• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Polo met DAP levert geen gewenst resultaat

Phattephreak

Detailing addict
10 jul 2008
18
60
Groningen
Gisteren heb ik de vw polo ('99) parel blauw van mijn vriendin behandeld met de DAP.
Een zware kluif en kreeg het nog niet mooi strak. Ontzettend veel swirls en hardnekkige wasstraat krassen of krassen van takken.

Testspot als volgt:
Eerst witte pad met Raffini Mezzo kreeg ik weinig resultaat. Vervolgens Oranje pad met Inizio gaf een verbetering; grotendeels de swirsl weg maar kreeg kleine krasjes er voor terug of zijn dit nog halve swirls? Vervolgens opnieuw met wit en mezzo, maar kwam weinig verbetering en in felle zon zag je nog steeds kleine krasjes. Vervolgens met Poorboys PP op zwart doorgewerkt, gaf een prachtige glans, maar nog steeds kun je in de zon wat swirl achtige krassen ontdekken. Het is wel een wereld van verschil met wat het was.

pak ik het verkeerd aan waardoor het niet helemaal strak wordt?

groeten, Robert
 
Ik weet niet waar je woont maar misschien dat je bij een forum lid kan langsgaan?
Of bij CC-HQ binnen springen.:)^
 
Wellicht rustiger lopen? En misschien iets meer product gebruiken, of het oppervlakte per hit verkleinen.
 
- Bij het aanbrengen heb ik ingewerkt op 5/6
- Motorkap heb ik opgedeeld in 2 delen en vervolgens deel voor deel gedaan.
- Product heb ik per deel een 4 druppen op de pad gedaan.

Ik vermoed na wat zoeken op het forum dat zon geen goede combinatie is met Monello. Heb af en toe bij het droog worden van de pad wat spray/wipe bijgespoten. Denk dat dit niet de werking ten goede komt.
 
Verdeel die 2 delen van de motorkap nog maar eens in 2 delen, ideaal zijn oppervlaktes van 40 x 40 cm, volgens mij ben je je aan het concentreren op een te groot oppervlak.
 
én.... VAG lak = hard....
ofjah, niet alle natuurlijk...
ik heb zelf tot nu toe 3 polo's gedaan, van 6N t'm 9N...
de 6N2 en 9N met DAP (inizio op GEEL nodig gehad, nog geen goed resultaat)
de 6N met de PRO900 (Mezzo wit/oranje, beter resultaat)
wil niet zeggen dat het per definitie zo is, maar het zegt wel iets vind ik... :weetniet
 
ivo's zei:
én.... VAG lak = hard....
ofjah, niet alle natuurlijk...
ik heb zelf tot nu toe 3 polo's gedaan, van 6N t'm 9N...
de 6N2 en 9N met DAP (inizio op GEEL nodig gehad, nog geen goed resultaat)
de 6N met de PRO900 (Mezzo wit/oranje, beter resultaat)
wil niet zeggen dat het per definitie zo is, maar het zegt wel iets vind ik... :weetniet


dit was een 6N en vermoed dat de harde lak een beetje het issue is. Ik zal een gele pad bestellen en bekijken of dat wat scheelt.
 
Veel belangrijker is om je oppervlak te verkleinen zoals BK zegt. Een halve motorkap is gewoon een veel te groot oppervlak!