• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waarom geen druk gevoede sprayers?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
heloowkes,

na een rontje apc in een sprayfles rond de auto, het nodige geknijp inclusief + een hand die totaal in kramp stond :bad bedacht ik me dat dit makkelijker kon....
waarom worden hier geen druk gevoede sprayers gebruiktt? die met een pomp systeempje bovenop?
ik zie er geen enkel nadeel aan(hmmm mss de prijs?) dat ze niet bruikbaar zouden zijn voor alle producten in een sprayer(ipa,apc,...)

dus...iemand een reden waarom we nog steeds knijpen ipv pompen? :D
 
Dan blijf ik persoonlijk liever knijpen tenzij het echt grote oppervlaktes zijn anders vind ik pompen een waardeloos systeem. Bovendien zijn die pomp sprayers altijd foeilelijk en veel te groot
 
Ligt een beetje aan wat je gebruikt denk ik..
Met zaken als IPA wil je goed gedoseerd kunnen werken en een beetje gericht, dus lijkt een handpomp me geschikter.
Voor grote oppervlakten zoals bij een pre-wash kan een pompsprayer misschien fijner zijn omdat je anders lamme handjes krijgt ;)
 
Wie zegt dat men hier niet pompt? :p Voor een pre-wash spray knijp ik al lang niet meer. Kun je liever met een 2 liter pompsprayertje en een goede pre-wash mengsel even langs de auto gaan. Het is sneller en je krijgt geen handkramp meer. :cool:
 
Er zijn van die 5liter "drukspuiten" . met een handmatige pompsysteem. Ik heb ze in de vorm van 2 liter. Werkt perfect voor een rondje apc.. :cool:
30 keer pompen bij het begin en je kan een hele detailbeurt voort.

veel beter dan met een sprayfles rond te lopen ,^^
 
Heb wel gehoord van dubbelwerkende sprayers: bij zowel intrekken als bij het loslaten van de hendel komt er prut uit.
Wellicht is dit iets voor je ( scheelt je de helft aan trekkeren indien je grotere oppervlaktes zou willen benevelen
Naam effies kwijt .... zal zo wel een aanvulling komen van dezen of gene.
 
Kwazar Mercury Pro + Double-Action Spray Bottle :cool:
17oz-bottles.jpg


Ik zelf gebruik de drukgevoede sprayers voor de pre-wash, APC, en lichte velgenreiniger in een drukfles van 1.5 liter (Hocras, sligro, makro) :)^
werkt makkelijk :)
de overige sprayers dienen met wat meer secuurheid aangebracht te worden dus daar gebruik ik de handsprayers nog :)
 
dus een kleine misvatting van mij dat ze niet gebruikt worden...
morgen eens kijken of ik eentje vind in mijn prijsklasse/groote, hoeft geen 5literfles te zijn he! is enkel voor men eigen wagen , ga het dan vooral idd voor prewash toestanden gebruiken, en mss apc onder de motorkap....

bedankt vor de reacties :p
 
Acc_Focus zei:
dus een kleine misvatting van mij dat ze niet gebruikt worden...
morgen eens kijken of ik eentje vind in mijn prijsklasse/groote, hoeft geen 5literfles te zijn he! is enkel voor men eigen wagen , ga het dan vooral idd voor prewash toestanden gebruiken, en mss apc onder de motorkap....

bedankt vor de reacties :p
Tuincentra en de tuinafdeling van de bouwmarkt hebben ze :)
 
Ik heb eens zitten kijken naar een oliebekistingsspuit. Beetje groot, beetje duur, beetje onhandelbaar, beetje zwaar :D

1764431.jpg


€ 229,00 euro ex btw.

Te verkrijgen bij uw favoriete ijzerwaren groothandel :grinning:

Ik gebruik zelf onderstaande:

421702.jpg


€ 17,88 euro ex btw

Wederom te koop bij uw favoriete ijzerwaren groothandel :grinning:
 
Waarom niet zo'n zelfde principe als hierboven gebruiken maar dan die plastikken variant die ze gebruiken voor de stoep te besproeien enzo!?
Die kosten geen drol volgensmij..
 
Jorikm zei:
Waarom niet zo'n zelfde principe als hierboven gebruiken maar dan die plastikken variant die ze gebruiken voor de stoep te besproeien enzo!?
Die kosten geen drol volgensmij..

aanbieding bij de action: 5 euro :)^