Hallo allemaal,
Nadat ik ongeveer een jaar geleden zeer goede hulp heb gehad omtrent het poetsen van mijn VW Golf MK1 cabrio, ben ik nu weer terug . Ik overweeg om binnenkort een keer mijn daily, een VW Golf MK4 TDI, goed aan te pakken. De auto heeft een metallic zwarte lak (LC9Z) die overall in een prima staat is. Alleen zitten er wel wat kleine krasjes op door de krasstraat en de ouderdom van de auto (In 13 jaar nog nooit aangepakt). Verder zijn er op twee plekken op de bumpers wat grotere krassen te vinden (lijkt op een schaaf ergens langs), maar ik heb niet de indruk dat daar echt door de lak heen is gegaan.
Om dit alles op te lossen zou ik graag een dual-action machine aanschaffen. Waarschijnlijk zal dit dan de DAP900 worden, omdat de Golf toch vrij harde lak heeft en het prijsverschil met de DAP500 niet al te groot is.
Er resten mij alleen een aantal vraagjes, waar ik hopelijk wat hulp bij kan krijgen:
Groeten,
Niels
Nadat ik ongeveer een jaar geleden zeer goede hulp heb gehad omtrent het poetsen van mijn VW Golf MK1 cabrio, ben ik nu weer terug . Ik overweeg om binnenkort een keer mijn daily, een VW Golf MK4 TDI, goed aan te pakken. De auto heeft een metallic zwarte lak (LC9Z) die overall in een prima staat is. Alleen zitten er wel wat kleine krasjes op door de krasstraat en de ouderdom van de auto (In 13 jaar nog nooit aangepakt). Verder zijn er op twee plekken op de bumpers wat grotere krassen te vinden (lijkt op een schaaf ergens langs), maar ik heb niet de indruk dat daar echt door de lak heen is gegaan.
Om dit alles op te lossen zou ik graag een dual-action machine aanschaffen. Waarschijnlijk zal dit dan de DAP900 worden, omdat de Golf toch vrij harde lak heeft en het prijsverschil met de DAP500 niet al te groot is.
Er resten mij alleen een aantal vraagjes, waar ik hopelijk wat hulp bij kan krijgen:
- Ik overweeg om dit pakket aan te schaffen. Is tweestaps polijsten voldoende? Of is het raadzaam om er nog een extra pad+middel bij te kopen? Zo ja, wat raden jullie aan?
- Op de motorkap zitten een paar kleine steenslagjes, waarvan ik er bij eentje de grondlaag van de lak al kan zien. Is het raadzaam (als beginner) om dit te behandelen voordat ik ga polijsten? Of kan ik er beter niets aan doen? Ik ben zelf bang dat als ik er over ga polijsten, het plekje meer gaat opvallen.
- Ook heb ik boven het raamrubber van het rechter achterportier een klein randje waar de blanke lak heeft losgelaten. Ik zie daar nu dus een randje lopen waar het is afgebrokkeld. Hierbij heb ik dus dezelfde vraag als bij het steenslagje: moet ik dit behandelen? Of kan ik er rustig overheen polijsten?
- Ik zou na het polijsten graag een wax machinaal aanbrengen. Hoogst waarschijnlijk zal dat Collinite 845 worden, met name om de prijs/kwaliteit verhouding. Zijn er nog betere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
- Is het voordat ik de wax ga aanbrengen nog raadzaam om Gyeon Prep te gebruiken? Zo ja, is de 500 ml versie voldoende voor één hatchback?
Groeten,
Niels