• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkeerde volgorde Pads...? :klap

E-Nygma

Detailing rookie
8 aug 2010
28
0
All,

Even snel..ik heb afgelopen zaterdag mijn dak en mijn motorkap voor de eerste keer met mijn DAP500 behandeld. Keurig gewassen, gekleid, afgetaped en gaan.

Echter..heb ik de volgorde

- Mezzo --> Oranje (2 hits)
- Finale --> Wit (1 hit)

aangehouden. Nu lees ik (stom..) dat je eigenlijk nog een Finale Groen of Finale Zwart moet gebruiken hierna.

Ik heb hierna Zwart met Poorboys White Diamond gebruikt als glaze en daarna een laag Collinite toegepast.

Heb ik nu blijvende schade aangericht? Moet ik iets herstellen? Ik hoor het heel graag.

Groet,

Erwin
 
Als je schade had aangericht, dan had je dat wel gezien :-" Nee hoor, maar de beste combinatie is:

Oranje en Witte pad - Mezzo
Lichtgroen en Zwart - Finale

Je kunt het altijd anders gebruiken, maar Finale op wit is niet helemaal juist, maar kan geen kwaad.
 
Gewoon doen wat jij zelf het beste vindt.
Bij mijn lak gebruik ik meestal Mezzo op oranje en ik eindig met finale op wit.
Daarna een glaze (met de hand) en een sealant met zwart of blauw.
 
Soepergrover zei:
Hmmz, om hier even op in te gaan.
Is voor Inizio eigenlijk geel of wol nodig of kan dat eventueel ook wel op oranje?
als je lang genoeg doorwerkt (dus dat het product voldoende af kan breken) kan inizio op oranje volgens mij goed hoor! :weetniet
 
Echt weer super dat er zo snel antwoord is.
Ik heb Tim ook al even gesproken en hij heeft mij ook verteld dat er eigenlijk niets aan de hand is.

Voor het mooie zal ik eerdaags toch nog even finishen met Groen en Finale.
Ik was nog niet helemaal tevreden met het eerste resultaat, dus een flesje Forza gehaald en die eens proberen met een orandje pad.
Dan afbouwen met Oranje en mezzo en dan Lichtgroen met Finale...

Wat heerlijk dat het weer aan het bijtrekken is en ik weer van mijn auto kan genieten!!

Als ie naar mijn zin is..dan plaats ik wat foto's.

Thx all!

Erwin
 
Soepergrover zei:
Hmmz, om hier even op in te gaan.
Is voor Inizio eigenlijk geel of wol nodig of kan dat eventueel ook wel op oranje?
Persoonlijk vind ik Inizio of Forza op Oranje heerlijk werken.
Af en toe heb ik het idee dat er weleens wat te vlot naar de foamed woolen of de gele wordt gepakt. (en dan natuurlijk gelijk roepen "jonge jonge wat was die VAG-lak knetterhard")
Oranje met een pass extra kan ook een oplossing zijn.
Iedereen moet zijn eigen voorkeur maar volgen