weer afgespoeld.
- Auto helemaal gekleid met Dodo Juice Supernatural en Bornslippy, hier kwam een hoop gele drap vanaf, leek wel of de hele auto onder de hars zat! :-&
- Auto nogmaals afgespoeld, en met Meguiars washmitt alle Bornslippy vlekken weggewassen: broeskop in linkerhand, washmitt op rechter gaat verrassend goed :party:
- Vervolgens afgedroogd met de Poorboys waffle-weave towel.
- Tijd om testspot te maken, lak was harder dan ik dacht, kwam voor de motorkap uit op een Gele Monello Kompressor met Inizio, dak en de rest van de auto met Gele Kompressor en Poorboys SSR3

20120518_082717.jpg

Motorkap na gele kompressor met Inizio

20120518_100830.jpg

Dak na gele kompressor met Poorboys SSR3

Hier dan de ná foto's:
IMG_1125.jpg

- Wielkappen na Orange spotbuffpad en Poorboys professional polish
- Beschermd met Wheelwax, rubber heeft een laagje Meguiars Tire Gel gekregen


IMG_1116.jpg

- Chromen buitenspiegels, eveneens gedaan met Orange spotfbuffpad en Poorboys professional polish. Hey, ik zie nog mijn broer in de rechterbovenhoek... :-"


IMG_1097.jpg

Detailing in progress :grinning:


IMG_1104.jpg

- Chroomwerk op de neus ook aardig opgeknapt na Poorboys professional polish
- Motorkap heeft na polish een laagje Mothers Glaze gekregen, hierna getopped met Poorboys EX-P


IMG_1117.jpg

- Dak is als nieuw na finishing touch met SSR1 opgroene kompressor, eveneens getopped met Poorboys EX-P


IMG_1123.jpg

- Impressie van de linkerzijkant na, zie hieronder voor reflectie shot van het hier afgebeelde linkerportier


IMG_1124.jpg

- Mirror-mirror, bring me a truckload of Poorboys :party:


IMG_1092.jpg

- Ster op de kofferbak glimt een stuk blijer weer lijkt het, eigenaar wist niet dat de auto nog zo kon glimmen.


IMG_1132_Plate.jpg

- Nog een shot van de neus die geniet van het badje in Mothers Glaze en de EX-P
 
hetgeen we zien ziet er al erg goed uit...graag nog wat foto's als hij klaar is van die mooie Benz. Volgens mij is die W123 en daarna nog de W124 de laatste echte mercedessen die quasi onverwoestbaar waren :)^
 
Mooie detail, ik ben benieuwd naar het vervolg maar het is er al goed uit.
Heerlijk ook dat chroom op de grill en de velgdeksels.
Wat betreft de auto zie ik liever een sedan dan een stationwagon maar dit blijft een tijdloos model.
 
De motorkap ziet er echt strak uit zeg! Good old SSR :cool: Jammer van die opgevulde beschadegingen. Maar het heeft ook wel weer wat. Succes verder, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
 
Dat ziet er al goed uit!:)^
Ik wil de BMW van mijn vader uit 1985 ook gaan doen en die is ook helemaal (behalve het dak;) ) overgespoten.
 
Nostalgie ten top!! Mijn oude basisschool leraar had ook zo'n auto in precies de zelfde kleur. Heb ik goede herinneringen aan. Ik ben dus ook erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!!
 
Verrassend hoeveel ik op deze auto kon doen met de SSR-serie van Poorboys.
De na-foto's zijn hierboven bijgevoegd.
 
heel mooi gedaan; knappe oldtimer...toen was Mercedes nog een tank; die W123 waren bijna onverwoestbaar :)^
 
Prachtig om te zien hoe het chroom weer glimt! De gehele wagen staat er weer super bij.