• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Washandschoen en droogdoek.

dat was toch niet bij uitknijpen, maar bij uitwringen? (draaien dus om droog te krijgen)

Ik weet het niet meer. :p Ik heb echter ook nog nooit mijn droogdoeken zó nat gehad, dat uitknijpen ook maar iets deed. Uitwringen zou dan waarschijnlijk wél wat doen, maar ja... Dat zou ik niet doen.


Greetz
 
Dit heb ik ook ergens in mijn achterhoofd hangen. Had dit niet te maken met het feit dat je dan van je ''micro''-vezels gewone ''vezels'' maakt? Het samenklitten en dergelijke.


Greetz

Ik ben absoluut geen expert, maar microvezel en gewone doeken verschillen toch uiteindelijk vooral van elkaar door kleinere vezels (vandaar de naam), heb eigenlijk nog nooit gehoord dat goede kwaliteit microvezel doeken meer kapot gaan van uitwringen dan 'normale' doeken van polyester. Tuurlijk het kan de structuur beschadigen maar dat is bij alle doeken, probeer maar eens een natte badstof handdoek tot de limiet te draaien. Die gaat dan ook ineens een stuk minder lang mee.

Misschien dat @Tim hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik ben wel benieuwd nu!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels de microfiber madness incredisponge en de dry me crazy droogdoek besteld. Ik laat jullie altijd weten wat ik er van vind. Het zijn mijn eerste producten van microvezel...

@ kadjar: de dry me crazy is iets kleiner als de delirium als ik me niet vergis. Maar ik ga zien hoe het gaat, anders worden het de volgende keer 2 kleine doeken zoals je aanhaald.

Als jullie de auto drogen met een droogdoek, wrijven jullie dan in de lengte van de auto panelen? Of slepen jullie de doek? Op internet worden verschillende manieren aangehaald, maar welke gebruiken jullie en wat zijn de voor of nadelen?
Probeer zo min mogelijk te wrijven/slepen met de droogdoek. Ik leg mijn doek er gewoon op, aan twee punten optillen en een ander stuk drogen enz.
 
Ik heb vorige week mijn Dry Me Crazy XL gebruikt op een Qashqai. Lekkere doek voor zo'n auto.
Ik heb dezelfde vandaag gebruikt op mijn (verlaagde) MX-5. Niet aan te raden. DIe doek is veel te groot voor zo'n auto.
Ik heb ook 2 Dry Me Crazy Juniors. Volgende keer gewoon die gebruiken bij mijn MX-5 :)
 
  • Leuk
Reactions: Kadjar
Ik dacht mequairs Is goed.. De watermachneet maar nee dus. Pluist Eb droogt mijn nieuwe Astra station niet helemaal goed. Kleine watervalletjes blijven droogt dus niet goed. Spoel de auto zonder sproeier af platte straal dos geen watter druppels. Ik kan de doek zelfs uit wringen.. Ik ben zuinig Was zeker een keer per week maar fin niet de middelen en door mijn invaliditeit. Rug.. Je kracht ik deed het altijd net zeem.. Maar nieuwe auto en ik dacht ik ga aan de watermachneet.. Zou bijna de zeem weer pakken.. Het Is nieuwe auto en dus nieuwe lak. Ik wil hem graag netjes houden.

Nu heb ik nog de

Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar

Ik zou de auto daar graag voor de winter mee doen. Maar zo valt Get me zwaar na wassen ven ik stuk... En wil ik poetsen moet ik weer wassen pfffff

Zie ook tegen poetsen met de hand op..qua kracht Is deze
Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar
Een beetje te doen.. Kan ik bv een half dagdeel in de lente in een keer doen?

