• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil PB's Pro Polish 2, Meg's Compound, en Autoglym Paint renovator

Alloy

Detailing trainee
8 sep 2016
51
43
34
Ik heb hierboven 3 compounds/polishes die ik op het oog heb voor mijn eerste stap in kleine kras schades te herstellen.

Nou heb ik wat vraagtekens bij de producten en ik kan maar beter vragen stellen voordat ik iets stoms doe.

De situatie waarvoor ik het gebruiken wil:

Algemene lichte krasjes van gebruik van twee auto's, waarvan 1 auto ook roest plekken heeft. Ik ga ook te werk met 2000-5000 schuurpapier waar nodig is.

Nu heb ik dus wat verwarring bij de producten.

In eerste opzicht wil ik PB's Prof. Polish 2 nemen om zijn multifunctionele gebruik op andere vlakken zoals RVS.

Meguier's Compound voelt wel aan als de beste om te nemen, maar dat weet ik dus niet vergeleken met PB's. Overigens weet ik ook niet of de PB pro Polish 1 die ik heb werkt als afwerking op deze compound sinds het zo'n ''lieve'' polijst is. Of is Meg's Compound alleen te vergelekijken met PB's SSR line up?

Dan heb je nog die van autoglym, ook geen idee waar die valt met de andere.

En nog een klein vraagje. Is een compound nodig als ik iets afwerk met schuurpapier of is dan een polijst genoeg?
 
Ik heb geen flauw idee welke van die producten wat doen.
Ik kan je wel helpen met die krasjes.

Wetsanden 2000
Wetsanden 3000
Polijsten met compound (Monello Veloce of Scholl S3 of dergelijke)
Polijsten met polish (Monello Mezzo daarna Finale of Scholl S30)
Ontvetten
Waxen of Sealen

Scholl is 2 staps, Monello is 3 staps en beide hebben goede reviews.
 
Vooral de probleem gebieden met name de voorkant wat nieuwigheid terug geven en overal op te knappen. Die monello line up had ik niet op het oog sinds ik dacht dat dat het geen handmatig product was. Misschien dat ik die 3 zal proberen, want realistisch ga ik alleen weg krijgen wat ik kan met de hand, maar elk beetje helpt en het komt er sowieso beter uit.

Het schuren is puur voor een nare roestplek op mijn zus d'r auto en eventuele roestende pitjes van steenslag en diepe krassen als die er zijn wat opschonen ter preventie. En uiteraard heb ik dan sowieso een finishing polijst nodig.
 
Indien je met de hand gaat polijsten, raad ik je de volgende combinatie aan :

Monello Hand Detailing Pad Oranje (cutting pad)
Monello Veloce als cutting product.

Monello Hand Detailing Pad White (polish pad)
Monello Finale als polish product.

Monello Hand Detailing Pad Black (soft pad)
Om je glaze en/of wax aan te brengen.
 
De mezzo is dan niet nodig sinds ik met de hand datzelfde resultaat krijg als met de veloce?
 
Monello heeft een afbrekende korrel. Dat wil zeggen dat hoe langer je ermee doorgaat hoe fijner de korrel wordt. Aangezien met de hand veel anders wordt gewerkt dan met een machine moet je aan Veloce, die goed doorwerken, en dan Finale.
 
Ok, zal nog wel effetjes duren voor ik begin, maar ik waag mijn kans met de Veloce en Finale en al het andere wat nodig is als voor werk.