• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde vlekken op de lak

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Vorige week heb ik een auto gepolijst waar die allemaal vreemde vlekken op de lak had

Gisteren was ie weer bij me om wat aan onze auto's te rommelen en toen zag ik dat tot mijn grote verbazing de vlekken weer terug waren.
Ik begon toen ineens wel heel erg te twijfelen aan mijn kunnen, want ik had de auto toch flink onder handen genomen.
Ik zei hem dat ik nog even moest nadenken over een oplossing hiervoor want ik wist het echt even niet meer.
Maar goed........

Ik heb hier in de tuin een testpaneel liggen waar ik mijn eigen waxtest Fuzion vs. SN op aan het doen was
Ik vond het net weer tijd om 'm na een week of 3/4 weer 's te wassen om de beading/sheeting te bekijken
Mild sopje met BTBM aan gemaakt en wassen maar.
Toen het water eraf aan het lopen was keek ik even goed en wat zag ik?
DEZELFDE VLEKKEN ALS OP DIE 735!!!!!8-())
Blijkbaar had ik het er wel afgekregen maar zit het er gewoon weer op!
Nog een scheutje BTBM toegevoegd om te kijken of ik het met een sterker sopje wegkreeg maar nee, het lijkt wel ingevreten ofzo.
Er heeft geen vogelpoep opgezeten alleen regen en stuifmeel voorzover ik weet

De vlekken:
4f38ce84.jpg

19f637e2.jpg


Hoe kan dit en wat is het?
En beter nog hoe haal ik het eraf, want ik moest vorige keer met de paarse woolpad en inizio aan de gang om resultaat te krijgen
 
Ik ben trouwens ineens wel heel bezorgd over m'n eigen versgespoten wagen.
Ik ga 'm nu iedere dag afspuiten en wassen
Oooo had ik nou maar een garage :sob: :sob: :sob:
 
Ik zou haast zeggen dat het ingedroogde kalkvlekken zijn.
Heb je na het wassen het paneel met een droogdoek gedroogd?
Is er in je regio een hoge waterhardheid? anders is een waterontharder wel aan te bevelen.
 
Die paar keer dat ik het paneel gewassen heb liep het water er zo vanaf want het staat prima in de wax.
Ik zet het altijd even schuin en spoel het af met de gieter en hup het is droog.
Verder heeft het alleen buiten in de regen gelegen.

Op m'n eigen auto heb ik trouwens nooit last van kalkvlekken en met de waterhardheid in het gooi valt het ook wel mee

de vlekken lijken trouwens erg op ingedroogde vogelpoepvlekken
helemaal ingevreten in de lak lijkt het wel
 
RogierV12 zei:
Die paar keer dat ik het paneel gewassen heb liep het water er zo vanaf want het staat prima in de wax.
Ik zet het altijd even schuin en spoel het af met de gieter en hup het is droog.
Verder heeft het alleen buiten in de regen gelegen.

Op m'n eigen auto heb ik trouwens nooit last van kalkvlekken en met de waterhardheid in het gooi valt het ook wel mee

de vlekken lijken trouwens erg op ingedroogde vogelpoepvlekken
helemaal ingevreten in de lak lijkt het wel

Als ik mijn auto niet afdroog krijg ik ook van die vlekken.
Ik neem aan dat als je je eigen auto wast dat je die daarna ook afdroogt.
Was nu nog eens het paneel en droog hem eens gewoon af nadat je hem afgespoeld hebt.
 
Dat zou toch hetzelfde moeten zijn als nu een detailerspray te gebruiken?En dat haalde niks uit.


Maar als je het zou kleien????
 
Zitten de vlekken zowel onder het SN gedeelte als onder de Fuzion laag?
anders was misschien 1 van die 2 ingebrand oid.

Lijkt me sterk dat het stuifmeel is ingebrand, maar kan maar zo.

Erg vaag! als je meer weet horen we het wel =-o
 
Ik zal wel weer met inizio aan de gang moeten om het weg te krijgen :(
Dat zal allemaal wel lukken maar dan weet ik nog steeds niet wat het nou is.

Vlekken zitten trouwens op de SN èn de Fuzion kant dat maakte geen verschil.
Wat ik wel vreemd vind is dat je zou denken dat je lak aardig beschermd is met een van deze twee waxen erover.
 
Rogier moet ik anders even langs komen om even een blik erop te werpen.
Zeg het maar,geen probleem hoor.

Gr Jerry
 
Nee, ik ben helaas nog niet veel wijzer geworden over die vlekken.
Ik was een beetje op zoek naar overeenkomsten tussen de testklep en die andere met dezelfde vlekken.
Behalve zelfde merk en kleur was eigenlijk het enige wat overeenkomt dat ze allebei (bijna) onder een berkenboom gestaan hebben.
Ook hoopte ik (niet dat ik het iemand toewens hoor) dat iemand hier misschien hetzelfde probleem zou hebben.

@jerry
Ja das goed, ik weet niet of je zaterdag tijd hebt maar dan kun je wel even lamgskomen ik bel je zaterdag wel even.
 
Kan zaterdag wel even langs komen,moet s'morgens even 3 kleine dingen doen op de zaak.
Daarna is geen probleem. Ik hoor je wel.