• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen over lak en velgen Alfa 155

BMW4Life

Detailing addict
8 nov 2009
475
62
31
Hoorn
Beste CC vrienden,

Binnenkort komt een maat van mij langs om z'n 155 helemaal aan te pakken!
Het betreft een schitterende witte 155 van 1994.

Nu is mijn vraag: ik weet dat Alfa's over het algemeen zachte lak hebben. Wat voor pads en polijstmiddelen kan ik het beste gebruiken? Ik heb al de DAP met Raffini pakket. Wat voor producten raden jullie aan?

P100516_162235.jpg

P100516_162256.jpg

P100516_162325.jpg

P100516_170350.jpg


Hij heeft recentelijk andere velgen gekocht. Maar zoals op de onderstaande foto's te zien is zitten er enkele lelijke plekken op.
Is het mogelijk om de vieze binnenrand schoon te krijgen met klei? Is er nog iets te doen aan de witte plekken?

P100518_134236.jpg

P100518_134252.jpg

P100518_134307.jpg

P100518_134339.jpg

P100518_134355.jpg

P100518_134408.jpg


Alvast hartelijk bedankt, alle tips zijn welkom!

BMW4Life
 
Ik zal maar eens de eerste zijn die 'testspot' gaat roepen en dat je in principe vantevoren nooit zeker kunt weten dat een lak hard of zacht is. ;)

Maar goed, als je al vantevoren een licht vermoeden hebt dat de lak best zacht kan zijn, zou ik gewoon een
testspot doen waar je wat lichter begint dan normaal. Normaal in mijn ogen is zoiets als Mezzo op wit.
Wat voor pads heb je eigenlijk naast de Raffini kit?
 
Ik heb nu de blauwe, witte, zwarte en oranje pads. Denk je dat het slim is om extra pads aan te schaffen, en zo ja welke raad je me aan?

Wit op Mezzo was ook mijn plan voor de testspot.
Is het slim om ook nog wat Spruzzo bij te bestellen?
 
Zwarte punten in velgen moeten nog wel weg gaan met velgenreiniger of anders met klei zoals je zelf al noemde.

De witte vlekken is oxidatie van het aluminium onder de lak, als je dit echt mooi wil hebben moet je het volledig kaal schuren en opnieuw lakken.
 
Oxidatie was ik al een beetje bang voor.. :roll
Zonde.

Alvast bedankt voor de reacties, daar heb ik veel aan. Ik wil me vast goed voorbereiden, vandaar deze vragen. Ik lijk liever een beetje dom dan dat ik straks niet weet wat ik moet doen. :-b
 
Ik heb zelf een 155 en bij die van mij had ik voldoende aan de Mezzo en de Finale .
Maar uiteraard kan bij die witte 155 een totaal andere combinatie noodzakelijk zijn.
Ook ik denk dat de zwarte punten wel weggehaald moeten kunnen worden met goede velgenreiniger!
 
@ Jeroen: Mooie auto is het he! :)^

@ Angelique: Heb je dan bijvoorbeeld PB Spray 'n Rinse in je hoofd? Die was ik sowieso van plan aan te schaffen.
 
Ik heb zelf toen Spray & Rinse :ja , klei en apc gebruikt, maar bij mij zat er zeer veel remstof op en ik ben met één velg toen al een uurtje of 2,5 druk geweest (de andere velgen moeten allemaal nog).