• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Polo 6n2

Remco

Detailing rookie
14 apr 2010
7
0
Aangezien het slechte weer (vorst, zout e.d.) voorbij is en ik goed voor de dag wou komen op meetings heb ik maar de DAP500 starters set aangeschaft!

Heb hiervoor gepoetst met het stappen plan van Meguiars (handmatig)


Mijn stappen plan. (gevonden op Carclean)

Stap 1
Afspuiten en wassen met de Meguiars shampoo. ?Droogmaken met de Meguiars water magnet.

Stap 2
Kleien en spuiten met de Meguiars detail spray
Resten weg wrijven met Deluxe Mega Towel van Poorboy’s World.

Stap 3
Monello Mezzo i.c.m. de Orange Light Cutting pad, deze op stand 5 inwerken?Monello Finale i.c.m. de White Polishing pad, deze op stand 4 inwerken?Als het vasaline achtig is met lichte druk afnemen met de Mothers polishing cloth??* Polijstmiddel verdelen over het stuk dat je wilt polijsten.

Stap 4
Voeden met de Dodo Juice- Lime Lite Glaze door middel van de zwarte pad?Licht laten inwerken en afnemen met de Mothers polishing cloth?

?Stap 5
Waxen met de Poorboys World – Natty’s paste wax ( 15minuten laten drogen )
Aanbrengen met de Monello CSS hand pad.??Het uitpoetsen/wegpoetsen van de wax met de Dodo Juice Fantastic Fur

Velgen:
Chemical Guys - Wheel Guard
Meguiars - Ultimate Wipe Edgeless poetsdoek
Meguiars metal polish
Sopje?

Ramen:
Meguiars Glass cleaner
Dodo Juice - Mint Merkin

Na het kleien
Foto-JEBLWXF6-D.jpg


Test spotje
Foto-CWR4NJOX-D.jpg


Na de Monello mezzo!
Foto-GDLM3EDR-D.jpg


Klaar.
Foto-MVOIVFBA-D.jpg


Foto-QU74CFU8-D.jpg


Foto-7SZPGFAS-D.jpg


Om hem schoon te houden gebruik ik ( tot nu toe) Meguiars Shampoo.
Wash mitt en water magnet bevallen me wel.

Op meetings ga ik nu de Poorboys lijn gebruiken.
 
Ziet er goed uit! Niet echt mijn ding, (ben zelf liefhebber van motorische tuning en verbeteren van wegligging etc.) maar vind je velgen echt uber geil!
 
Ziet er goed uit!
Ben normaal gesproken niet zo'n fan van dik getunde auto's maar vindt dit toch wel smaakvol gedaan.:)^
 
Bedankt allemaal!

Laatst de PB - black hole geprobeerd!

Werkt heerlijk, en het resultaat was ook erg goed! :)^