• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken in mijn lak waarvan ik denk dat het vogelpoepplekken zijn. Hebben jullie advies voor mij?

Johnny Bravo

Detailing addict
18 jun 2011
170
62
Beste Detailers,

Even een beginners vraag.
Ik heb 3 mnd geleden een dacia duster gekocht met alles erop en eraan. Ik heb hem in eerste instantie naar mijn idee goed verzorgt: ik heb hem elke vrijdag in een wascabine afgespoten daarna geborsteld met schuim en daarna afgespoten en hem ingespoten met hotwax. Nadat ik dit weer had gedaan zag ik de volgende ochtend vlekken op de motorkap welke geen kalkvlekken konden zijn omdat ze in de wascabines osmose water gebruiken.

Ik denk dat het vogelpoep vlekken zijn. De lak ziet er wat rimpelig uit. Ik heb met een of ander cut product van 3M een vlek een stukje weggepoetst en nu zie je een soort barstjes in de lak zitten.

Dit was voor mij de reden om mij te verdiepen in de autolak.

Ik ben van plan met de 3M de vlekken nog wat verder te polijsten om de vlekken weg te krijgen.

Om mijn auto verder goed te onderhouden heb ik een boodschappenlijstje gemaakt:

-wasmitt van poorboys (of kan dit ook zo'n microvezelhandschoen zijn van de ikea of action?)
-superslick en buds van poorboys
-moet ik nog iets van een cleaner of polisher kopen?
-blackhole van poorboys (maar ik twijfel of dit echt noodzakelijk is)
-EXP van poorboys (volgens mij is dit de belangrijkste voor mij)

Hebben jullie nog advies voor mij? Mijn auto hoeft niet perfect te glimmen maar ik wil wel mijn lak onderhouden en verdere beschadiging van mijn lak voorkomen. (Ik was in eerste instantie alleen van plan de EXP te kopen)

Bij voorbaat dank,

Dries
 
Dries,

ik kan je vertellen dat ingebeten én gebarsten vogelpoepvlekken helaas niet meer weggepolijst kunnen worden.

Zo ziet een ingebrande poepvlek eruit.

f5b66f90.jpg


En zo onder een vergrootglas.

33b8d5d6.jpg


Voor de rest ziet je lijstje er goed uit.

Je kan je lijstje nog eventueel aanvullen met een goede droogdoek zoals de Delirium.
 
Voortaan ook gaan wassen met een 2 emmer systeem en NOOIT meer met de wasboxborstel.
De 2 gevulde gritguard emmers met gamma seal kun je natuurlijk wel heel mooi meenemen naar de wasbox kun je mooi slick en suds shampoo gebruiken
 
Dank jullie voor je snelle antwoord! Gelukkig is de vlek niet zo erg als op bovenstaande foto.

Dat ik een goede shampoo nodig heb staat voor zich. Wat ik zelf heel belangrijk vindt is dat ik de lak goed bescherm dus de EXP.

Maar hoe belangrijk is kleien, een cleaner, een polisher en een glaze voor mij?

Dries
 
Kleien en paint cleaner zijn een MUST!

Glaze is optioneel, deze kan je om geld te besparen achterwege laten maar het resultaat word beter als je een glaze gebruikt.

Als je geen machine wil kopen zou ik wat hand pads nemen.

Klik klik
 
Je kunt je lak wel goed beschermen maar als je daarna niet op de juiste manier je auto gaat wassen zit je 'm toch steeds weer te bekrassen en daar beschermt je ex-p niet tegen natuurlijk
 
Is het niet mogelijk een foto te maken van die schade en die met ons te delen?



We kunnen dan zien hoe de schade eruit ziet en dus beter met je mee denken.
 
Beste Allemaal,

Door de regen is het vandaag niet mogelijk geweest een goede foto van de lak te maken zodra ik een goede foto heb waarop je goed kan zien wat de schade is plaats ik hem even met mn boodschappenlijstje!

Bij voorbaat dank!

Dries
 
Beste allemaal morgen ben ik aanwezig op de herfst detailing day!

pfff wat een weer zeg!

mijn boodschappenlijstje voor zaterdag is dan ook:
- poorboys slick en suds
- pb slick and wax voor in de winter
- pb spray and wipe
- pb klei
- pb apc (kan ik dit ook voor mijn velgen gebruiken?)
- pb prof polish
- pb EX-p
- in ieder geval 3 handpads van monello wit, rood en zwart (dacht ik?) (evt voor de heb wolfgang polish and wax pads)
- Ik twijfel nog over een dap 500/900 en dan met rood zwart wit en licht groen (ik zal hem dan waarschijnlijk 2x per jaar gebruiken voor mijn eigen auto en dat is het, en uitlenen doe ik niet meer aan). Maar lamme armen heb ik ook geen zin in!

graag jullie advies


tot morgen dries
 
Andries, ik heb een Dap 900 genomen en gebruik hem ook vrijwel alleen voor mijn eigen auto.
Ik heb 2 keer 2 dagen lang staan poetsen met de hand (en iedere keer daarna 2 dagen spierpijn, ik vond het toen de investering waard ;)
Waarom de 900?? Voor een klein beetje geld meer heb je meer vermogen e.d. (alhoewel de 500 ook niet mis is hoor).

Maar morgen zul je er vast van overtuigd raken:)^
 
Dank je Reny
Ik ben er morgen idd al vroeg voor de polishing power demonstratie en de poorboys happyhour!

tot morgen en bedankt voor je reactie

Dries
 
Hey Dries,

Heb je al de DAP geprobeerd? En de overige spullen natuurlijk.

(stond achter je in de rij, kleine aziaat $$) )
 
Hoi A3 (de kleine aziaat), kan je echte naam niet vinden.

Ik heb de dap nog niet geprobeerd, wel net bij collecties mijn collectie gezet!!!
Moet echt even tijd vinden maar ga het denk ik deel voor deel doen.

Ben jij nog bezig geweest?

Dries