• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verchroomde uitlaatbochten polijsten

Chroom is meestal maar een paar nm dik
http://www.verchromen.nl/proces-verchromen.html

Schuurpapier is echt wel wat anders dan fijne staalwol
 
RedCat;307635 zei:
Schuurpapier is echt wel wat anders dan fijne staalwol
Bedoel je hiermee dat jij eerder fijne staalwol zou gebruiken? Voor mij (leek) klinkt "staalwol" nogal heftig, maar als dat milder is dan P2500 wet sanding paper...
 
Staalwol = ronde lange draad van releatief zacht materiaal
Schuurpapier = scherpe korrel van relatief hard materiaal

Staalwol wordt pas gevaarlijk als je er te lang mee door gaat omdat de draad dan breekt en dan heb je een scherpe punt
 
Da's nuttige info (bedankt allemaal!). Wat zit er toch een hoop kennis hier :-D

Ik ga van de winter maar eens shoppen voor Wondersteen en fijne staalwol, lijkt me n.a.v. jullie input een logische volgende stap.
Wetsanding kan ik dan later nog overwegen, mocht de staalwol niet voldoende zijn.

Welke grade (0-00-000-0000) zal ik nodig hebben?
En is het verstandig om sowieso te eindigen met een hit 0000?
 
Een flinke pot elbow grease heb ik nog wel :-D
Vind ik ook geen enkel punt, zolang ik maar íets van progressie zie...

Lijstje wordt dus:
- Fijne staalwol grade 0
- Monello Raffini Finale

Het wondersteen-spulletje heb ik dan in principe niet meteen nodig. Die vergeling (na een paar ritten) neem ik wel voor lief, zolang het maar enigszins blijft glimmen en er gewoon egaal uitziet, zonder doffe plekken...

Hier leer ik nog eens wat op mijn oude dag!
 
Tussen de oliebollen door heb ik vrijdag wat spullen aangeschaft voor o.a. deze klus:
  • Poorboys Professional Polish 2
  • Mothers Mag & Aliminium Polish
Gisteravond en vanmiddag wat aan het proberen geweest:
  • Met Professional Polish 2: de aanslag werd heel langzaamaan minder (zowel met geweven microvezeldoek als met fijne staalwol grade 0 geprobeerd)
  • Met Moeders Polish en geweven microvezeldoek: hiermee werd de aanslag sneller minder dan met de PP2 èn met minder swirls. Nog altijd erg arbeidsintensief, maar de progessie stemt me toch positief na alles wat ik al geprobeerd had.
Hieronder nog een fotootje vóór en een fotootje na:
20121204_174804.jpg

20121230_145738.jpg


Verder heb ik de PP2 nog met eenzelfde type microvezeldoek gebruikt om wat krasjes (voor 50% gelukt) en een doffe plek (voor 95% gelukt) op mijn motors tankcover minder zichtbaar te maken.
Leverde wel swirls op, deze kreeg ik gemakkelijk weg met de "gewone" Prof. Polish op een witte handpad. Hier heb ik helaas even geen foto's van.
Voor een nog beter resultaat zou een rotary of DAP denk ik uitkomst bieden.

Mijn conclusie: dat Mothers Mag & Alu Polish is ècht een werelduitvinding!
Bedankt voor jullie tips ook!