• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verlichting van je poetsplek?

BC911

Detailing chief
Tester of Bling
12 apr 2011
418
75
Zou het misschien handig zijn om een onderdeel aan te maken ivm de uitrusting van je werkplek? Ik zie dat er hier toch ook een heel deel mensen een mooie plek hebben om te poetsen. Ik denk hierbij aan vragen over verlichting, opslag van spullen, .... Ik weet niet goed waar ik ze momenteel kwijt kan. Ik hoor het graag.

Groeten, Bert

Edit: was dus blijkbaar al wel een plaatsje voor voorzien ;). Bedankt om dit op de juiste plek te zetten.
 
Apparaten & Accessoires ?
Opslag: ergens waar donker en geen mega tempverschillen, en zeker niet laten bevriezen !
 
Een werkplek "moet" uitgerust zijn met het volgende:

- goede verlichting
- ruimte rondom de auto
- niet te warm/koud
- voldoende stopcontacten
- stromend warm/koud water

Mijn 'extra' punten zijn:

- muziek
- koffie
- sigaretten
- liefst (afgesloten) prive terrein zodat je ongestoord kan werken zónder afleiding door vragende en/of nieuwsgierige mensen om je heen
 
Werkplaats
Dit is mijn werkplaats,achteraf had ik wat dingen anders moeten doen,want mn aanstaamde project gaat er niet in:(
 
Belangrijkste drie punten voor een werkplaats:
- genoeg ruimte
- genoeg licht
- genoeg stopcontacten.

@bart: dan had je ook wat meer water moeten voorzien in je werkplaats.
 
Ik was met deze vraag inderdaad begonnen omdat ik aan het uitkijken ben om wat verlichting bij te hangen. Momenteel zijn er alleen halogeenspots voorzien en dit is best ok om swirls te zien, maar niet voldoende om echt optimaal te werken. Aangezien het bij mij vaak in stappen zal gebeuren zal er vaak 's avonds en binnen gewerkt worden.

@Bart: bedankt voor de link naar jouw topic, dit is denk ik voor velen een droom van een werkruimte!

Maar dus even terug over de verlichting, hoeveel watt voorzie je ongeveer rond de wagen? Is altijd zo moeilijk in te schatten en zeker nu met die spaarlampen. Zo opteren voor kleine spots met spaarlampen rondom de wagen.
 
Het is niet zozeer het vermogen (watt's) maar de lumen waar het om gaat.

Bart kan best voor 1500w aan verlichting hebben hangen, als jou plafond een halve meter hoger is dan bij hem heb je al een fikse reducering wat betreft het lichtopbrengst.
Je kan dus nooit garanderen dat je met dezelfde lampen hetzelfde "ziet" als de afmetingen waar de lampen hangen anders zijn.
 
Ik ben momenteel TL-bakken aan het verzamelen voor de inrichting in m'n volgende garage (ivm verhuisplannen). Voel zelf wel wat voor een opstelling zoals in een spuitcabine. Onder een hoek gemonteerde bakken (2x36 of 2x58W weet ik nog niet) in de hoek van muur en plafond aan beiden zijden:

33o4551.jpg

(1 armatuur bestaat hier vaak uit 3x 36W of 3x58W)

Dan nog de vraag hoeveel licht ik nodig heb. Helaas gaat m'n volgende garage wel wat kleiner worden 17m2 ipv m'n huidige (22m2).
Aan iedere zijde 2 bakken van 2x36W (280W), of 2x58W (480W)? Dit is 2 x 130cm aan iedere zijde.
Of dan liever nog aan iedere zijde 3 bakken van 2x36W (420W)? Dit is 3 x 150cm aan iedere zijde. (weet niet of dat goed past)
Voor een box van bijna 6m x 3m. Zou dat wat zijn?
 
TL-balken kan...maar check dealextreme eens voor heeeeeel felle LED lampen!
 
Meen dat zowel plafond als 'kniehoogte' geprefereerd wordt.
TL met kleurcode 865 ( daglicht ) is de juiste uit mijn hoofd
Voor hen met binnenruimte: corrigeer gerust
 
Kleurtje 840 doet het hier ook heel prima, een heel stuk beter dan de 830 die men in kantoren en scholen veelal ziet.

De ruimte zoveel mogelijk wit maken (of iig een zo licht mogelijke kleur) scheelt ook al heel veel.

TL bakken monteren ala spuitcabine is heel goed, maar zou nog steeds ook een paar op (nagenoeg) vloerhoogte monteren, dan hoef je niet door de knieen om de reflectie van de lamp te zoeken als je de defecten onderaan een deur wilt zoeken bijvoorbeeld.