• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verzameling mini-reviews

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Over een aantal producten een mini-review:

1: Kompressor pads:
Dit zijn de nieuwe Kompressorpads in 6,5" voor bijna 16 euro.
Even wat 'reclame materiaal'...
Pads uit de Kompressor serie hebben een 'sweetspot'. Deze sweetspot zorgt ervoor langer door kunnen werken met een polish en geven de pad een langere levensduur.

Door de lamellen van de pad is deze zeer flexibel en volgt de pad gemakkelijk de contouren van het oppervlak. De hoeken van de pad zijn afgerond voor nog meer gebruiksgemak. Door de open structuur is de pad bovendien zeer makkelijk schoon te krijgen, ook als polish diep in de pad getrokken is.

De steunplaat ligt verzonken in de pad, waardoor centreren erg makkelijk is en de zijkant van de pad ook effectief gebruikt kan worden om te polijsten. De Velcro is deels gelamineerd, waardoor de Velcro minder kwetsbaar is en een langere levensduur heeft.

De voordelen op een rij:

- Volgt makkelijker de contouren van het oppervlak
- Maakt effectiever gebruik van de gehele pad
- Gemakkelijk schoon te maken
- Houdt polish langer vast dan traditionele pads
- Langere levensduur
- Slingert minder polish van de pad af
- Gemakkelijk te centreren
- Duurzame Velcro


Ik moet zeggen dat dit bij uitstek de allerfijnste pads zijn waarmee ik tot nu toe heb gewerkt! Je werkt er langer mee door, gaat goed over bolle/holle oppervlakken, stuitert niet, is lekker zacht en soepel, stabiel en daarom bij uitstek geschikt voor de rotary vanwege de extra 'rust' die de pad tijdens de polijsten geeft. Vanwege de overhang geen angst meer voor ongewilde lakbeschadigingen omdat je met de rotary doorschiet.


kompressor.jpg


De pads zijn in verschillende varianten verkrijgbaar, dus voor elke klus een Kompressor dus....

Lake Country Foam on a stick
Deze handige detailingswabs mogen niet ontbreken bij de echte detailert voor slechts 2,50 per stuk.
Erg handig om trimrestorer/wax/etc in kleine hoekjes aan te brengen of in b.v. je honingraatgrille.
Tip: koop er gelijk een paar want je gaat ze echt missen als er 1 kwijt is ;)
foam1.jpg

foam2.jpg

foam3.jpg


Mothers Brushes
Deze Mothers Wheelbrush kost ca. 8 euro, en heb ik nou 1,5 jaar naar aller tevredenheid gebruikt op met name de buitenkant van de velgen. De borstel is voor de meeste velgen iets te groot om aan de binnenkant te kunnen poetsen maar daar heb je uiteraard weer een andere EZ voor... Al snel begonnen de uiteinden van de haren te splijten, en ook de haren zelf zaten een beetje 'warrig, maar dit heeft geen enkel invloed op de werking. De borstel is zacht, en doet z'n werk verder uitstekend.
motherswheelbrush01.jpg

mothersgroot1.jpg

mothersgroot2.jpg


Deze Mothers Interior & upholstery brush kost ca. 6 euro, en is een fijne en degelijk aanvoelende borstel voor je bekleding. Redelijk stevige haren, maar gelukkig niet hard zodat je je harde plastic interieurdelen bekrast. Ongevoelig voor agressieve APC; aanrader.

Mothers Detailing brushes (set van 2) zijn goedkope (5 euro per 2) en zachte nylon borstels, ideaal voor het smerige werk zoals het reinigen met apc/etc van trims/raamrubbers/naadjes/etc.
mothersklein1.jpg

mothersklein2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie review! Mother's maakt echt goede borstels die leuk geprijsd zijn.
 
tinus zei:
Lake Country Foam on a stick
Deze handige detailingswabs mogen niet ontbreken bij de echte detailert voor slechts 2,50 per stuk.
Erg handig om trimrestorer/wax/etc in kleine hoekjes aan te brengen of in b.v. je honingraatgrille.
Tip: koop er gelijk een paar want je gaat ze echt missen als er 1 kwijt is ;)

