• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verzadiging van pads

robbie84

Detailing trainee
14 jun 2012
14
47
Van het weekend ben ik aan de slag gegaan met mijn nieuwe AEG rotary.
Wat mij gelijk opviel was dat, de pads veel sneller verzadigt zijn van polijstmiddel dan als ik het met de DAP doe.
Met de DAP haalde ik normaal 1/3 van de auto met 1 pad maar, met de rotary was het na een motorkap al tijd voor een schone pad.
Klopt dit? Want anders is de padwasher geen overbodige luxe.
 
Sowieso na ieder paneel ff je pad schoonmaken of een schone pakken, verzadigde pads verliezen hun polijstende werking.
Daarbij dringt het polijstmiddel zo diep in je pad dat het er alleen maar moeilijker uit gaat.

Hoeveel product gebruik je, en hoelang verwerk je het?
 
Een aantal druppels die ik met de vinger uitsmeer.
Voor een oppervlakte van ongeveer de grootte van de peluche bianco.
 
dat 'aantal druppels die je met de vinger uitsmeert' is perfect om de pad te primen voor de eerste hit, daarna kun je met minder product dezelfde polijstende werking verkrijgen...
 
Ik doe vaak mijn auto met maar 1 pad voor elke stap, ik heb nooit nooit echt last gehad van een verzadigde pad.
Doe ik nu iets verkeerd?
Je kan trouwens ook je DAP uitdraaien in een katoenen handdoek om zo de pad minder snel te verzadigen, of dit ook lukt bij een rotary durf ik niet te zeggen.
 
Bedoel t niet lelijk hoor BS.

Maar hoe zie jij je een Rotary en een badstof handdoek voor je???:-"


Denk dat een padwasher uitkomst bied.
Ze zijn niet goedkoop maar aan snelheid en gemak scheelt t zoveel.

En denk ook dat je pads langer goed blijven waardoor ze langer meegaan.....dus op termijn iets minder kosten.


Maar de padwashers zijn imho een beetje overpriced voor een emmer met een rooster erin.
Volgens mij zijn er zelfbouwers geweest die een poging gewaagd hebben....


Danny.
 
Een verzadigde pad kán wijzen op teveel polijstmiddel. Het kan ook dat de combo pad/middel het in de hand werkt. Olie gedragen middel en een pad met open structuur geeft snel een zompig effect!
 
Pad niet op tijd schoonmaken, resulteert in onderstaande...

Compleet uit elkaar gespat, de stukken lagen over een groot gebied verspreid.

boem4_zps532dcb4c.jpg


Dit was in de tijd dat ik net begonnen was met detailen, wist ik veel... :schaam
 
  • Leuk
Reactions: Anton en Ozy
Herkenbaar ;)
Bij mijn eerste auto dacht ik ook een hele auto te kunnen doen met 1 pad...
Bijna klaar, ff machine van de auto af, en al het schuim eraf!
(hier zitten nog stukjes schuim op, maar bij mij was alle schuim weg)
 
nicknameless;302332 zei:
Pad niet op tijd schoonmaken, resulteert in onderstaande...

Compleet uit elkaar gespat, de stukken lagen over een groot gebied verspreid.

Dit was in de tijd dat ik net begonnen was met detailen, wist ik veel... :schaam

Grappig, mijn foto ;)

Maar inderdaad. Denk er om, ik had de pad achter m'n ogen hangen....
 
nicknameless;302332 zei:
Pad niet op tijd schoonmaken, resulteert in onderstaande...

Compleet uit elkaar gespat, de stukken lagen over een groot gebied verspreid.

Dit was in de tijd dat ik net begonnen was met detailen, wist ik veel... :schaam

Waarom gebruik je andermans foto's en voorzie je deze van je eigen beschrijving? rofl
Zie voor de originele foto deze post.

:bad :|~*
 
Onlangs las ik op een Amerikaans forum van een recent artikel van een detailer die zijn polijstpads na afloop van zijn opdracht reinigt met zijn hogedrukreiniger.

8024719286_2815e48e9b_b.jpg


Let op. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
 
Kan wel maar dan moet je hem wel met klittenband vastzetten,anders ligt ie zeker 10 meter verder op de grond.
En dan kan je hem weer opnieuw reinigen.
 
Aficior;302412 zei:
Onlangs las ik op een Amerikaans forum van een recent artikel van een detailer die zijn polijstpads na afloop van zijn opdracht reinigt met zijn hogedrukreiniger.

Is zo'n slecht idee nog niet , ik vraag me alleen af waar ik zo'n stukje klittenband het best hang :

-onderin de spoelemmer

-of op een gritt guard in de emmer, dan spettert het misschien niet zo hard

Werd er ook ergens vermeld hoe de pads werden gedroogd ?

Het proper spuiten met die HD lijkt me ook niet altijd haalbaar met foampads ivm de hardheid , op de foto is het een mf-pad en die zijn volgens mij een stuk steviger.
 
nicknameless;302381 zei:
1000x excuses :schaam

Ik had em op mn pc staan en was in de veronderstelling dat het een foto van mij was....:schaam

Bekend verhaal.w^^w




Ik spoel de pads met water na een paneel of 3. Dan voorzichtig droogzwieren op de DAP (beginnen met stand 1 en zo harder.), en je kunt hem weer meteen gebruiken. Maar een homemade padwasher staat hier nog op de wishlist, vooral omdat het droogzwieren zo spettert....