• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vervanger voor real effective cleaner

Is er al een betere richting tot welk product de Stipt Real Effective in de buurt komt van andere merken?
De voorbeelden in deze thread aangegeven vind ik toch stukken minder hard werken dan die real effective.

Het zal een zeer agressief product zijn maar ik gebruik het dan ook enkel wanneer ik het wil gebruiken. Maar ik kreeg nog met geen enkel ander product aangekoekt kettingvet van mijn motor makkelijk weggepoetst dan met real effective (jammer genoeg). Ik zoek een soortgelijk product maar dan in groter formaat zodat het niet zo duur uitkomt.

Bedankt!
 
Surfex-HD nog niet geprobeerd. Even kijken!
Probleem is vooral dat het met die andere producten 10 keer moet ipv 2 keer. Met real effective trek ik altijd grote ogen als ik zie hoe hard dat het vuil weg vreet.
Ik doe het dan ook enkel op plekken waar ik weet dat ik het wil.

Dasty bvb op aangekoekt kettingvet die een dikke smurrie gemaakt heeft mag ik 100 keer hernieuw doen en dan nog is alles niet weg.
Bedankt voor de tips!
 
Ik vind juist dat de Surfex veel beter is in het ontvetten dan de Poorboy's APC+D. Ik heb ook Greenstar, Mzr, Nanolex Professional APC en ik vind allen beter dan de Poorboy's APC+D. Ieder heeft zijn pro's, maar de APC+D kan me niet meer bekoren. Ik heb nog een bijna volle fles staan die ik niet meer gebruik. Als iemand in mijn buurt woont mag hij/zij ze hebben voor 10€. Anders hou ik het voor huis-tuin...
 
  • Leuk
Reactions: Dirk Post
Bedankt voor de tips hierover alvast.
Ik probeer even de Bilt-Hamber maar zoals gezegd: ik kreeg nog niet het effect wat zo'n real effective mij gaf om eerlijk te zijn. Ik hoop dat ik dit nu wel kan/zal krijgen!
 
Dikke plakken kettingvet op de motor haal ik altijd weg met keukenpapiertjes. Surfex of vergelijkbaar lostte dat toch niet voldoende op voor mij en ik hoef die bende niet in de tuin/onder m'n schoenen/aan m'n banden! Verder gebruik ik af en toe petroleum voor de ketting en het restant aan vet schoon te maken, op aanraden van Bennet's Bike Social. Dat werkt echt als een tierelier. Ik vermoed vergelijkbaar met Real effective, maar veel goedkoper en veilig voor de verschillende materialen van je fiets. Dat kan met Real Effective wel eens anders zijn, dat is echt een heel corrosief goedje. Het petroleum zelf haal ik weer weg met een wat mildere reiniger, zoals verdunde Surfex.
 
  • Leuk
Reactions: BramClean
Petroleum werkt idd zeer goed op kettingvet en op ander vet. Werd vroeger in het leger veel gebruikt voor het reinigen van trucks enz. Maar ik gebruik geurloze of gedesaromatiseerde petroleum niet de petroleum van de pomp, want die stinkt...niet normaal. Het heeft zeker een plaats in mijn arsenaal, maar ik wou er hier niet over beginnen omdat veel mensen zeggen: petroleum? Er zijn nu zoveel goede producten enzo blablabla. :laughing:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: BramClean
Surfex-HD nog niet geprobeerd. Even kijken!
Probleem is vooral dat het met die andere producten 10 keer moet ipv 2 keer. Met real effective trek ik altijd grote ogen als ik zie hoe hard dat het vuil weg vreet.
Ik doe het dan ook enkel op plekken waar ik weet dat ik het wil.
Ik kijk ook altijd met grote ogen als ik met mijn zandstraler iets schoon maak...

Wij als detailers proberen juist zo min mogelijk harde chemie op een auto te gebruiken zodat wij de hoogste kans hebben de onderliggende laag niet te beschadigen.

als je een vlieg in huis hebt, kan je het huis vol gooien met acetyleen of dergelijke en aansteken. Erg effectief. maar met iets meer moeite en en vliegenmepper heb je natijd ook nog iets aan de woning.

Afijn, Stjarnagloss Först X is best heftig.