• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verf verwijderen van banden

Guy

Detailing addict
23 okt 2012
154
65
Hallo,

Even een algemene vraag en misschien handig voor meerderen.

Wat is de beste mogelijkheid om verf van banden te verwijderen? In verband met het rubber van de band lijkt me niet ieder middel geschikt. Vandaar dat ik me vooraf wil informeren :-"

Groeten,
Guy
 
Ik heb de witte letters van mijn banden er af gekregen na een tip hier met Carlofon .
Werkte voor jij het beste. Ook met thinner geprobeert maar dat lukte niet echt.

Succes
 
@addy: Gezien nog nooit van heb gehoord, heb ik Carlofon even op google los gelaten:
Is een merknaam met een diversiteit aan middelen .... wellicht kan het exacte middel geplaatst worden

Kom wel bij de citrus reiniger het volgende stukje tegen:
Citrus reiniger is een doeltreffend reinigingsmiddel op basis van natuurlijke bestanddelen, met frisse citroengeur.
Lost op en verwijdert vet, olie, lijm, hars, teer en inkt.
Geschikt voor niet- absoberende en niet-vervagende oppervlakken.
Gebruik: breng aan op een schone doek wrijf over de vlek.
Belangrijk: probeer het reinigingsmiddel voor gebruik op een kleine vlek om de kleurstabiliteit te controleren.
 
Sorry, net even gekeken maar is idd de citrus reiniger.
Was wel wat werk maar ging wel goed. Ik was tevreden ermee.
 
Intersant topic dat ik zeker ga volgen.
Ik heb net nwe voorbanden en daar is met een gele verfstift een lelijke gele bol op getekend en zou deze er graag af krijgen.
 
Na een schadegevalletje is mijn achterbumper opnieuw gespoten incl. de plastic diffuser. Na een jaartje begon de verf op de diffuser wat te verweren en heb ik alles met succes verwijderd met melamine sponsjes (van de actie winkel).

Heb er dus geen ervaring mee, maar zou zomaar kunnen dat je hiermee ook verf van banden krijgt...
 
Om het even kort samen te vatten: De band is namelijk iets groter dan een autoband, een tractorband :-" .Mijn andere hobby is/ zijn (oldtimer)tractoren...

Omdat je vaker bij oudere types ziet dat de velgen snel zijn overgespoten met als gevolg dat de halve band onder de verf hangt vraag ik me af of dit wel weg te krijgen is? De vraag is misschien ook handig voor mensen met een auto, vandaar dat ik de vraag stel omdat dit natuurlijk het CARclean-forum is.:schaam

Hier even een voorbeeldfoto

[/img]
 
Twee manieren om het aan te pakken fysieke kracht of de hechting verminderen
Ik zou voor het laatste kiezen PoorboysNaturalLook of Pindakaas ...
 

Bijlagen

  • conv_334.jpg
    conv_334.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 431