• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verfspatten verwijderen

dani

Detailing rookie
21 mrt 2010
63
0
Ik ga binnenkort een auto detailen. Op het dak zitten verfspatten van een verfklus. (van die kleine spatjes van de roller) Iemand ervaring mee hoe die te verwijderen? Ik dacht zelf met de nagel verwijderen en dan polijsten. Maar misschien lukt kleien wel, of valet pro? Ik hoor het graag
 
Als het met gewoon water te verwijderen is zou het er wel al met een wasbeurt afgekomen zijn lijkt me? :idee

Hangt ervan af wat voor verf het is...
ik heb ook ooit eens problematische verfspatten verwijdert....geprobeerd met water, teeroplosser, white spirit, aceton....uiteindelijk lukte het met nagellakverwijderaar....

Belangrijk: als je dergelijke producten op autolak gaat gebruiken heb je mijn inziens altijd een kans dat dit de lak mogelijk aantast/beschadigt....bezint eer ge begint en doe dit enkel op eigen risico
 
nicknameless zei:
Wat denk je van.......... terpentine, wasbenzine of gewoon water. Mits het laatste latex en/of muurverf is.
als het er net op zit werkt dat wel ja. Maar dit zit er al een jaar op, uitgehard, hoogglans verf voor buiten. Dus muurvast.
 
Nevel werkt prima met klei. Je nagel is de juiste optie voor grotere druppels.

Grove werk dus nagel, fijne werk met klei. Wat je daarna doet moet je zelf weten, maar de verf gaat er zo af en dan kun je beoordelen wat er eventueel nog nodig is.
 
FFF zei:
Je nagel is de juiste optie voor grotere druppels.
are you crazy? ergens teveel productjes gesnoven? NOOIT, en dan ook NOOIT met je nagels aan je lak komen, proberen met klei, lukt klei niet? zwaardere klei gebruiken, lukt dit nog niet.... voorzichtig met oplosmiddelen en wattenstaafjes proberen maar NOOIT je nagel..... never ever je nagel

**ok ik overdrijf uiteraard :ja maar je maakt echt snel krassen met je nagel die zelfs een dapje soms niet meer te lijf kan gaan!**