• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VP - Snow Foam Combo .VS. Nanolex - Prewash

Nou vind ik de VP wel vrij dun. En moet meer product gebruiken in vergelijking tot bv Monello die dik en gel achtig is.

Nu weet ik niet hoe dat met de AF is of de Nanolex?
 
AF Avalanche Ph waarde 13 :scream:

Maar puur prijstechnisch bekeken, zijn de VP en Nanolex toch wel aantrekkelijker.

5 liter:
VP € 24,99
Nanolex € 35,49
AF € 47,99

En aangezien ik toch een Hollander ben, kies ik het meeste product voor het minste geld o_O

Duidelijk, en terechte opmerking over het prijsverschil.
Maar mbt de foam producten wordt er toch vaak gezegd van: " ja ik verwacht er meer van of het mag wel wat agressiever."
Op dit moment wordt er veel gesproken over Valet Pro en Nanolex producten op het forum en als er dan weer een vraag komt van: "Ik wil een foam die écht mijn wax stript/ zwaar aantast."
Dan hoor ik eigelijk vrij weinig mensen het product van AF aanraden of gaan proberen.
En als ik dan puur ga kijken naar de cijfertjes en mogelijke reinigingskracht waarom dan niet?

Als die 13 euro net het verschil kan maken, waarom niet?
Dit doen we met waxen toch ook? 100 euro extra uitgeven voor net dat beetje extra.

Ik ben persoonlijk al super tevreden met de Monello Foam.
Maar ben ook wel van plan om de rest ook uit te proberen.
 
En voor de duidelijkheid: ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met dit product van AF, en misschien is het wel helemaal niets.
Maarjah, je leeft maar 1 keer. Brulluhhh met die Spulluhh:p
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Nou vind ik de VP wel vrij dun. En moet meer product gebruiken in vergelijking tot bv Monello die dik en gel achtig is.

Nu weet ik niet hoe dat met de AF is of de Nanolex?
Nanolex is vergelijkbaar met Valet Pro, Monello is idd wat stroperiger.
 
Mijn vraag ging echter niet over het verwijderen van een bestaande LSP, maar simpelweg een goede reiniging.

Een prewash die simpelweg goed reinigt en best de boel mag aantasten, in de zin van bijvoorbeeld; APC op kunststof reinigt goed, maar droogt het kunststof misschien een beetje uit. --> Geen probleem, liever zó schoon en vervolgens goed voeden.

Zo zou je bijvoorbeeld ook kunnen denken aan het spul dat hier eerder werd voorgesteld; de truckwash. De lak zou erg schoon zijn c.q. vervuiling uit de porien, vliegenlijkjes/hars/teer/etc. is weg en dit zal de vervolgstappen makkelijker maken, zoals kleien. Maar --> materiaal kan dof worden. --> maar als er toch nog gepolijst/gevoed moet worden, is dit dan nog op te lossen?


Enzovoorts..


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Welke merken heb je nog meer geprobeerd naast Monello? Autobrite Magi Foam schijnt ook goed te werken.
 
Mijn vraag ging echter niet over het verwijderen van een bestaande LSP, maar simpelweg een goede reiniging.

Is ook zo @Quantoxx , had het eigenlijk over het algemene wat er op het forum wat er word gevraagd en geantwoord over foam producten.
Daaruit merk je toch dat VP en Nanolex veel genoemd worden. En het zijn ook super producten, maar ben ook wel nieuwsgierig naar het product van AF.

En ik denk indd ook wat @nicknameless zegt dat het vooral de prijs is waardoor mensen dit product sneller overslaan.
 
Ik heb de AF Avalanche banana edition voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken op bimmerfest.
Hier vertelden ze mij dat deze foam, ondanks de hoge PH-waarde, erg veilig is voor je LSP.

Een hoge PH waarde wil niet meteen zeggen dat het bepaalde goedje je LSP stript.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie