• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verzadiging van pads

Spoel mijn pads ook uit met een beetje dreft,en drogen op de dapp in een emmer.
Als deze dan loskomt, hoef je ook niet te zoeken.;)
 
Tsja, ik vraag me echt af of moeilijk doen met HD nu de moeite is, voor tussendoor in mijn ogen niet en erna eigenlijk ook niet, doe wel zoals altijd:
handmatig ergste kuizen en daarna flikker ik de bende wel in de wasmachine.
Je kan spuiten tot je een ons weeg maar door het gebruik van middelen zit de bende toch ook dieper in je pad en ga je er met een HD er niet uit spuiten ( muv voorbeeld-pad wellicht )
 
McShine;302526 zei:
Ik spoel de pads met water na een paneel of 3
+1 maar dan in de padwasher.
McShine;302526 zei:
Dan voorzichtig droogzwieren op de DAP (beginnen met stand 1 en zo harder.), en je kunt hem weer meteen gebruiken. Maar een homemade padwasher staat hier nog op de wishlist, vooral omdat het droogzwieren zo spettert....
Dat droogzwieren doe ik echter niet in de padwasher. Dat heeft me al een keer een pad gekost. De ruimte tussen gritguard en onderkant deksel is hiervoor naar mijn mening amper genoeg. Ik raakte dus met mijn pad de onderkant van de deksel en daar ging mijn pad. In één keer losgescheurd van de velcro....
Nu dus gewoon in een (oude) emmer en dan even een oude handdoek erover tegen het spetteren. Net als jij langzaam de snelheid opbouwen. Werkt prima.
 
SLK;302534 zei:
Dat droogzwieren doe ik echter niet in de padwasher.

Was er bij een padwasher zo geen "bobbel" om bovenop de padwasher te zetten om een pad droog te maken , of had dit een andere funktie ?

(= een stukje dat in een grittguard past en ik heb eens geprobeerd om dit apart te bestellen maar dat ging niet .....)
 
Die zit er wel bij en volgens de gebruiksaanwijzing zou je die bovenop moeten klikken om de pad op te drogen maar dan spetter je de hele omgeving eronder is mijn ervaring. Ik heb hem altijd midden op de gritguard geklikt om het midden van de pad te reinigen.
 
Omdat sommigen in dit topic er graag wat meer over wilden weten.

Het originele bericht. Ergens van het internet. Ontdaan van hyperlinks, doorverwijzingen en dergelijke.
De naam van de opsteller heb ik wel vermeld gelaten uit vanzelfsprekend respect voor zijn post.


Pad Cleaning Using a Power Washer
by Greg Gellas

I am always looking for ways to make detailing easier. For me, gone are the days of scrubbing pads in the sink with pad cleaner and a brush. I have enough pads now that I wait until I have a handful of dirty pads to clean, and then pull out the power washer. WHAT!?!

When DJ Mayo first told me to use a power washer I said, “DJ, you use a power washer to clean the pads!? The water pressure doesn’t blow apart the pads?” He assured me that it was the most effective way to get the pads perfectly clean. I was concerned about blowing pads away. After losing one pad I learned the exact process not to use anymore.

If you see the black pad below you can see the water beading on top of it. The sealant I used with this pad, actually caused the polymers to cross link into the pad. This used to be near impossible to get out in the sink with a brush.

8024719120_42010b4b85_b.jpg


Simply grab your power washer, I put them on the top of a Rubbermaid container so the pads aren’t resting on the ground where debris and particles can get into the pad. I also have power washed the area around the top so there is nothing that can bounce up and contaminate the pad.

8024720619_01fc1dc863_b.jpg


Don’t hold the nozzle close to the pad. I make sure that the water stream is about the width of the pad. Also make sure the spray is straight down on the pad. You can then use the spray to release product from the pad using a back and forth motion. If you angle the stream that is when pads start flying.
I don’t only just use this process on foam pads, Meguiar’s MF pads love a good pressure washing. All the product is easily removed from the pad.

8024719286_2815e48e9b_b.jpg


What you’re left with is a perfectly clean pad. Simply wring out the pad and then rest it on a wire rack to dry.

8024720563_3f52da136c_b.jpg


If your lucky enough to have recently done a Single Stage paint you will then be able to see the paint residue left on the ground after power washing the pads.

8024720453_fd549e76d7_b.jpg


Enjoy your new found pad cleaning procedure. It will make cleaning faster and for me easier.

De Topic Starter geeft verder aan in reacties op vragen van anderen dat hij voornemens is een stuk Velcro over de deksel te bevestigen en vast te nieten, opdat hij de pad beter kan bevestigen en daarmee hoopt te voorkomen dat de pad airborne wordt tijdens het afspuiten.
 
Lijkt geen gek idee te zijn zo afspuiten met de HD. Maar als je er maar twee hebt (zoals ik vandaag) dan ben je in 10 minuten ook wel klaar met het reinigen van de pads.
 
Op het moment dat ik pads ga gebruiken,heb ik de hd al lang en breed weer opgeborgen, staat anders alleen maar in de weg. Om weer voor een handvol pads alles weer te pakken en wederom,na afloop weer op te bergen, kost me meer tijd dan het schoonmaken zelf. + dat door het gespuit op die pads alles weer onder de bende komt= auto uit voorzorg verplaatsen. Nee, ik zie niks in deze methode.
 
Het lijkt me dat je de pads kapotspuit met die hoge druk. Ik kan me niet voorstellen
dat dit goed is voor het schuim...

Aan de andere kant, als hij dit al een tijdje doet, zal het wel kunnen, maar ik waag
me er niet aan. (onze HD staat vast op 160 bar, dat lijkt me een beetje teveel..)