• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[VIDEO] How to: Padwashen

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Een polijstmachine zonder padwasher is bijna hetzelfde als Jip zonder Janneke. Het kan wel, maar samen zijn ze leuker ;)
Hoe moet de padwasher gebruikt worden?




Doel

Met de Padwasher zorg je ervoor dat je je polijstpads in optimale conditie houdt zodat je ten alle tijden kan beschikken over een verse, maar vooral schone pad. Een verzadigde pad verliest immers z'n slijpende werking, met alle nadelige gevolgen van dien.


Benodigheden
  • Polijstmachine
  • Padwasher
  • All Purpose Cleaner

How to

Het principe is vrij simpel. Met de bijgeleverde cleaner (en als deze op is voldoet APC dus ook ;)) breng je een paar spray's aan op de gebruikte pad. Heel eventjes laten intrekken. Machine op lage snelheid. Wanneer je nu de machine in de Padwasher doet en een op- en neergaande beweging maakt pomp je een beetje water omhoog. Dit komt in je pad terecht. Deze draait rond op een Gritguard met daar weer op een extra bolletje. Je pad "scrubt" als het ware nu over dit bolletje heen en weer.
Afhankelijk van de mate van vervuiling ca. 10 tot 30 seconden doorwerken. Daarna de machine omhooghalen tot aan het deksel en de snelheid opvoeren zodat de pad zichzelf droogdraait in de padwasher.


Video





Bedankt voor het kijken :cool:

Greetz,


P@rick
 
Helder! Je kan 1/3 zakje Cobra Clenz of Snappy Clean in de emmer doen. Dan is de APC niet nodig maar het kan allebei natuurlijk.
 
Nu ik dit filmpje zie krijg ik het idee dat ik er net iets teveel water in doe .
Of maakt dat niet zoveel uit ??
 
De juiste hoeveelheid water in je padwasher is heel simpel:
RTFM.... Read The F*cking Manual.... :grinning:

In de juist Carcleanspirit: vullen tot ca 1-2 cm boven de gridguard als je die helemaal naar beneden drukt. :cool:

Iets te veel water is geen groot probleem, alleen gaat het een beetje klotsen over de rand als je lekker hard bezig bent met de dap/rotary in de padwasher. Iets te weinig water is net niet effectief genoeg, dus regelmatig water bijvullen.
 
Dat heb ik ook gelezen :0 en inderdaad ik had het ca 1,5 cm erboven .w^^w

Maar als je dit filmpje bekijkt komt het water er niet boven als hij de gridguard naar beneden drukt , en aangezien hij veel vaker bezig is met poetsen dan dat ik ben dacht ik dat ik misschien wat verkeerd deed . :D
 
Zulk soort dingen zijn gebruiksafhankelijk. Ik vind het handig om het water tot net boven de Gritguard te hebben zodat je met de op- en neergaande beweging zelf de hoeveelheid water kan doseren die je wilt toevoegen in de pad. Veelal neemt de pad uitzichzelf ook al wat water op natuurlijk, maar ik vind het zo handiger werken. Kwestie van veel gaan uitproberen ,^^
 
Neem je warm/lauw water?
En je kan in het water toch ook een scheutje alles reiniger doen? of werkt dat dan weer niet?
 
Koud water volstaat prima, lauw/warm water zorgt voor meer schuim.
Scheutje alles reiniger zou "in principe kunnen" maar waarom zou je dat doen? Gebruik de middelen die specifiek zijn voorgeschreven voor deze doeleinden, dit garandeert iig een optimale werking mijn inziens.
Ter vergelijking: Je zou je auto ook met Dreft kunnen wassen. Hij wordt er schoon van, maar of het goed is... ;)
 
Hehehe, onkruid vergaat nooit hoor Marc ;)

Ben laatste paar maanden vreselijk druk op de zaak, te weinig tijd gehad om me bezig te houden met het detailen, laat staan nieuwe reviews, tuts, en vids te gaan maken.
Maar dat komt allemaal weer goed hoor, maak je geen zorgen;)
 
vraag me af of dit ook geschikt is voor andere apparaten behalve de dap .. ?

bijv makita bo6040, of ene hamach ofzo?
 
Oww, dank Tim. dacht nl een rotary vandaar mijn vraag.
De universele is zowel goedkoper en voor alles te gebruiken dus dan zou morphf goed zitten :)
 
ik wil er ook nog steeds 1 hebben, maar ik vind ze erg aan de prijs, mischien als er hier 1 voorbij komt in het 2ehands gedeelte..

ik heb zelf ooit een compressor pad erin gesloopt, dit is puut mijn fout geweest..
op standje 3 erin met teveel druk bleek later..

maar iedereen maakt weleens een beginners foutje:D