• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenreiniger Alu duivel speciaal

bertus

Detailing rookie
3 okt 2009
39
0
44
Beste poetsers, Al gebruik ik na iron x nu nog steeds non ferro van monello en nog steeds met goed resultaat maar nu komt er een gelegenheid om eens Alu duivel te testen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Niet bedoeling om monello tegen het zeren been te trappen maar ben gewoon nieuwsgierig. Mvg, Joris. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Volgens mij zijn IronX en Non-ferro dezelfde producten, namelijk ijzerverwijderaar. Dat de non-ferro na de IronX resultaat heeft geeft mij het idee dat non-ferro dus beter reinigt dan IronX.

Met die alu duivel heb ik echter geen ervaring.
 
Beste Nick, Je antwoord klopt dat staat buiten kijf! Dat heb ik al vaak mogen ervaren. Nu is de vraag of iemand ervaring met Alu duivel heeft? Bedankt voor je reply Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Iron X is geen velgenreiniger, Non Ferro gaat iets meer die kant op, omdat het tevens reinigers bevat.
Bij Alu duivel wordt als productomschrijving meegegeven, dat het een velgenreiniger is.
Het wordt dus een beetje appels met peren vergelijken.
 
Volgens mij heeft carclean een filmpje geproduceerd met het verschil tussen iron x en non ferro. Maar begrijp wat je bedoelt ondanks dat iron x toch wel degelijk werd aangeprezen als velgenreiniger. Maar tot op heden nog niemand ervaring met Alu duivel. Bedankt voor de reply Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Twijfel of het netjes is om daar op een forum van Carclean te reageren ...??

Maar toch.... Niemand ervaring er mee??
Als ik het namelijk zo lees is het een product wat CC mss moet opnemen in hun assortiment ( ??)
 
Hoeveel van dit dat soort reinigers zou je een assortiment willen?
We hebben:
  • Monello Non Ferro
  • Gyeon Q²M Iron
  • Dodo Juice Ferrous Dueller
  • Nanolex Wheel Cleaner & Fallout remover
  • Sonax Xtreme Wheel Cleaner
  • Auto Finesse Iron Out
Pas bij een vergelijkende test met meerdere producten kan je goed het verschil zien.
Iemand die alleen maar zure velgenreinigers gebuikt en daarna de Alu Duivel zal zeer onder de indruk zijn.
Maar dat er verschil in effectiviteit tussen dit soort producten kan zitten bewijst het filmpje van IronX vs Non Ferro.
 
Klopt Dibbuz,
Je kan onmogelijk alles opnemen echter wanneer ikhet moet geloven is dit wel een heel mooi en makkelijk product. En..... Het is zuur vrij ( arm) en dus veilig voor de cancaot
 
Alle producten die ik genoemd heb zijn zover ik weet ook zuurvrij en dus veilig voor coatings waaronder de CanCoat.
 
Heb het vanmiddag aangeschaft omdat ik het toch even wilde proberen.
Een fles van 1 liter koste €15.95.

Heb het op meerdere manieren aangebracht.

Sproeikop geeft 1 rechte en harde straal .Vind zelf een iets verspreider sproeieffect prettiger met aanbrengen. Door de harde rechte straal heb je dus veel produkt op 1 plek en moet je dus ( wil je de gehele velg geheel met Alu duivel inspuiten) vaak sprayen.
5 minuten gewacht en met de karcher de velg afgespoten.

Resultaat is een op het oog mooi schone velg echter wanneer je met een doekje of met je vinger over de velg gaat zie je dat het met afspuiten niet geheel schoon is geworden.

Kortom.... Leuk en handig produkt om even snel voor het oog je velgen schoon te maken maar wil je het echt schoon hebben dan zal je een washmitt ( speciaal voor de velgen) moeten gebruiken.

Denk dat je bij CC een ander product kan vinden die voor een zelfde prijs of zelfs minder een beter resultaat geeft. Helemaal omdat ( aangezien je behoorlijk moet sprayen) je behoorlijk wat Alu duivel nodig hebt .
 
"Helemaal omdat ( aangezien je behoorlijk moet sprayen) je behoorlijk wat Alu duivel nodig hebt ."

Wat flauw , dan kan je net zo goed een andere sprayer gebruiken en dan ben je zeker niet zoveel product kwijt.....:ja