• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vragen ivm uitbreiding collectie

alteaniels

Detailing chief
25 dec 2008
1.346
85
Hoi,

enkele vragen voordat ik een volgende bestelling ga plaatsen.

Ik ga wheelwax bestellen.

Waarmee breng ik dat op en waarmee neem ik dat weer af?

Professional polish moet dat ook uitgevreven worden na aanbrengen en zo ja waarmee?

Wat is het voordeel van de grotere poorboys DMMT en MMP tov de kleiner DMT en MP?
Moet namelijk een vervanger voor de worktowel bestellen.

De velgen drogen met dezelfde droogdoek als de auto, of een droogdoek extra nemen speciaal voor de velgen?

Ik wilde iig het volgende bestellen.

Wheelwax
spullen om wheelwax te verwerken
extra doeken
doek ter vervanging van worktowel + reserve
extra applicators
extra washmit

mijn collectie bestaat al uit het volgende:

>Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
>Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
>Poorboys Waffle weave drying towel - 60x90cm

>Poorboys World - Poly - Elastic Clay 200 gram
>Poorboys World - Spray and Wipe
>Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm

>Poorboys World – Professional Polish
>Lake Country - White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator

>Poorboys World - Black Hole
>Poorboys World - Work Towel - 39x39cm
>Lake Country - White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator

>Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr
>Lake Country - Red UltraSoft CSS Euro Foam Hand Polish Applicator
>Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm


Bedankt alvast.:)^

Groeten
 
Hé hoi,

Voor het aanbrengen van de wheelwax zou ik een normale gele foam applicator nemen, bijvoorbeeld deze:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_High_Tech_Applicator_Pad__Soft_Foam__2_Pack_X3070_100094
of deze:
https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Hi-Tech_Foam_Applicator_WA-100B_101113

En na het curen uitpoetsen met een microvezel doek!

Het voordeel van een grotere doek is dat je minder snel last hebt van verzadiging van je doek! Maar denk eraan dat je voor het uitpoetsen elk product een schone doek moet pakken!

De worktowel gebruik ik alleen voor het schoonmaken van mijn interieur met All Purpose Cleaner!

Ik gebruik voor de velgen een andere droogdoek! Ik wil niet dat er remslijpsel in mijn droogdoek komt die ik voor de lak gebruik!

Succes ermee. Bij vragen horen we het wel!

Groeten
 
He Niels,

ter aanvulling: de professional polish kan uitgewreven worden met een microvezel doek, zoals de mega plush.
 
Peter A3 TDI zei:
Ik gebruik voor de velgen een andere droogdoek! Ik wil niet dat er remslijpsel in mijn droogdoek komt die ik voor de lak gebruik!

Als je de velgen tot het laatst 'bewaard' en de droogdoek iedere keer na gebruik wast, dan is een tweede doek niet nodig.
Ik droog velgen, dorpels en deursponningen eigenlijk nooit af met een droogdoek. Daar zit toch vaak nog wat vet/vuil en dat heb ik liever niet aan de droogdoek. Met een oud/cheap microvezeldoekje krijg je die laatste druppels water ook wel weg.
 
Inderdaad ,voor de velgen te drogen wat goedkopere microvezel doek.

Wheelwax ,gewoon een carclean geel padje ,uitwrijven met bv. een Cobra All Purpose Towel ,deze zijn ideaal hiervoor. Of gewoon een work towel.

Elke polish moet na uitwerking (het residu) afgeveegd worden ,niet laten opdrogen.
Een kwalitatief betere microvezel doek gebruiken hiervoor.
Een Mega-Plush of Deluxe-Mega volstaat hier zeker. De grote of kleine ,is gewoon waar je liever mee werkt.
De Cobra doeken worden geloof ik een beetje over het hoofd gezien. Toch vind ik deze zeker zo goed ,als niet beter. Vooral de 530 van Cobra is geweldig ,als je hem beet hebt gehad weet je waarom.

