• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[VIDEO]Uitleg van de werking van een Dual Action machine zoals de DAP500

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
weer een video van mijn kant..

dit keer over de d/a polisher ( de dap500 is een vergelijkbare machine als de portercable in het filmpje)

er word beschreven in 2 delen, wat veilig is, en wat niet.

deel 1 zal voornamelijk gaan over de schade die je aan kan richten met de dap of andere d/a polisher.
jullie zullen zien, dat je echt als een idioot tekeer moet gaan voordat je ook maar IETS kan verpesten.
in de video word gebruik gemaakt van een gele cutting pad, en meguiar's m85 (diamond cut 2.0)

deel 2 zal vooral gaan over de techniek achter de d/a polisher, en wat het verschil is tussen een d/a , d/a met geforceerde rotatie , rotary.
ook word er een stukje gesproken over wat nou het verschil is, en vooral waarom het VEILIG is, en evengoed effectief tegen swirls.

film kijk tijd!

 
"In order to get paint of the car, and do some serious damage, you will have to take it to the car (like so) flip it over this way, and go back and forth like this" :D :D :D
 
Grappig filmpje :D

Paar dingen die me opvielen:
-Makita heeft een klote backingplate (zo'n harde), die mag hij vervangen voor een goede
-De Flex kan wel gebruikt worden door een beginner alleen wat voorzichtiger maar niet zo erg als hij voordoet
-De DAP500/Porter Cable haalt WEL lak weg ook al zegt hij van niet, de enige manier om krasjes weg te krijgen is lak weg te halen.
Ik wil hem dat geintje nog wel eens zien doen op een Subaru lak en dan voor en na meten, denk dat ie schrikt.
-Dacht dat Chemical Guys alleen de Hex logic pads heeft maar Adam's heeft ze kennelijk ook:
adams-1.jpg
 
@Dibbuz: de hex-logic worden door nog andere merken verdeeld ook, ik vind ze best leuk werken. Al spatten ze wel redelijk veel.
 
Ze zullen prima werken, dat geloof ik wel. Spatten ze meer dan een gewone vlakke pad of CCS pad?
 
@dibbuz,
indd daar heb je gelijk in..
natuurlijk haalt hij wat wax..
en indd, een flex is niet zo heel gevaarlijk als hij het laat merken..

@ de rest.

ik heb deze video geplaatst zodat iedereen kan zien dat, een machine op he lak, echt niet eng hoeft te zijn!
dat je VEILIG resultaat kan halen..

onder de video stond de opmerking (van hem zelf), : you have to be an idiot, the size of chernobyl, to burn through the paint with the portercable
 
Meer dan de CCS pads, het is de bedoeling dat je het product in de kanaaltjes van de hex-logic pads doet. Door de beweging van de pad zou het product dan beter verdeeld worden.
Echter als er al genoeg product in/op je pad zit, komt het gewoon via die kanaaltjes ook naar buiten en dat vind ik wat minder. Bij de CCS pads blijft het product dan in de inkepingen zitten, hier vliegt het uit de pad richting overal.
 
Duidelijk Jan, ze hadden de kanaaltjes aan het eind "dicht" moeten maken dus. Zeer lastig uit te snijden natuurlijk, geen idee of dat te doen is.
Video laat wel goed zien dat het inderdaad zeer knap is als je door je lak gaat met een D/A.
 
[mod]Discussie over de productiviteit in Amerika voegt niets toe aan dit topic, vandaar dat het weggehaald is. Graag on-topic weer :)^ [/mod]
 
voor zover min geest rijkt, de pc 7424xp heeft een 4.5 ampere, 500 watt motor, en dezelfde oscilatie per minuut rating als onze dap.

ook 7mm excentrisch...

in welk opzichte zou hij dan minder zijn?
 
Ik snap dat ook niet helemaal het aantal OPM is gelijk: OPM 2500-6500.
De DAP500 draait net zo hard op stand 6 als de PC.
 
Geeft niks, we zijn allemaal mens. De oude was inderdaad minder krachtig. Dat was dacht ik de G100. Ik was zo jaloers toendertijd op die gasten in de VS met zo'n ding. Gelukkig bood de AEG EXE 460 uitkomst :)