• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde div. producten,van begin tot eind.

Lenco 11

Detailing rookie
26 jan 2011
6
0
ik heb net diverse topics gelezen over verschillende producten en wat de eigenschappen er van zijn.

nu is mijn vraag hoe ik deze producten het beste kan gebruiken?

ik heb een Audi A3 Sportback van 2006,kleur zwart.

de auto heeft eigenlijk overal lichte krasjes in de lak en ook swirls.

ik heb het met de hand gedaan met verschillende producten,maar zonder resultaat.

de lak is te hard om het met de hand goed te krijgen,dus dan wordt het machinaal.

ik heb gekozen voor het volgende:

Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Poorboys World - SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover - 946ml

Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Poorboys World - Black Hole - 473ml

zijn deze producten goed of moet ik hier nog iets aan toevoegen of juist niet bestellen?

en ofdat dit ook de goede volgorde van aanpakken is?

ja aardig wat vragen voor een nieuw lid maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
oke bedankt voor snelle reactie.

moet ik dan de Mezzo of de Finale pakken?

het is niet zo dat het diepe krassen zijn,maar je ziet ze gewoon zitten en zeker als de zon erop staat.
 
Voor (lichte) swirls zou ik ze allebei gebruiken, je moet altijd afbouwen. Maar alleen Mezzo geeft ook wel redelijk resultaat, maar Finale zorgt er echt voor dat de lak weer zijn glans terug krijgt.

Welke pads ga je gebruiken?
 
Ik zou Mezzo op wit doen en Finale op groen of zwart. Oranje en Mezzo zou ik doen als wit niets uithaalt. Maar uit ervaring weet ik dat wit en Mezzo al goed resultaat geeft op Audi lak. Het betreft hier toch alleen wat lichte swirls toch?
 
heb je ook foto's?

en op wat voorn machine ga je het verwerken?
of ga je het nogmaals proberen met het handje.

Off-topic, is dit de juiste plaatst voor dit topic?
 
ga het machinaal proberen,ik kan een peotsmachine van een schadebedrijf lenen maar moet eerst nog kijken wat het er voor 1 is.

en ik zal morgen even fotos plaatsen als ik de auto terug heb,want hij is namelijk bij die spuiter om de voorbumper te laten spuiten.
 
dan is het waarschijnlijk een rotary...?!
als dat zo is, NIET aan beginnen..!
Roterende machine is niet geschikt voor beginners, met alle respect...
 
de plate doet zeg maar een poetsbeweging zoals je met de hand zou doen, in cirkeltjes draaien.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Die beweging is geforceerd, de draaiende beweging gaat dan vanzelf, dat gebeurd door de excentrische beweging, als je de plate goed vastpakt, dan stopt de roterende beweging. Veilig dus.

Bij een roterende machine draait de plate rond, haakse slijper zeg maar,( alleen toerental is vele malen minder bij een rotary zoals pro900). Hierdoor moet je goed weten wat je doet, te lang op dezelfde plek met een te hoog toerental betekend de lak verbranden of teveel verwijderen. Niet echt voor beginners dus.

Carclean geeft regelmatig workshops, daar kun je leren werken met de DAP500 en krijg je tips hoe je het beste bepaalde zaken kunt doen zoals pad en product combi's.
 
ik zou nog even een paar fotos erop zetten maar wordt pas na het weekend want mijn auto is nog niet klaar bij de spuiter.

de voorbumper moest gespoten worden en er moest een nieuwe koplamp in,scheurtje.

maar tegenwoordig heeft een dealer bijna niks meer op voorraad,waardoor het allemaal enkele dagen langer duurt,dus schiet echt niet op.

maar moet dan toch maar een goede poetsmachine kopen,want met de hand krijg ik het niet voor elkaar.

bedankt voor jullie reacties.
 
Ik doe meestal de SSR2 op oranje, dan met de Finale op wit op een A3. Die lak is zo hard dat je daar best mee kunt finishen. Als je nog zin / tijd hebt nog nalopen met zwart en finale. Als je het goed doet heb je de BlackHole niet nodig, maar het geeft wel meer diepte in je glans. Pas na de BH de wax opzetten, dat staat nu andersom geloof ik...

Het allerbelangrijkste: Geduld!

Ow, en veel succes, er staan een aantal verslagen van A3-details, en het is hard werken ;)