• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom geen Swissvax

Status
Niet open voor verdere reacties.
We kunnen het wel gaan verkopen hoor, maar ondanks de prima producten, is Swissvax ernstig overpriced voor een groot aantal producten.
 
Ik denk dat Tim nu heel goed weet wat wel werkt in zijn winkel en wat niet werkt. Neem bijv. Chemical Guys of heel recent: Pinnacle. Beiden héél bekende merken, met goede producten. Maar het werd bij CC helaas niet genoeg verkocht om echt rendabel te worden. Die zijn er dus ook langzaam uit gegaan, na de aanvankelijke tijd, moeite, recensies en natuurlijk de investering om de merken wel aan te bieden. Hetzelfde ook met het merk Race Glaze: met goede moed begon CC eraan om een groot deel van de producten van dit merk te verkopen. In mijn ogen top producten. Maar het werd niet genoeg verkocht en na een paar maanden (jaren?) stond 99% van deze producten in de uitverkoop met xx% korting.

Jammer, erg zonde van de tijd en moeite, maar Tim en co leren er wel van. Zo zie ik, om eerlijk te zijn, het Swissvax merk in deze tijd van economische recessie ook niet slagen bij Carclean.. Prima waxen e.d., maar met hun laatste prijsstijgingen van 10 tot 20%+ ("vanwege de dalende waarde van de Euro t.o.v. de Zwitserse Frank" ) hebben ze een heleboel negatieve reacties gekregen, waarbij zelfs liefhebbers van het merk er nu 3x over nadenken voordat ze nogmaals iets bij SV bestellen. Zeker als je eigenlijk weet dat je bij een aatal van hun producten voor een groot deel alleen maar betaald voor de naam. Exclusief zijn is prima, maar dat waren ze al met hun prijzen. Nu ze nóg duurder zijn geworden hebben ze echt geen sympathie-punten gewonnen. Het lijkt mij dus niet verstandig om als webshop-voor-een-breed-publiek nu in Swissvax te investeren.
 
Zelf ben ik ook in het bezit van een fikse Swissvax collectie (muv de waxen - daar heb ik er maar 1 van) en heb alle producten die ik in bezit heb ook echt diverse malen op diverse voertuigen gebruikt.

Het design (merk) straalt echt luxe uit, de flesjes voelen erg sterk en solide aan, en ik heb nog geen enkele sprayer of dop gehad die kapot is gegaan.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de "Leather set" voor onderhoud en reiniging van leer en hoe dat geleverd wordt : echt top !

Met uitzondering van de Cleaner Fluid zit er echter geen enkel ander product bij waar ik inmiddels nog geen waardig vervanger voor heb kunnen vinden.
Overigens zijn al die "vervangers" ook nog eens aantrekkelijker in prijs ten opzichte van de Swissvax producten.

Of Carclean nou wel of niet Swissvax in hun collectie zou opnemen, ik zou er niet warm of koud van worden.
Alternatieven zijn er genoeg ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.