• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VAG lak met Swirls : Mezerna of Monello ?

Ik nevel iets op een MF doek (koraal) en wrijf dat uit met een 2de MF doek (ook koraal).
Ook heb ik het al op tal van andere manieren geprobeerd (op eel nevelen en dan uitwrijven) maar ik blijf vlekken houden, hoe veel of weinig ik ook gebruikte.

Met de Red Mist heb ik daar totaal geen last van.


Maar even terug komend op de eerste vraag :

Juffer1 zei:
De keuze is wat mij betreft op Monello gevallen. Maar heb ik ze dan alle 3 nodig of zou ik aan de Raffini Finale en de Raffini Mezzo genoeg hebben ?
 
dutchcardetailing zei:
Alleen de compound of ook de polishes?

Alles wordt gewoon door Menzerna voor Monello geproduceerd. Andere praatjes over de Raffini polijstmiddelen zijn puur ontstaan door uitspraken van concurrende ondernemers. Need I say more? meuh
 
Mijn fout, dacht dat ze overeenkwamen met andere menzerna nummers. Al die nummers zijn ook behoorlijk verwarrend bij menzerna. Maargoed heb powergloss besteld en ip en po85rd heb ik liggen. Dus zal van het weekend is gaan testen. Moet wel zeggen dat ik op moderne lakken sip iets fijner vind werken dan ip. En PO85RD:heart_eyes:
 
dutchcardetailing zei:
Misschien de fles niet goed geschud ofzo. Zal binnenkort nog is goed kijken.
Als daarna ook nog een verwarring ontstaat doordat er niet goed naar de juiste benummering is gekeken,
dan lijkt me wel handig om dat voortaan van te voren wel te doen, anders blijven we in het vinden cq ervaren zitten, terwijl hetgeen niet op de juiste wijze is gebruikt en onderbouwd.

Een forum is o.a. bedoelt om je ervaringen te delen met anderen, deze moeten echter welcorrect onderbouwd te zijn middels heldere tekst en uitleg, ander is het holle praat.


Maar goed, ik denk dat de topicvraag inmiddels wel is beantwoord:
Menzerna of Monello >>> buiten de prijs gelijk :)
 
Nog niet helemaal ;)

Juffer1 zei:
De keuze is wat mij betreft op Monello gevallen. Maar heb ik ze dan alle 3 nodig of zou ik aan de Raffini Finale en de Raffini Mezzo genoeg hebben ?
 
Voorlopig denk ik dat je met de Mezzo en Finale prima vooruit kan. De compound zou je in kunnen zetten voor zwaarder lakherstel en lokale krassen.
 
Tim zei:
Voorlopig denk ik dat je met de Mezzo en Finale prima vooruit kan. De compound zou je in kunnen zetten voor zwaarder lakherstel en lokale krassen.


Welke pads horen hierbij.

Ik heb de witte polishing pad, de groene heavy polish pad, de zwarte finishing pad en de blauwe final finishing pad.

bvd John