• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

UPDATE SELFMADE PADWASh verbeterde versie MET veersysteem

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Hallo ieder,
Hierbij stel ik mijn selfmade padwasher voor(= 2e versie ivm het proper maken binnenin,een goede opmerking trouwens die mij aangezet heeft om een verbeterde versie te maken)
Nodig:
1 emmer met een juiste diameter(274 mm diameter,hoogte 254 mm )+ deksel(gelukkig heb ik er meerdere)
1 gritt guard(265 mm diameter)
pvc-buis +- 1000 mm lang 32 mm diameter(in mijn geval),je kan ook 40 mm diameter nemen.
vijzen(liefst inox ,maar heb ff gyprocvijzen genomen(roest komt later misschien wel,en worden dan zeker vervangen
,,dopkes,, om vijzen weg te werken,oftewel ,,afdekkapjes,, genoemd.(komen op de grittguard)
ik zoek nog een paar andere dopkes of knikkers van 20 mm die net in de ronde gaten van de grittguard passen!!
4 doppen van spuitbussen waar de balletjes netjes in passen(zie verder)(63 mm diameter)
een ,,kit,, om alles waterdicht te maken en om wat dingen vast te plakken,watervaste verlijming is zeker aan te raden!!
4 schuimballetjes,die net passen in de doppen en er snel kunnen uitgenomen worden voor reiniging!!(à 60 cent het stuk)
De foto's :
De stukken buis in de emmer zijn nog van mijn eerste versie,maar zijn erg handig om de grittguard niet dieper te drukken.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De foto van de grittguard is nog van de eerste versie,nu staan de buizen meer naar binnen en zijn iets korter(140 mm )
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
+- 4 cm zonder in te duwen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
+- 7 cm door goed door te duwen,is meer dan nodig is zelfs!!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De dap in de padwasher,op het hoogste niveau.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De dap op het laagste niveau,zo kan je dus goed vocht,,opnemen,,
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
detail van de dopkes,het bovenste is enkel ter illustratie,en doet niet mee aan de was!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De pad die ik ga ,,wassen,, , heb deze niet langer dan 10 seconden in de padwash gehad!!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De pad die er proper zou moeten uitzien,voor mij was dit ok.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De padwasher die wel een beetje nat is op het deksel,maar dit komt door het eerste gebruik ervan en ik moet de handeling nog een beetje ,,leren,, .
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

toch eentje gevonden die zeker beter is dan de mijne:die man is volgens mij loodgieter!!die is pas knap gemaakt!!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bedankt voor het lezen .
Alle suggesties zijn welkom om dit type te verbeteren.
Indien mijn ,,doppen,, onder in de emmer loskomen,ga ik ze wel vastvijzen en waterdicht maken,is aan de zijkant ook gelukt en de emmer lekt niet!

Danny
Indien mogelijk geef ik antwoord op eventuele vragen/opmerkingen/verbeteringen,zeg nu zelf:heel simpel,maar werkt wel degelijk hoor.
 
kosten:

1 grittguard
1 pvc-buis,die je wel kan krijgen van iemand zeker:-b
4 balletjs à 60 cent het stuk :party:
1 gratis emmer
een ,,kit,, om te plakken
4 gratis doppen van spuitbussen
wat klein materiaal ,kost bijna niks
MAAR VOORAL : kost een beetje handigheid:-"

voor minder dan 25 euro ben je gesteld!!8-()) w^^w ,grittguard inbegrepen
 
@filmpje maken:wil ik best doen,heb met filmpjes plaatsen nog nuldebotten ervaring ,maar zal er zeker van komen.
Zal zeker niet voor morgen zijn,is namelijk erg druk op het werk en op mijn eigen wagen kom ik er nog niet op,die is reeds met het handje helemaal gedaan,en kan er nog lange tijd tegen.
Ik zal er zeker werk van maken om een filmpje op het forum te zetten als ik terug ga polijsten,geduld dus en goed uitkijken dus :cool:
@hele vieze pad?? : ik klei de auto's die ik ga polijsten en dan heb je volgens mij geen hele vuile pad,wel 1tje die ,,vol,, zit zou ik denken,anders heb je niet goed gekleid volgens mij.
Heb gisteren voor het eerst met de dap900 gewerkt om te kunnen oefenen vooral,ging niet om krassen weg te krijgen maar voor blingbling en dat is ook gelukt.Het was trouwens een auto die vol stond met echte diepe ,,krassen,, van sleutels tot garagepoorten die over het dak sleepten!!Zelfs vogelshit in de motorkap die je er met een rotary zelfs niet uit zal krijgen(denk ik toch)
Had met de pad op de foto ongeveer maximum 2 vierkante meter gepolijst.