Hier is Arjan (Juffer1) het dus niet mee eens8-())
Ik mocht m uitproberen op de vorige easterwoodmeeting en vond het een heerlijk ding. Dus heeft Arjan er 1 besteld...hij heeft er 1 keer mee gewerkt, t ding gesloopt en verklaard dat hij er niets mee kan8o

Volgende keer zal ik er dus 1 ongezien moeten toevoegen aan de bestelling ;) :D
 
Die borstels was wel iets wat ik nog zocht.
Om eerlijk te zijn vond ik die foam on a stick altijd maar een beetje onzin..... Maar ik krijg de trim restorer nooit mooi op de grilleaan de voorkant.
Daar gaat het winkelmandje weer :D
 
Leuke reviews, en ook ik moet nog eens wat extra borstels zorgen, zal voor een volgende bestelling zijn.
 
Hallo mede autoliefhebbers,

Ook ik wil een start maken met het poetsen van mijn auto. hiervoor wil ik de DAP 500
bestellen icm met een pad set en div cleaners ed. maar na dit berichtje twijfel ik een
beetje over de levensduur van de Monello pads. is er iemand die daar een andwoord op heeft?
Ik zou het zonde vinden als ik na een middagje poetsen alweer voor zo'n €50,- nieuwe pads
kan bestellen.

Marcel
 
Ik ben van mening dat Tinus ondertussen wel een gulden ipv zilveren vaantje verdiend / 2e vaantje.
Maakt niet alleen doeltreffende reviews, deelt ook zijn kennis en is hulpvaardig.

Ik stem in elk geval voor JA


Los hiervan heeft hij ook een zéér goede humor, maar ben bang dat daar nog geen vaantje voor aangemaakt is ;) :LOL

Ik heb zelf de Fender Well Brush op mijn verlanglijstje staan
Tevens lees ik hier wel steeds meer over Mothers en ook allemaal alleen maar positief !

@MarcelV: denk idd niet dat het de bedoeling is om na elke beurt nieuwe pads moet aanschaffen.
Als ik het goed begrepen heb dan zijn de Kompressors allemaal "losse lamellen" en de vraagtekens kunnen geplaatst worden of de padwasher deze niet om zeep helpt en dat het daarom gewoon beter is om ze handmatig te cleanen.
De reguliere pads gaan vééél langer mee en kunnen ook met gemak door de padwasher ( maar dat is meer voor de (semi)-prof omdat die veel meer gebruik maken van hun pads.
Ook al verkleuren ze door het gebruikte middel, of gaat een stukje af ( kan immers altijd ( je zal maar een scherpe hoek mee hebben genomen )), dan is de pad gewoon bruikbaar en nog niet toe aan een afvalbak !
 
Dibbuz en ik gebruiken de kompressor pads vrij intensief, en maken deze schoon in de padwasher, wij hebben dit nog niet gehad :no Het lijkt dus een apart probleem.
 
bij de rotary clinic is mijn witte kompressor ook met flinke toerentallen in de padwasher geweest..
hij is zo goed als nieuw, op 1 plaatsje na (kiertje niet afgeplakt en geraakt)

ook de zwarte is nog als nieuw
 
ze verandere constant heb ik het idee.
de terugliggende velcro hebben ze niet meer (hetgene waarom ik toendertijd een kompressor MOEST hebben!!, ideaal op rotary, veel minder risico een randje te raken)
in plaats van bol, zijn ze nu een stuk platter..
en er zit ineens een gaatje in het midden??

mischien een slechte batch?? de mijne bevallen me.. gewoon SUPER!! als ben ik ook wel benieuwd naar de softbuff 2.0's
 
:grinning: was deze post helemaal vergeten.

Update wat betreft de duurzaamheid van de Kompressorpad in dit verhaal: ze zijn duurzaam genoeg, en met de padwasher ben ik achteraf gezien toch te ruw mee om gegaan in combinatie met de rotary. Daarna nooit meer problemen gehad :-"

Het betrof ook een van de eerste 7" Kompressorpads; misschien daarna iets steviger gemaakt?

Blijven de fijnste pads