Ik woon in Almere heb helaas geen garage of zo

Gr Arnold


Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
 
Ik heb m'n watermagnet ook weggegeven. Misschien kun je hem voor de ramen of velgen gebruiken, maar voor lak vind ik het ook niet echt wat.
Ik vind de delirium de fijnste droogdoek. Maar hoor ook goede verhalen over Senza aqua van monello.
Misschien handig voor jou om 2 kleine Senza aqua s te nemen. Zijn kleiner, dus makkelijker te hanteren.
 
Door medische redenen heb ik vandaag de auto voor de eerste x gewassen met de microfiber madness sponge en de microfiber madness dry me crazy droogdoek. (de auto was vooral bestoft daar deze ongebruikt 3 weken in de garage heeft gestaan, dus hij was niet echt vuil...)

Mijn bevindingen:

* De sponge werkt naar mijn mening heel goed. Hij glijd beter over de autolak en de auto is er ook sneller mee gewassen. Wel word de sponge veel zwaarder bij gebruik dan een gewone spons.
* De droogdoek werkt ook zeer goed, ik heb de hele auto kunnen drogen met één doek. Wel heb ik gemerkt dat op de dak van de auto nu van die 'waterstrepen' aanwezig zijn (op andere delen van de wagen niet? Ik ben ook met het dak begonnen om de auto te drogen (misschien ligt het daar aan)? Ik ga volgende keer eerst eens de verticale delen van de wagen drogen en als laatste het dak.

Ik denk er ook aan om wat extra doeken te bestellen en eventueel de microfiber madness waverider om het dak na te vegen bij het drogen.


Nog een vraagje: ik zag op carclean. nl volgend product in de aanbieding staan:

https://www.carclean.com/nl/product/Meguiars/Ultimate_Quik_Wax_450ml_101268?o=pgMTAwNDg2
De reviews ervan zijn goed, maar kan iemand me vertellen wat de ervaringen zijn met deze producten en hoe je ze het best kan hanteren (afvegen met microvezel doek, laten intrekken...). En het doet geen afbreuk aan de laklaag....? Zijn er betere producten met hetzelfde effect? Heeft zo een product echt zijn meerwaarde?

Belangrijk!: Ik polier de wagen 1 x per jaar en gebruik voor de rest geen andere producten (dus geen waxlaag...). Is dit product dan zinvol voor mij?

Kortom ik wil jullie mening en ervaring met zulke producten :). En welke microvezeldoeken en manuele pads op de website van carclean gebruiken jullie om zulke producten aan te brengen en af te vegen?
 
Laatst bewerkt:
@Arnold Je kan er ook voor kiezen om als je de wagen hebt gewassen, maar een deel van de auto in de wax te zetten, en een andere keer (na het wassen) een ander deel. Zo kun je het toch netjes voor elkaar krijgen, zonder dat je je lichaam zwaar overbelast. Persoonlijk ben ik veel meer een fan van Collinite 845 vloeibare wax. Je kunt de bus met wax van tevoren even in handwarm water zetten, zodat ie echt dun vloeibaar wordt, dan kun je 'm makkelijker heel dun opbrengen, en gaat het uitbuffen ook lichter.
 
Waarom niet?!

Ik heb die spray wax van meguiar's gebruikt en ik vind hem erg fijn. Wel erg duur, dus daarom heb ik de gallon variant gekocht. https://www.carclean.com/nl/product..._X_Press_Spray_Wax_3780ml_103398?o=pgMTAwNDg2

Ik ben persoonlijk niet extreem bezig met auto detailing. Voor mij is het voldoende om de auto wekelijks zelf te wassen en 1x per jaar te polieren. Daarom dat mijn interesse niet uitgaat naar een wax laag enz... Daarom dat de spay wax me een leuke toevoeging leek in mijn geval (omdat het snel aan te brengen is...)

U zegt dat de meguiar's goed werkt. Kan u me even vertellen hoe u het product hanteert (aanbrengen- met wat - hoe, meteen afvegen met microvezel doek of...)?
 
