• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervuild leren interieur reinigen

Ik heb vier lagen aangebracht over de gehele bekleding, alleen op een plek waar kleur verschil zat (spijkerbroeken geven lelijke plekken) een paar maal extra. Ik zou je wel aanraden om alles meerdere malen te doen omdat je anders misschien kleurverschil krijgt, dat zou zonde zijn.

Gr. Bas
 
Heb even een draadje met wat foto's gemaakt. KLIK HIER.
Even ter voorbeeld van jou. Je kunt het even snel lokaal doen. Maar uiteindelijk de hele stoel doen, geeft het mooiste resultaat.

En ja (vooral handig bij een cabrio): als je echt goede protectie wilt: meerdere lagen. Maar ook daar is het wel belangrijk: geef alle onderdelen goed de tijd om te drogen...
En zorg dat je niet gelijk met de auto weg moet, zodat het echt even een dagje kan intrekken! Anders veeg je het er zo weer af met je k*nt.
 
Ik heb hier laatste een nieuw borsteltje voor lederen schoenen gevonden, mag je dat ook op lederen zetels gebruiken? Het ziet er net hetzelfde uit als de Swissvax variant.
 
PT Cruiser zei:
Ik heb hier laatste een nieuw borsteltje voor lederen schoenen gevonden, mag je dat ook op lederen zetels gebruiken? Het ziet er net hetzelfde uit als de Swissvax variant.

Zolang ie maar 'zachte' haren heeft. Ik heb een paar van die borsteltjes van colourlock, maar ze zijn eigenlijk hetzelfde als de zachte schoenpoetsborstels, alleen met het colourlock logo erin gestansd :schaam
 
Reinder zei:
En ja (vooral handig bij een cabrio): als je echt goede protectie wilt: meerdere lagen. Maar ook daar is het wel belangrijk: geef alle onderdelen goed de tijd om te drogen...
En zorg dat je niet gelijk met de auto weg moet, zodat het echt even een dagje kan intrekken! Anders veeg je het er zo weer af met je k*nt.

Inderdaad, en ook even een dag (of wat) wachten met het behandelen met je favoriete leder-conditioner. Er zitten vaak oplosmiddelen in, en dat zou zonde zijn van je werk...

Re borsteltje: ik heb het gedaan met de sponsjes die ik bij de Colourlock heb gekregen (of gekocht? weet ik niet meer...). Maar dat werkt wel goed. Kun je ook doen met een fijn sponsje (achterkant van een schuursponsje bijv.) wat je in stukken knipt... Lijkt me persoonlijk handiger dan een borsteltje. ;)
 
Is een applicatorpad niet veiliger? Als je met de zachte kant van het schuursponsje de zitting van je zetel kuist net waar de rugleuning begint, dan kan je in de leuning nog steeds krassen maken. Als je de ruwe kant er af haalt, heeft het niet van stevigheid meer.
 
Ja het is allemaal veiliger natuurlijk. Wat ik standaard doe is het volgende:

1. Ik gebruik altijd een wonderdoekje of microvezeldoekje
2. Bij vlekjes of wanneer meer grondige reiniger noodzakelijk is: een zachte spons. Applicatorpad kan natuurlijk ook!
3. Bij ergere vervuiling en bij vuil in de naden gebruik ik een zacht borsteltje.

Let op: het is niet zozeer het borsteltje wat het leer kapot maakt (zolang je het met beleid doet natuurlijk), maar het is vooral het vuil & soort schoonmaakmiddel wat het leer aantast! Ik heb persoonlijk nog nooit problemen gekregen door het gebruik van een zacht borsteltje (geen suèdeborstel, nubruck-borstel o.i.d.). Zolang je met beleid werkt is het volkomen veilig.

P.S.: ik zal het nog eens navragen aan Thiemen, maar volgens mij is de regel: wanneer je leer bij het schoonmaken (met de juiste middelen wel te verstaan) aangetast lijkt te worden, dan betekent dat dat het leer al in een slechtere conditie was; de zogenaamde onderhuidse aantasting.
 
PT Cruiser zei:
Is een applicatorpad niet veiliger? Als je met de zachte kant van het schuursponsje de zitting van je zetel kuist net waar de rugleuning begint, dan kan je in de leuning nog steeds krassen maken. Als je de ruwe kant er af haalt, heeft het niet van stevigheid meer.

Nee ik bedoelde het aanbrengen van de kleur (voorzichtig deppen), niet het schoonmaken... Dat doe ik ook met een applicatorpad, met een middel als Meguiar's GC bijvoorbeeld. Het ontvetten (NB: dit is alléén nodig vóór het aanbrengen van de kleur, niet bij normaal onderhoud) doe ik met een oude witte handdoek die ik in stukken scheur. Werkt ook goed...

Voor het normale onderhoud van het leder in m'n eigen auto gebruik ik nu Meguiar's Gold Class, denk dat ik de volgende keer eens iets van Wolfgang of Poorboys ga proberen. En dan wel de aparte reiniger en conditioner. Lijkt me toch net iets handiger en beter.

Overigens is de Meg's GC best goed, en het vlekt niet op Alcantara en andere bekleding. Maar ik wil de volgende keer toch liever twee aparte producten...