• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

volvo amazone -> chroom poetsen

bojan

Detailing addict
18 aug 2010
78
55
Ik mag (moet) volvo amazone van mijn schoonbroer onderhanden nemen. 2 vragen : chroom ziet er goed uit volgens schoonbroer ,maar ik ga voor perfectie :)
1) Bestaat er polijstmiddel voor chroom ( niets gevonden via searchknop ). Heb polijstmiddels van monello , heb DAP900 met gele , witte , oranje pad , mag ik dit gebruiken. Bumpers , lampen , sierlijsten -> redelijk veel chroom aanwezig , of raden jullie mij iets anders aan ? Bestaat er een wax speciaal om chroom te beschermen.
2) Ik heb zwarte wagens ( mondeo en Z4 ) en gebruik dus als glaze black hole en dan collinite liquid wax , zouden jullie deze gebruiken , maw black hole op rood kan dit of raden jullie mij iets anders aan.
Ik hoor het graag [h=1][/h]
 
Blackhole is perfect voor rood. Qua 'gedrag' liggen rood en Ewart heel dicht tegen elkaar: wat goed werkt op rood doet dat meestal ook op zwart, vice versa Chroom : Poorboys Professional Polish of Menzerna Universal Polishing Cream ?
 
Graag gedaan.

'k zie net dat mijn tekst bulkt van de tikfouten... blame the iPad...

Wel even foto's posten van het resultaat. Onze trouw-auto was een witte Volvo Amazon, dus ik heb een klein boontje voor dit type wagen
 
Onze trouwwagen was ook een amazone ( van schoonbroer ) , heeft ondertussen al enkele andere ( betaalbare ) oldtimers gehad , maar gaat nu terug naar zijn eerste liefde. Heeft wagen pas eind maart , en ik kan pas gaan detaillen eind april , maar foto's komen er zeker.
 
Zijn de chroomdelen echt chroom of kunststof met een chroomkleur? Als het kunststof is met chroomkleur, dan Pro. Polish van Poorboys. Echt chroom kun je met een metalpolish doen. Of eerst met Pro. Polish proberen. Opschalen kan altijd nog.
 
Ik mag er van uit gaan de een Amazone echt chrome bumpers heeft. :p

Afhankelijk van hoe het chrome is zou ik Mothers Wax - Billet Metal Polish 113gr pakken. Is het nog knap zou ik voor de prof. polish van poorboys gaan
 
Zatedagrnamiddag heb ik hem , de amazone . Kan er dan zaterdag aan beginnen en zondag de ganse dag doorwerken. Foto's volgen.
 
Gewoon polijstmiddel doet op chroom minder dan een voor chrome bedoelde cleaner
PB Profpolish kan, Of BelGom Chrome, of de Mothers ... (Billet is voor alu)
Kleine roestspikkels met non-ferro en daarna een bolletje aluminium folie
 
Ik pak op de dap500 de foamed woolpad met mothers mag&alu en dat werkt echt super. Buiten dat chroom dun is is t ook bikkelhard, daar ga je echt niet zomaar doorheen.