• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstelrondje

Fixnix

Detailing rookie
8 jul 2023
3
15
Goedemiddag detailers!

Na 2 weken lopen gluren op dit forum toch maar een account gemaakt dus nu mijzelf even voorstellen.

Ik ben Erwin en m'n accountnaam is mijn gamerstag, dus mocht je die ergens online tegenkomen, thats me!
Met een klein gezin heb ik de nobele taak van het autopoetsen (hopelijk mag ik het ooit 'detailen' noemen) op me genomen, wat ik vooral niet doe om even de rust op te zoeken

Samen met m'n wederhelft rijden we deze twee: 20230708_100217~2.jpg
Een Seat Leon ST en een Renault Clio
En mijn grote liefde:
20230317_143008.jpg
Een KTM 790 Duke. De bijnaam 'scalpel' is helemaal waar want ze is scherp, licht en gaat als de brandweer.
Wel een lastige qua onderhoud want ze heeft een gespoten metalen tank, kunstof kappen zowel glanzend en mat en metaal, dus tips voor een goede shampoo die alles in 1x kan zijn welkom!

Tot op het forum!!
 
Welkom Erwin! Hier ook iemand die het vooral niet doet om de rust op te zoeken :innocent:

Iedere neutrale shampoo zonder toevoeging (wax bijvoorbeeld) is overigens prima voor de KTM. Als het louter wassen is dan komt het niet zo nauw.
 
Bedankt allemaal.

Met de tips voor de shampoo ligt de eerste bestelling inmiddels op me te wachten:
Monello Lancia 2.0 met foam
Dodo Juice BTBM (leek me de meest veilige keuze voor nu, ga misschien later nog de Bathe+ proberen)
Monello non ferro voor de lak (voor de velgen heb ik nog spul liggen)
Collinite 845 met Monello pad en doek om mee te waxen.
Ik hoop hier een leuke start mee te maken, als het bevalt gaat de klei en polijst zeker komen.
Welkom, mooie Duke !

Tank en velgen in de coating scheelt veel werk
Rest kan met een shampoo met toevoeging als Bathe+ (let op het plusje)
Die coating heb ik nog niet eerder naar gekeken, is zeker een goede, als ik meer bedreven ben ga ik dat doen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Het blijft gaaf zo'n KTM Duke!

Welkom en veel plezier op het forum!
collnite 845 en BTBM blijven erg veilige (lees goede) keuze's! daar ga je geen spijt van krijgen!
 
Hoi Erwin,

Hartelijk welkom! Je hebt mooie producten op het lijstje staan. Veel plezier!