Een wax aanbrengen levert wel veel op in mijn ogen. Maakt dat je resultaat langer goed blijft (waar het je toch om gaat, anders was je niet wekelijks je auto), het maakt het wassen een stuk makkelijker omdat vervuiling minder goed hecht en maakt dat je washandschoen makkelijker over je auto glijdt.

Een instapwax van collinite (845 of 476 vloeibaar/vast) zijn makkelijk aan te brengen en kosten qua geld en tijd relatief weinig. Zeg 25 euro inclusief pad (genoeg voor zeker 20 waxbeurten) en 40 minuten inclusief drogen en uitwrijven eens per vier maanden.

Als je toch naar een spray wax/sealant wil kijken kan ik niks zeggen over de meguiars, maar vind zelf de Red Mist van Dodo Juice (blijft wel een paar weken zitten) of de QD+ van Poorboys World (in mijn ervaring een week of twee bescherming, voelt erg glad op de lak) erg prettig werken.

Wat betreft aanbrengen werkt voor mij het beste om twee a drie sprays op de lak te spuiten en uit te wrijven, maar werkt ook prima direct op een doek en dan aanbrengen.
 
Een wax aanbrengen levert wel veel op in mijn ogen. Maakt dat je resultaat langer goed blijft (waar het je toch om gaat, anders was je niet wekelijks je auto), het maakt het wassen een stuk makkelijker omdat vervuiling minder goed hecht en maakt dat je washandschoen makkelijker over je auto glijdt.

Een instapwax van collinite (845 of 476 vloeibaar/vast) zijn makkelijk aan te brengen en kosten qua geld en tijd relatief weinig. Zeg 25 euro inclusief pad (genoeg voor zeker 20 waxbeurten) en 40 minuten inclusief drogen en uitwrijven eens per vier maanden.

Ik begrijp dat het veel oplevert, maar ik heb ook begrepen dat je voor het plaatsen van de wax ook moet kleien...?

En zo een spray wax kan je dus ook gebruiken als (stand alone)? Dus zonder dat de auto al een waxlaag moet hebben? Ik wou het gebruiken na een wasbeurt als een bescherming?

En de versie van dodo juice is dus ook een quik wax, want dit kan ik moeilijk afleiden uit de beschrijving van Carclean.com? En het doet ook geen afbreuk aan plastic randen (staat bij de mcguiar wel vermeld maar bij de dodo juice niet...)
 
Laatst bewerkt:
Moet niet, geeft wel een schonere lak en dus mooier resultaat.
Voor de makkelijk: sonax brilliant shine detailer houdt lang stand en is easy on/off.
Met wekelijks wassen is uiteraard niets mis maar vergeet niet dat je ook zelf wat swirls maakt, met een wax en bovenstaande uitleg is deze kans vele malen minder dus oogt je lak beter, is makkelijker bij te houden en is beter beschermd tegen vogelpoep en dergelijke omdat er minder senl vuil hecht...maar je staat uiteraard vrij om alleen een spray wax te gebruiken.
 
Er moet uiteraard niks, hoe schoner de lak is hoe mooier het resultaat en hoe beter een wax hecht en uitsmeert.

Maar als je eenmaal per jaar polijst dan klei je neem ik aan sowieso al één keer per jaar. Met een wax daarna heb je überhaupt een stuk minder aangehecht vuil en kan je dus wel wegkomen met alleen waxen zonder kleien de rest van het jaar.

Wat ik begrijp is de red mist van dodojuice meer een spray sealant door de synthetische ingrediënten, maar dat maakt voor jouw doel, wat bescherming na het wassen, weinig uit.

Op plastic heb ik geen idee wat het doet, ik spray alleen op de lak.
 
@Steven130690 Als je auto een goede Wax/Sealent laag heeft gaat het wassen een stuk makkelijker.
Waarom breng je niet een beschermende laag met de machine aan?
Wolfgang 3.0 Sealent of Collinite 845 zijn erg easy on/off als voorbeeld.