• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vorst na stappenplan, tevergeefs gepoetst?

astrasportstourer11

Detailing rookie
25 nov 2011
23
0
Hoi gisteren heb ik voor het eerst het stappenplan doorlopen (na een gezellige beginnersclininc zaterdag bij carclean) op een aantal delen van de auto (dak, motorkap, 1 zijkant). Lekker in het zonnetje, maar geen tijd gehad om de rest van de auto te doen (komt nog wel). Na foamen en wassen, de bovengenoemde delen gekleid met S&W en PB klei, gepolishd met PB professional polish en gewaxt met Meguiars NXT Tech 2.0 wax (een sealant bij gebrek aan een pure carnauba wax zoals Nattys).
Omstreeks 16.00u moest ik stoppen en vanochtend zat er natuurlijk vorst op de auto (ook op de gepoetste delen).

Is met de vorst dan ook de net aangebrachte waxlaag aangetast (ik las zojuist elders op dit forum dat iemand zijn auto moest beschermen tegen vocht en 12 uur laten 'curen'). M.a.w. moet ik weer opnieuw de lak in de bescherming zetten of heeft de wax voldoende tijd gehad om in te werken?
 
Die 12 uur is niet van toepassing op deze wax/sealant. Als je om 16:00 het er op heb gezet dan is de vorst zelf nog niet aanwezig.
Enige puntje ter aandacht is het hoge(re) vochtgehalte.
Wil je op safe: aankomend weekend ( tenzij dag vrij door de week ) de auto wassen en een nieuw laagje er op .... dan zit je wel weer snor
 
Thanks. Als het komende weekend de temperatuur boven nul is (lijkt er wel op), dan herhaal ik de stappen nog eens (moet ook nog de niet-behandelde delen doen namelijk).