Groeten danny
 
Ziet er netjes uit! Heb zelf net met de groupbuy een echte besteld, maar dit ziet er ook netjes uit! Zeker een van de betere self-made die ik tot nu toe heb gezien!
 
@ xsara coupé :

Ik moet er idd ook nog een betere tegenkomen op het internet,en heb al veel gesurfd hoor!
Het idee is heel simpel,maar ik heb er wel enkele weken over gedaan om iets geschikt te vinden om die grittguard te laten veren en dan nog
met een redelijke "druk" bovenaan te laten in de emmer omdat je wel wat kracht moet zetten om de pad schoon te krijgen.
Tot hiertoe is dit het beste resultaat en nu zullen er ongetwijfeld wel anderen volgen met "hun" ideetjes.
(buis-in-buissysteem zou ook gaan ,maar ik vind geen geschikte veren/spiralen)
Deze versie gaat voor mij toch enkel nog verbeterd worden moest de grittguard beginnen "tollen" , dan neem ik gewoon grotere kokertjes of ik monteer binnenin extra buisjes die dit tegengaan.(de 1e versie werkte al perfect,zonder "tollen" )
Kon ik toch niet weten dat jij er 1tje had besteld:D

Ik ga wel nog een beetje meer andere spullen kopen nu,is als excuus toch geldig of niet??(voor mij wel)

groeten danny
 
Waarom vering vanuit de onderkant van de gritt guard maken en moeilijk doen met watervaste lijm, pvc pijpen ed., kun je de gritt guard niet gewoon aan 4 redelijk stevige veren (maar niet te..) ophangen in de emmer?

Dan ben je voor de prijs van 4 veren klaar :-" en kun je je gritt guard ook nog normaal gebruiken aangezien je er dan niets aan hoeft te monteren....
 
@veren bovenaan:

Laat binnenkort jouw versie dan maar eens los op het forum,ik heb meerdere selfmades gaan zoeken en kwam er geen enkele tegen met "veersysteem".
Jij zal dus de eerste moeten worden:-b ,proficiat dan!!

Let wel: de grittguard wil wel gaan ronddraaien hé,DAT IS HET PROBLEEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Danny
 
FF vermelden dat er binnenkort geen grittguards meer te krijgen zijn bij carclean,vermits iedereen deze namelijk gaat namaken :D

Op tijd bestellen is de boodschap dus!:-b
Ook foto's posten dan hé ,ik kijk ook graag naar selfmadetoestanden .
Voor de geinteresseerden: ik heb nog 2 emmers op overschot,GRATIS af te halen!!(1 per lid)

MVG Danny
 
Bravo man!
Dat heb je netjes gedaan, scheelt een hoop centjes zo.
Als ik niet mee had gedaan aan de padwasher GB had ik ook wel een poging gewaagd om er zo een te maken ;)
 
Ik had al een poging gewaagd een padwasher te maken.
Ook geslaagd in mijn ogen.

echter ga ik nu toch een echte kopen puur omdat deze mijn pads niet vernaggelen :confused:

Het veersysteem uit de jouwe is wel chique :cool:
 
@bartezz: hey,hoe komt het dat je pads naar de kl.ten zijn gegaan??

Dan heb je of te weinig spoelwater gebruikt of te lang gewassen,ik zie niet in waardoor bij mij de pads veel sneller gaan slijten dan in een "echte" padwasher.
Ik ga er nog voor zorgen dat er hogere "dopjes" in komen,maar ga niet overdrijven zoals bij de andere selfmades die ik gezien heb.
Door te veel verschillen gaat de pad natuurlijk zeker sneller stuk,het zal een zogenaamde "zachte" verhoging moeten worden zoals bij de echte versie.
Laat anders ff een foto zien (pm) of durf je ze hier ook posten???

MVG Danny