Oja..Extra washmitt..? Koop een schaap ;)
 
Waarmee breng ik dat op en waarmee neem ik dat weer af?
Zoals gezegd met een gele applicator pad van Meguiar's of Carclean. Gebruik wel die pad dan nog alleen voor je velgen.

Professional polish moet dat ook uitgevreven worden na aanbrengen en zo ja waarmee?
Deze moet meteen uitgepoetst worden met een microvezeldoek naar keuze

Wat is het voordeel van de grotere poorboys DMMT en MMP tov de kleiner DMT en MP?
De grotere is bedoeld voor QD's en als je gaat kleien. Omdat je met vloeibare produkten werkt heb je een grotere doek nodig om alles op te kunnen nemen.
Voor polish en wax is een DMT meer dan voldoende.

De velgen drogen met dezelfde droogdoek als de auto, of een droogdoek extra nemen speciaal voor de velgen?
Ikzelf neem geen risico en gebruik een aparte droogdoek voor de velgen, Mother's heeft een mooi formaat droogdoek voor velgen.
 
B.K. zei:
Koop een schaap ;)

Dat zal helaas niet gaan.
Die staan hier 's winters lekker warm op stal en heb er zelf ook geen ruimte voor.
beetje moeilijk vasthouden ook:D

Waarom een schaap ipv een gewone washmitt?

voorlopige bestellijst.( E50 halen is toch wel een must)

- Wheelwax
- carclean hi tech foam applicator
- DMT geel (of iets anders)
- DMMT koraal (of iets anders)
- Waffle Weave Drying Towel (of iets anders)
- reserve pads en doeken

Lijkt me makkelijk om voor iedere stap een andere kleur MF doek te hebben.

Verder vind ik die autobrite foam kit wel handig, alleen heb ik geen karcher maar een alto.
 
Een schaap is gewoon veel zachter en heeft veel meer ruimte om vuil in te sluiten.
Het blijft natuurlijk een beetje persoonlijke voorkeur ,maar ik vind het veel beter.
 
Ik vind het alleen lastig dat je hem niet mag centrifugeren. Ikzelf vind de Ult. Wipe Washmitt van meg's echt geweldig.
 
@Dibbuz Weet ik, maar die is nu niet in de aanbieding:no.

@B.K. ok duidelijk. Ik doe het denk ik toch nog eerst maar ff met de gewone. er moet ook nog wat te wensen over blijven natuurlijk.
Ik maak wel allerlei plannen om te gaan detailen enzo, maar het moet er altijd eerst nog van komen.

Net als die gridguard emmers, ik zie het nut er zeker van in, zou ze ook best wel willen hebben maar ze zijn gewoon te duur om ze nu al te kopen.:ja
Geldt trouwens ook voor een foamkit voor de alto die niet in de aanbieding is.

maarja als het aan mij ligt zou alles op het moment dat ik het nodig heb in de aanbieding moeten zijn]d~^

Bestelling is al grotendeels compleet, nu alleen nog even wachten op Payday:(
 
Ik vind het de beste Microfibre washmitt en die extra euro's meer dan waard maar zoals je zegt je moet nog wat overhouden voor verjaardagen e.d. ;)
 
Allemaal bedankt voor de reacties.

Bestelling is inmiddels de deur uit.

Ik heb het volgende besteld.

-Wheelwax
-2 Carclean Hi-Tech Foam Applicator
-Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
-Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
-Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
-Wolfgang - Finger Pockets - 2 pack
-Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
 
B.K. zei:
Een schaap is gewoon veel zachter en heeft veel meer ruimte om vuil in te sluiten. Het blijft natuurlijk een beetje persoonlijke voorkeur ,maar ik vind het veel beter.

Later zou BK zijn grote vriend opofferen voor een nieuwe hobby: detailing
_42385648_sheep1.jpg

BK en Blaatje in betere tijden anno 1985