• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee brengen jullie je Tire Gel aan?

Je ogen open doen en even wacht :D

of ffies onder op de link klikken misschien dat je hem dan wel ziet.

http://img45.imageshack.us/img45/4305/01072008207yi7.jpg
 
Ik zie echt het probleem niet.. gewoone en brede verfkwast dompelen in je Megs gel welke je in een jam potje hebt zitten met een grote opening. Klaar.. dippen 4 spotjes maken op de band en daarna uitsmeren.

Je kunt zo zelf bepalen hoe veel je van het product wilt gebruiken ipv de spons die alles op zuigt. Daarnaast geen vette handen/vingers en je komt gewoon overal bij.

En als laatste.. mensen gaan raar kijken als je je jam op je bandjes gaat smeren ;)
 
Vandaag even het schoenpoetssponsje getest, ik had toch nog een oude liggen die niet veel meer deed. Werkt perfect! Enige nadeel is dat ik er niet mee in de rand tussen velg en velgbeschermer kom. Dat komt door het dekseltje, is dat eraf (lag toch al los) dan gaat het wel. Een sponsje in een eigen doosje is ook nog steeds niet verkeerd toch?

Heb de platte kwast die ik een tijdje geleden speciaal voor dit doel had aangeschaft ook meteen maar even getest. Zonde van die Euro om hem ongebruikt te laten liggen... :-b

Kwast werkt ook best goed, maar is iets minder makkelijk doseren dan een sponsje. Eigenlijk werkt de combinatie van beiden wel lekker! Met de spons opbrengen en dan met de kwast goed in de ribbeltjes strijken, zo kun je het heel mooi gelijkmatig en dun opbrengen! :cool:

Nou alleen nog een handig potje om die gebruikte kwast weer netjes op te bergen... :roll
 
Dat is gewoon gewenning, je dipt je kwastje er in.. en maakt per kwart van de band 4 dotjes (afhankelijk of je een luchtbalon als band hebt of een platte band :D)

Dan smeer je gewoon de rest uit, dosseren doe je door de kwast uit te drukken tegen de kraag van de (jam) pot.

Ben er heilig van overtuigd dat dit de beste methode is :D, en vind je het daarna nog te shiney.. dan veeg je het af met een oude katoene t-shirt (jups.. die hebben ook nog een functie bij mij in de collectie). Maar als je goed doseert dan heb je geen last van spetters oid.
 
Even een schopje omhoog.

Een tijdje geleden liep ik in mijn eerdere reply's te schelden dat de Tire Dressing Applicator Pad een onwijs onding was.
Hierop kom ik terug.

Het apparaatje lag me onderin de kist werkeloos aan te kijken. Dus ik hem toch maar gebruikt zoals bedoeld was. Ik heb alleen geen Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel gebruikt, maar de Meguiars Hot Shine Tire Spray Trigger

Ik heb een beetje op de applicator pad gespoten en hiermee de banden bewerkt. Normaal heb ik 5 tot 6 spraytjes nodig om een band te doen, met de manier zoals ik het deed, slechts 2 spraytjes!

Resultaat:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Close-up:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het apparaatje zal niet tot mijn favorieten hulpstukken behoren, maar ik zal em toch wel vaker gaan gebruiken.
 
Ik gebruik de Sonax Applicatie spons.

En gebruik een plastic handschoen (je weet wel, die de tandarts ook gebruikt).

Werkt redelijk, alleen het zachte schuim gaat nu enigzins loslaten van het witte gedeelte. Maar je moet gewoon niet teveel met de rand van de spons blijven hangen achter het profiel van je band.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tim, wat kost ie? Ik zie hem nog nergens staan. Is ie hard of zacht? Tot nog toe breng ik de Bold 'n Bright met een oude (want een keer gevallen) Meg-pad aan. Uiteraard wordt deze, naast hardstikke zwart, ook wat smoezelig doordat hij langzaamaan kapot gaat.
 
Snitser zei:
En weer iets voor de volgende bestelling:heart_eyes:

Ja inderdaad, stond vanmiddag op het punt om de Meg's tire applicator toe te voegen aan mijn 'boodschappenlijstje' en de bestelling te plaatsen, maar ben blij dat ik toch nog even heb gewacht. :)^
Bedankt voor de tips allemaal!!!
 
De Meg's vind ik ook erg fijn moet ik eerlijk zeggen, voordeel van die is dat je hem mooi op kunt bergen, deze pad is wel een stuk groter dus als je echt platte bandjes heeft de Meg's mijn favoriet.