• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorruit te polijsten?

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Allen,

Het voorruit op m'n 2003 VW Bora is behoorlijk bekrast door de ruitenwissers. Zo erg dat er 's avonds met tegenliggers veel schitteringen zijn en met regen het zicht vrij slecht is.

Nu vraag ik me af of er naast een nieuwe ruit plaatsen ook de mogelijkheid is dit weg te polijsten? Ik meen te herinneren dat hier ergens een topic is van iemand die z'n achterruit had gepolijst, maar is dit ook te doen met een voorruit?

En zijn er forummers hier die zoiets als een gedaan hebben en wat is daar het resultaat van?
 
Ik ben van mening glas is knetterhard en beste resultaat is de glasverzekering heb er geen ervaring mee....
 
Gelukkig verschillen meningen nogal... Polijsten is zeker mogelijk, zet de prijs van de materialen en de tijd die je er zelf in zou moeten stoppen af tegen de robot en trek je eigen conclusie...
 
Ik heb polijstsetjes gezien voor glas voor 150 euro. Maar of je zelf dat resultaat haalt is de vraag. Heb je een glasverzekring bij de auto, dan zou ik een "mooie" scheur in je ruit maken of een flinke ster.
 
En zo blijft mijn verzekering dus duur.. Hoe kan dat toch? Ondanks dat ik of mijn omgeving geen schade maken betaal ik me toch scheel. Ik heb mijn ruit bij glasgarage laten polijsten en ben best tevreden.. randen haalt de machine niet ivm rubbers maar de rest is goed opgeknapt
 
Even half off topic, het glas laten vervangen bij de bekende autoruitenboeren lijkt soms leuk en aardig. Op je eigen risico na heb je een schitterende voorruit. Maar iets wat veel mensen niet weten is dat het vaak niet de orginele ruit is die bij de auto hoort. De dealer levert deze wel en werkt vaak nauwkeuriger. Van mijn wagen is de voorruit vervangen, na vervanging had ik ineens vreemde situaties, regensensor die erg traag reageerde bij regenval. Wanneer ik de tunnel inreedt ging mijn verlichting halverwege de tunnel aan en een paar kilometer na de tunnel weer uit. Na veel bellen forums lezen en bij de dealer langs te zijn geweest, lag het aan de voorruit zelf. Het type glas, bepaalde tint die er normaal vanaf de fabrieks in zit was anders. Na vervanging van de ruit voor origineel geen problemen meer. Dus laat je niet te snel overhalen door een gratis setje.
 
Goeie tip Hisense! Zover had ik nog niet gedacht, zelfs niet toen de Autotaalglas medewerker wat verbaasd reageerde toen ik zei dat onze Bora een regensensor had...
 
Ik heb er nog geen tijd voor gehad om een afspraak te maken. Vakantie. Dagjes weg. Werken... erg druk gehad ;)
 
Even omhoog halen... Ik heb namelijk hetzelfde probleem dus ben erg benieuwd!