• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900) ***20-11-15 Update geplaatst***

alpina denkt (denk ik) met de dap de polijstresiduen te verwijderen. Dat gaat dus niet! Met de machine alleen finish je niet glanzend..
Je zal altijd de olien in het polijstmiddel met een schone doek moeten verwijderen..;)
 
Met de hand lukt het wel, maar dan moet je ook een doek gebruiken anders wordt het ook niet mooi?
 
Hij zegt dat het met de hand wel lukt, maar als je ook de pad zou gebruiken om het alleen in te werken dan heb je volgens mij ook geen glanzende lak?
 
Maar na daarnet even te hebben geprobeerd,lijkt het me soms dat ik het produkt niet goed lijkt op te wrijven.
Neem ik dan een zuiver doek,wrijf ik deze het gewoon eraf.
Dat is toch de bedoeling van het machine en niet van mijn doek???

Dat schrijft die een stukje er voor.. Met de hand zal die dus wel bedoelen met een schone doek.. Dat klopt ook en is ook de enige juiste manier van werken...
Met de hand met een losse pad gaat het inderdaad ook niet werken. Ook dan zul je met een schone doek na moeten werken..
 
Daarom ben ik ook benieuwd hoe die het met de machine gedaan heeft want ook dan moet je inderdaad gewoon afnemen met een doek.
 
Is het niet zo dat je voordat je gaat wassen de auto even moet inspuiten met een foam or een ander wasvoorbehandelingsmiddel? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
 
Dat is geen kwestie van MOETEN, maar het kan helpen om het vuil wat meer los te weken. Het KAN dus.
 
Je kan ook bepaalde delen alvast met APC en een kwastje insoppen e.d. .... ook dit moet niet maar kan wel de bekende kers op den taart zijn.
Bij elke stap gaat het er om hoever je wilt gaan qua tijd / geld / energie, van alleen meer investeren is veelal meer resultaat op het einde.
Wassen met 2 emmers en een keer kleien is al zo'n grote sprong voorwaarts t.o.v. vroegahr: meest simpele wat er is en meteen onwijs veel resultaat !
 
Stappenplan vernieuwd en bijgewerkt met de laatste producten. :party:
 
zou er iemand soms een idee hebben hoeveel een complete starterskit zou kosten ?
ik en van plan om wanneer het warmer wordt eens een complete starterskit aan te schaffen bij carclean maar ik zou graag eens weten hoeveel ik zal moeten sparen .
 
Ligt er helemaal in hoeverre je auto er aan toe is en hoever je wilt gaan.
Denk dat keer afspraak bij/met carclean een zeer goede start is; zo kan er specifiek worden gekeken naar wat je echt nodig hebt, wat je kan combineren ( qua middelen ), wat op later tijdstip gekocht kan worden als zijnde uitbreiding.
Sommige middelen bv Spray&Wipe kan je als kleiglijmiddel gebruiken, maar ook voor je ruiten, je dashboard, als drooghulpmiddel, als detailerspray .... en ga zo maar door.
Je kan 3 19liter emmers kopen met gridguard of 1 van 15 liter met gridguard en een reguliere zwarte emmer als spoelemmer ( als tijdelijke tussenstap ) ....
Alles pads met alle polijstmiddelen in combinatie met een DAP ( 900 of de inmiddels weer her-geïntroduceerde 500 ) of heb je aan alleen witte en zwarte pad met mezzo en finale genoeg ....
Wil je handmatig of machinaal ....
Heb je een redelijke shampoo of wil je meteen een gallon Wolfgang shampoo kopen ....
Heb je al een goede droogdoek of niet ....
Wel of niet een glaze
Poorboys natty wax of de ibrido
Tussen de €200 en de €2000 zeg ik dan maar

Loop het stappenplan door, kijk wat je echt nodig hebt ( al dan niet met combi afspraak met carclean ), lees reviews om te zien wat je trekt en/of als 'goed' wordt bevonden.
Laat je in begin niet gek maken, zie vaak genoeg dat er nieuwe of slecht 1x gebruikte dingen te koop worden aangeboden;
goed voor de handel maar mijns inzien niet de slimste actie
 
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar voor 300 heb je toch best een leuk pakket:
pakket.jpg
 
bedankt voor de snelle antwoorden ik denk iets van 500 euro uit te geven aan een setje
ik zal alles nog eens rustig bekijken en later eens posten op het forum voor eens te vragen of wat ik samengesteld heb wel goed is en wat ik er kan aan veranderen
 
Ik raad je echt aan om niet alles ineens te kopen, maar op verschillende momenten. Begin met goede washmitts, twee emmers, een goede shampoo, een microvezel droogdoek,... kortom een correcte wasbeurt. Als je dit eenmaal onder de knie hebt ga je een stapje verder en bereid je je collectie bijvoorbeeld uit met APC, iron X, tar X, klei, een waxje, sealant, microvezeldoeken... en vervolgens een DAP'je met de nodige polijstmiddelen en pads.
 
Hoezo? Waarom zou iemand moeten wachten als hij van zijn swirls/krassen af wilt?

Je valt echter wel van het een in het ander. Swirls eruit is prima maar wel daarna juist wassen met een mitt, goede shampoo en droogdoek.
Ook kleien voordat je gaat polijsten dus dat komt er ook bij en een goede wax natuurlijk.

Goed wassen is echt niet moeilijk en heb je binnen no time onder de knie.