• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken verwijderen van matte aluminium lijsten en strips

SmartPaintWorks

Detailing trainee
20 feb 2016
70
43
Nieuwerkerk (zld)
Ik ben al even aan het zoeken naar een product wat de vlekkerige matte aluminium dakrails, spiegelkappen en raamlijsten weer mooi egaal mat maken.

Ik kom regelmatig allemaal metaal polishes tegen maar als iets mat is lijkt me dat het product juist geen polijstende werking moet hebben.

Nu kom ik op de passat fora (Passats hebben vaak deze problemen op de dakrails) dat ze Blue B Gone gebruiken maar deze kom ik bij Carclean.com niet tegen. Weet iemand een vergelijkbaar product?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag,

Groeten Marald
 
Hey Hallo,

Recent heb ik een Audi S4 gedaan waarbij ik met polijsten de dakrailsxen spiegelkappen weer netjes kreeg. Het materiaal werd maar ietsjes glimmender, maar zag er strakker uit.

De "chromen" sierlijsten om de ramen en dergelijke, die kreeg ik niet allemaal netjes omdat de ene van aluminium ofso waren en de anderen van kunststof met een folie ofso.

Veelal zie ik dat mensen een cleaner gebruiken, meestal Pro Polish van Poorboys.



Greetz
 
Heb hier geen ervaring mee, maar "Mag & Aluminum Polish" zou kunnen werken.
Verschillende reacties van mensen die het geanodiseerde aluminium van een Audi en BMW hebben opgeknapt.

Werkelijk alle poetsmiddelen geprobeerd, maar dit is het enige product waarmee ik de geanodiseerde aluminium raamlijsten en dakrails van mijn A6 weer als nieuw heb gekregen. Ze waren wit uitgeslagen, wellicht doordat de vorige eigenaar hem door de wasstraat haalde. Twee uur met de hand gepoetst, maar het is het waard!

zojuist dit product gebruikt op mijn chrome raamlijsten waren namelijk verweerd(bmw 3 serie e46). Resultaat: werklijk als nieuw. Op het potje staat dat het echter niet voor chroom bedoeld is! 5 sterren voor dezen
Edit:
Blue B Gone is verkrijgbaar bij andere online winkels
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit weekend onze Bmw zijn "chrome" sierstrips ontkalkt zal ik maar zeggen met Scholl S30+ op een groene kleine pad met de dap.
Ik denk alleen wel dat ze daar misschien wat harder van gaan glimmen.
 
+1 voor PB Professional Polish. Kan alvast geen kwaad mijn inziens, er zit geen korrel in volgens mij.
 
Ik heb mijn dakbogen behandelt met pro polish op witte pad.
Hier haalde ik aardig wat vervuiling (oxidatie) mee weg...
Bij mij was finishing touch oranje pad en mezzo het beste...

Denk niet dat het laatste voor jou de bedoeling is...
Pro polish kan zeker geen kwaad...