• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vergelijk M105 met Inizio Forza en advies verwerking ?

dachshound

Detailing rookie
6 okt 2009
314
0
Heb nu de afgelopen maanden 2 keer Ford Mondeo's aangepakt met een knetterharde lak: meerdere hits met gele pad en Inizio moeten uitvoeren en nog niet helemaal tevreden over 't resultaat ervan...

Ik zoek een iets steviger polijstmiddel (want 'k durf nog niet zomaar naar m'n paars wolletje te pakken).....

Is de Meg's M105 vergelijkbaar met de Forza variant van Monello Inizio ?

Kunnen beiden goed verwerkt worden met bijv een (gele) kompressor-pad of moet ik toch het lichte onderbuikgevoel voor het paars wolletje onderdrukken en hiermee gaan werken (met de "normale" Inizio of de Forza) ?

Graag jullie mening / advies in deze zaak....
 
Kunnen beide goed verwerkt worden. De M105 is een product wat niet afbreekt door SMAT (Super Micro Abrasives Technology) i.p.v. dimishing abrasives.
Het is vrij kort verwerkbaar, wel grof en makkelijk te verwerken. Maar wat wil je precies verwijderen? Echte krasjes?
 
Daarbij wel de opmerking dat wol totaal verschillend cut dan foam, met dito warmte ontwikkeling. Wol is per definitie niet slechter of grover dan foam. Je kan er op een andere manier meer corrigeren. Gewoon proberen op een testpaneeltje o.i.d. en je zal zien dat het werken met wol reuze meevalt. Gezond verstand gebruiken is in beide gevallen sowieso van toepassing ;)
 
Inderdaad, de echte krasjes moeten eruit.
Met kort bedoel je: 1 hit (met zoals Havanna zegt "gebruik van gezond verstand ") ?

Goed om wel te weten dat M105 dus een heel ander produkt is dan de Inzio.

Wolletje ga ik binnenkort op een paneel testen; zijkant auto van collega (auto voor 50 euro gekocht) met een witte waas in de paarse lak.
Hij vond alles goed...dus dat is wel een geruststelling...
 
Werken met wol is echt goed te doen hoor! Ik dacht ook de eerste keer van, ik probeer het op een bijna niet zichtbaar deel op de auto. Uiteindelijk de hele auto gedaan met wol. Wat was dat lekker werken zeg. Ik vind de wollen pad fijner werken dan een gele pad. Wolpad is ook heel dun
 
De M105 is korter werkbaar dan vergelijkbare polijstmiddelen. Het zal dus eerder stoffen.