• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Lupo GTI +

rikkie

Detailing rookie
28 sep 2012
131
0
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Volkswagen lupo GTI MY2003


Hier bij een showoff van een Lupo GTI. Een model wat in deze kleur bijna tot nooit voorkomt.
Een geweldige auto, waar diverse meetings mee afgegaan word en zodoende moest deze helemaal netjes worden.
Er stond namelijk een meeting op het progamma in duitsland (Volksstyle part2)

Op vrijdag avond de auto ontvangen en op zaterdag rond 6uur weer afgeleverd.

Auto bij aanvang:
Auto was voorzien van veel zand en andere modderige toestanden :p
Zoals je kunt zien zijn de wielen ook niet helemaal glanzend meer.
DSC08498.jpg

DSC08499.jpg

DSC08501.jpg

DSC08502.jpg

DSC08503.jpg



Er voorgekozen om de auto is geheel in de Foam te zetten van Valet pro op de verhouding 1:4 icm de Monello Foam lance waar ik nog zeer tevreden mee ben!
Dit om al het zand op een veilige manier af te voeren en daarna pas hoeven af te spuiten.
DSC08508.jpg

DSC08509.jpg



Hierna de auto geheel langs gelopen met Apc van Megs 1:10 icm met een ronde detail kwarst om tussen alle rubbers en gaatjes en naatjes te komen en te reinigen.
Bij de rubbers was het wel nodig... volgens mij nog niet zo heel vaak geweest.
DSC08511.jpg



Hierna de auto volledig gewassen met de hand. Uiteraard de 2 emmermethode en de monello washmit en de Monello was shampoo.
De auto na het wassen binnen gereden en gekleid met de monello klei en als clayglube de Poorboys world spray en wipe 1:1 verdund.
Hierna de auto volledig gedroogd en de sponningen nog even nagelopen met een Stoomreiniger voor de laatste vieizigheid te verwijderen.
Tevens onder de motorkap nog een klein stukje gedaan.
Toen mocht de auto gaan slapen en ik zelf nog even uitrusten om de volgende dag vroeg te beginnen.
Helaas hier geen fotos gemaakt.


Zaterdag:
Zaterdag morgen als eerst maar de lakdefecten op de gevoelige plaat gezet, goed te zien dat de auto wel netjes gewassen word en geen krasstraat auto is.
Auto word tevens elk jaar gepoetst maar dit jaar voor het eerst bij mij :)
Op de fotos zijn de swirls goed te zien evenals de vogelpoep die ingevreten is.
DSC08524.jpg

DSC08530.jpg

DSC08542.jpg


Na wat enkele dingen geprobeerd te hebben en met de dap500 niet helemaal het gewenste resultaat te kunnen krijgen toch overgestapt op de roterende machine.
Monello orange pad icm met Monello Veloce polijst pasta kwamen we toch een heel end, afgebouwd met de finale op wit.
DSC08544.jpg

DSC08548.jpg

De vogel poep plek heeft nog een extra stap gehad, Mezzo op geel.
DSC08554.jpg



Na het polijsten van de auto de wagen geheel afgenomen met Gyeon Prep en even laten uitdampen.
Na het uitdampen van de prep de auto voorzien van een laagje blackhole voor het stukje extra glans.
Als wax gekozen voor de Autofinesse temptation aangezien ik deze net een stukje meer vind geven kwa glans als poorboys nattys.

Hierna extra aandacht gegeven aan de wielen, aangezien deze toch wel heeel erg opvallen ;)
Auto aan elke zeiden omhoog gekrikt om het wiel los van te grond te hebben dat het draaien mogelijk maakt.
Hierna het hart van de velg gepolijst te hebben met een 4inch pad van Dodojuice met mother alu polish.
De rand met de hand gepolijst en hierna de gehele velg weer afgenomen en voorzien van een laagje wheelsealant van Poorboys world.
De banden netjes gemaakt met een kwarts en een padje samen met Poorboys bold n bright.
Trims gedaan met Poorboys world trim restritor en de Ruiten gereinigd met Dodojuice clearly menthol en de Monello ruiten doek die ik overig heel fijn vind en erg tevreden over ben.
Hierna de sponningen geheel nagelopen met spray en wipe en uiteindelijk voorzien van een laagje Gyeon cure voor extra bescherming.

Hierna de auto in het zonnetje gereden(als die er af en toe was...) en wat after fotos gemaakt.
Zie hier het Resultaat van hard werken!

DSC08555.jpg

DSC08559.jpg

DSC08561.jpg

DSC08563.jpg

DSC08566.jpg

DSC08568.jpg

DSC08573.jpg

DSC08574.jpg

DSC08575.jpg

DSC08581.jpg



Vragen en tips zijns altijd welkom.
Opmerkingen ook hoor!

Mvg
Rikkie.



 
  • Leuk
Reactions: Tierrie
Mooi resultaat om te zien, geweldige glans geeft die lak !! Hoeveel uren heb je hier nu in zitten?
Zie ik het goed dat de eindstukken van de uitlaat niet gedaan zijn?
 
Blinque;n402270 zei:
Mooi resultaat om te zien, geweldige glans geeft die lak !! Hoeveel uren heb je hier nu in zitten?
Zie ik het goed dat de eindstukken van de uitlaat niet gedaan zijn?


Ik ben er op vrijdag avond mee begonnen, vanaf half 7 tot een uur of 10.
Zaterdag om half 9 in de morgen begonnen tot 5 a half 6 s'avonds.
Dus reken maar uit.

Uitlaat pijpjes gedaan nonferro en op de doek met de hand gepolijst..
Een polish bal was beter geweest alleen deze zit nog niet in mijn collectie helaas.
 
Mooi gedaan hoor ! Respect voor het resultaat van de velgen :ja
Hoe heb je al die kleine stukjes tussen die boutjes aangepakt ? ( lijkt me wel erg proper of zijn de velgen altijd al goed onderhouden geweest ? )
 
Ben met een doekje en met me vingers er tussen door geweest.
Velgen zijn ook hoogglans verdicht waardoor ze zo enorm glimmen en goed te onderhouden zijn hoor!