• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900) ***20-11-15 Update geplaatst***

Hoe komt het dat de Spruzzo een compound week maakt? Ben benieuwd hoe dit werkt, je zou toch zeggen dat je met een goede mf doek het residu af kunt nemen. Zelf heb ik de ervaring dat Spruzzo wel helpt.
 
Spruzzo lost delen op, je sprayt het op, laat het even inwerken en dan met rustige bewegingen afnemen.
Eventueel herhalen. Het is ook zeker niet altijd vaak. Vaak gaat het gewoon prima maar het is bij sommige lakken gewoon handig en als je de neiging hebt om vaak iets te lang door te gaan.
 
Is het altijd nodig om na het polijsten een glaze aan te brengen? Of volstaat een sealant/wax alleen ook? En begrijp ik uit bovenstaande posts goed dat als je b.v problemen hebt met het uitpoetsen van je wax/sealant dat je dit kan oplossen met een spray spruzzo? :-"
 
Niet altijd nodig, een glaze is altijd optioneel.
Wax nooit afnemen met SPruzzo of een andere ontvetter. Als het echt niet gaat een spraytje detailer maar liever niet.
 
Goedemiddag samen,

Ik ben bezig met het samenstellen van een complete wasset voor de auto, echter heb ik nog wat vragen.

de set ziet er als volgt uit:

1.Meguiars Autoshampoo GOLD CLASS Car Wash
2.Meguiars Smooth Surface Clay Kit
3.Polish?
4.Glaze?
5. Meguiar`s Gold Class Carnauba plus Premium Paste Wax / Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax

de vragen.

1. Is het een verstandige keuze om voor de Meguiars gold class producten te gaan, of raden jullie mij andere producten aan (ongeveer in de zelfde prijscatogorie)
2. Welke Polish kan ik het beste gebruiken?
3. Welke glaze kan ik het beste gebruiken?
4. de beide bovengenoemde waxen. welke van de 2 kan ik het beste gebruiken en zijn deze wel geschikt om na een glaze te gebruiken of is deze stap dan overbodig?

Alvaste bedankt voor de moeite!

Groeten,
Maikel
 
M.Willems zei:
1. Is het een verstandige keuze om voor de Meguiar's gold class producten te gaan, of raden jullie mij andere producten aan (ongeveer in de zelfde prijscatogorie)
Je zou kunnen kijken naar de producten van Mother's, minimaal dezelfde kwaliteit alleen een stuk goedkoper.

Shampoo:
https://www.Carclean.com/product/100208

Kleiset:
https://www.Carclean.com/product/101424

M.Willems zei:
2. Welke Polish kan ik het beste gebruiken?
De Monello polish is een van de betere en zit al in het pakket.

M.Willems zei:
3. Welke glaze kan ik het beste gebruiken?
Sealer & Glaze van Mother's of Black Hole/White Diamond (afhankelijk van je kleur)

M.Willems zei:
4. de beide bovengenoemde waxen. welke van de 2 kan ik het beste gebruiken en zijn deze wel geschikt om na een glaze te gebruiken of is deze stap dan overbodig?
De vraag is of er cleaners in de Gold Class wax zitten, we weten het niet zeker maar de kans is wel aanwezig.
Als je zeker wilt zijn kan je beter kijken naar Step3 van Mother's of een Natty's waxje.
 
Veel sneller kon er niet gereageerd worden, waarvoor mijn dank!
Is vrij duidelijk allemaal, echter is het ook mogelijk om alles dan van een merk te kopen (voorkeur gaat dan uit naar poorboy's).
Of raad je aan om een mix van voorgestelde producten te pakken?
in mijn ogen lijkt het namelijk vrij logisch dat een merk zijn complete lijn op elkaar afstemd?

Heb trouwens een zwarte grande punto, dus zal de producten aanschaffen voor de donkere kleuren.. :)

Groeten,

Maikel
 
Mix kan en mag gewoon. Vind je het prettig om met 1 merk te werken zal niemand te tegenhouden.
Persoonlijk denk ik dat mix beter is omdat je dan specifiek een product pakt wat OF nét wat 'beter' is OF prettiger vind werken.

In jouw geval zou ik dan gaan voor het advies van Dibbuz en de Poorboys Black Hole als glaze en de Poorboys Natty Blue: ga je gewoon blij van worden hoor !
 
Alles van Poorboy's kan prima alleen zou ik eerder de polijstmiddelen nemen van Monello (die ook in het pakket zitten).
 
Klein vraagje: Kan je alle stappen onmiddellijk na elkaar uitvoeren? Soms hoor ik van mensen dat ze bv. eerst laten curen om pas de dag erna wax aan te brengen.
 
Je kan alles achter elkaar doen behalve als je een sealant gaat toppen, daar zou ik minimaal een dag mee wachten.
 
Hallo ,

Ik heb een vraagje ik wil binnenkort mijn auto machinaal gaan behandelen met de Dap900 en kompressor pads ,

zou iemand mij kunnen uitleggen waar ik als eerste moet gaan beginnen om goed in volgorde te werken ?

Zo iets ongeveer : dak-dakstijlen-motorkap-achterkant-voorschermen-achterschermen-deuren-bumpers ?

Kan ik de hele auto doen met de kompressorpads of moet ik ook kleinere pads hebben en een andere backingplate ?

Thanks alvast !!!

Mvgr John (Dynamite)
 
er is niet echt een vaste volgorde...je mag zelf kiezen.
Ikzelf werk meestal in volgende volgorde:
1) motorkap
2) dak
3)voorvleugels en front
4)per kant: voordeur, achterdeur en flank (van boven naar beneden)
5) achterzijde.

Maar zoals ik zei...dit is niet noodzakelijk...je mag zelf werken volgens je eigen voorkeur ;)
 
Van boven naar onder , van links naar rechts , van boven naar onder , van links naar rechts ,van boven naar onder , van links naar rechts ,van boven naar onder , van links naar rechts :D

( carnaval , dat duurt nog ff zeker :-b )

Ik werk van boven naar onder toe en doe de bumpers als laatste :

dak , motorkap , zijkanten , achterzijde (koffer) , dorpels , bumpers
 
Ik begin meestal op het dak aan 1 zijde en ga dan via de zijkant naar de voorkant en door naar de andere zijkant met dak en dan naar de achterkant.Eigenlijk gewoon 1 rondje.Bumpers doe ik meestal wel als laatste omdat ik dan wissel van backingplate.
 
grandscenicman en RST-Smurf bedankt voor jullie reakties op een van mijn vragen !

Wat ik alleen nog zou willen weten is welke kleinere pads en backingplate ik nog nodig heb

om de bumpers , de koplampen en achterlichten goed met de Dap900 te kunnen doen ?