• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenborstel voor meerspakige velgen

dutch79

Detailing chief
14 nov 2010
220
85
Ik zoek nog steeds n borstel die goed in hoeken en in krappe ruimtes kan komen bij meerspakige velgen.

Dit ziet er wel handig uit:


Iemand ervaring mee? Kent iemand alternatieven (die bv Carclean verkoopt)?
 
Ik zou een wheelwoolie nemen van monello. Heb zelf de small genomen voor mijn BMW M velgen en het werkt vrij nauwkeurig en krasvrij. Je velgen even insprayen met een ontijzener daarna met de wheelwoolie overal al tussen en zou voor je boutgaten een detailkwast pakken. Daarna afspuiten met een HD reiniger en eventueel een tar remover gebruiken en wassen met een oude washmitt.
 
Uhm lijkt me meer schoon te maken door de grote hoeveelheid water in combinatie met een keiharde borstel. Is eerder bedoeld voor de vaat.

De Monello Wheel Woolie's zijn geweldige dingen. Houden veel water vast, makkelijk te gebruiken op het velgenbed.
Houd zelf ook erg van de washandschoen. Daarmee kun je goed de achterkant van de spaken mee pakken..
 
Ik heb zelf de EZ Detail Go (WC-borstel) voor het velgbed en ik kan hier ook grotendeels de spaken mee doen. Echter pak ik een simpele kwast erbij en dat gaat prima. Ik kan beide ook nog combineren met een washandschoen die ik niet meer op de lak gebruik.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
https://forum.Carclean.com/threads/review-dodo-juice-supernatural-merino-wheel-mitt.5391/

@Istnogferarie :cool:
Zou gewoon een oude washmitt pakken voor de vlakke en makkelijk te bereiken plekken en daarbij de whoolie van monello. Borstels gaan altijd spetteren, maar goed dat is ieder zijn persoonlijke voorkeur verder spetteren die whoolies niet. Kost wat maar dan heb je ook echt wel een goede en je zal er lang plezier van hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Michal
Ik ben er erg tevreden over; https://carclean.com/nl/product/Carclean_nl/Four_Finger_Wool_Wheel_Mitt_102032
Is wel ff wat werk, maar dat is de rest gelukkig ook ;)

Dat ie uit elkaar valt... geen last van. Ik spoel het dan ook alleen uit, wol heeft een zelfreiningende werking. Wasmachine heeft daarom geen zin. Glijdt bij mij ook niet weg, want het leer aan de binnenkant "kleeft" aan de vingers en de andere vinger (van de vijf) houdt het op z'n plek.
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Persoonlijk doe ik het altijd als volgt:

Auto + velgen in foamen
Afspuiten
Velgbed reinigen met de EZ Detail GO (wc borstel ding).
Spaken reinigen met een oude washmitt. Hier kan je hele hand gewoon in. En tevens kun je aan de achterkant van je spaken komen!
Voorkant naafkapje en bouten reinigen met de Valet Pro exterieur kwast.
Afspuiten de boel!
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Heb eerder n groffe borstel gehad (Megiuars) maar dat werkt niet. Wordt niet schoon en spettert. Afgelopen jaar vooral met n microfiber handschoen gewerkt, want op zich fijn werkt. Maar de smalle kieren, daar kun je met je vinger eigenlijk niet eens bij.
Het gaat over de velgen waar ik binnenkort op ga overstappen. Zie volgende post.

Zou ik dan de kleinste Whoolie moeten hebben?
 
TWP_0467.jpg
 
Heb eerder n groffe borstel gehad (Megiuars) maar dat werkt niet. Wordt niet schoon en spettert. Afgelopen jaar vooral met n microfiber handschoen gewerkt, want op zich fijn werkt. Maar de smalle kieren, daar kun je met je vinger eigenlijk niet eens bij.
Het gaat over de velgen waar ik binnenkort op ga overstappen:

http://neo-fusion.co.uk/gallery/gallery/cars/335d/225m/TWP_0467.jpg

Zou ik dan de kleinste Whoolie moeten hebben?
Ja dan zou ik die nemen. Ik heb er ook eentje en die gaat perfect tussen mijn M performance velgen in en je krijgt het goed schoon. Zou van Valet pro nog wel een kwastje erbij doen om goed in je wielbout gaten te komen. Niet hard boenen hoor maar gewoon rustig insoppen ermee.
 
Geloof me, een kwast is zo simpel als maar kan en werkt goed. Je kan overal bij en in. :p


Greetz
Zo'n kwast is leuk inderdaad maar als je je hele velg schoon wilt maken is zo'n whoolie wel handig want ik zie mezelf niet half onder de auto liggen om tussen mijn spaken te komen zodat de rest van mijn velg ook schoon wordt :p.
 
Ik vind die 4 finger wool mitt ook niet fijn werken... gebruik hier ook een dunne washmitt for.

Verder doe ik het bijna het zelfde als Roy... alleen bij mij is het velgen afspuiten... auto in foamen... velgen wassen.. alles afspuiten ;)

Als je velgen goed beschermt zijn is het niet veel werk ze schoon te maken... ik hen nog nooit zo iets gehad van had ik maar een draaiende wc borstel als op het filmpje ;)
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Ik vind die 4 finger wool mitt ook niet fijn werken... gebruik hier ook een dunne washmitt for.

Verder doe ik het bijna het zelfde als Roy... alleen bij mij is het velgen afspuiten... auto in foamen... velgen wassen.. alles afspuiten ;)

Als je velgen goed beschermt zijn is het niet veel werk ze schoon te maken... ik hen nog nooit zo iets gehad van had ik maar een draaiende wc borstel als op het filmpje ;)
Met wat bescherm jij je velgen eigenlijk? Ik moet nog even een nieuw topic aanmaken want ga mijn BMW styling 194 velgen laten poedercoaten weet alleen nog niet welke kleur.... Dus als iemand een mooie suggestie heeft behalve candy roze of dat soort kleurtjes :p

Sorry voor het offtopic bericht!
 
Mijn velgen zet ik altijd is de Rim... en mijn vrouwtje haar velgen in de wheelwax van poorboys... als je die in 3 lagen aanbrengt heb je daar best even plezier van.

Het liefst zet ik ze allemaal in de Rim... alleen 2 auto's... 3 velgen sets... het is toch recessie in de offshore he ;)

En hou je velgen als je blieft gewoon zilver ;)
Je heb geen golf 3 (met alle respect) ik zou het een beetje OEM houden. Zo'n grijze kleur is ook wel mooi.. maar die kleur worden ze van zelf na een week of 2 :joy:

Bij witte en rode auto's vind ik zwart mooi... anders gewoon zilver
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en JanMarten