• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen van een truck

FrieseFrans

Detailing rookie
5 dec 2012
18
0
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe vrachtwagen en die staat altijd afgekoppeld als losse trekker bij mij op de oprit.
Nu wil ik de truck zelf gaan wassen omdat de truckwash mij te ruig is en ik er mooi spuitwerk en diverse accessoires op laat maken.
Welke producten zijn er nodig?
Hogedruk reiniger, wasborstels (lange), shampoo's en dergelijke.
Ik zal er mijn luxe wagen ook mee wassen (niet de borstels natuurlijk)
Er is warm, koud water en 220V aanwezig in mijn garage.

Alvast bedankt voor de hulp! :)
 
Lijkt mij dezelfde stappen als een personenwagen, misschien met zachte borstels i.v.m. de hoogte maar verder lijkt het mij niet.
 
Meguiars heeft (had...?) een washmitt op een stok (om het maar even grof te zeggen)
Weet niet of deze nog verkrijgbaar is, ik gebruik m ook voor de Transporter T5 van mn pa :)
 
Ik gebruik altijd een trap en een washmitt. Een wasborstel is best handig, maar naar mijn idee veroorzaakt dat alleen maar krassen en swirls. Daarnaast is het niet handig met lampen, beugels, luchthoorns, etc. Duurt iets langer, maar het resultaat vind ik beter en voorkomt narigheid.
 
Ik denk dat een washmop een beetje aan de kleine kant is, ik heb meestal erg korte weekendjes en wil die niet kwijt aan alleen wassen :)
Zelf zat ik te denken aan bezems voor plezierboten, die zijn redelijk zacht
Ook ideeën voor hogedrukreinigers en shampoo's?
 
Vikan en Rilsan zijn beide goede merken wasborstels. Houd wel rekening met het feit dat een vrachtwagen officieel niet op straat mag worden gewassen, ze kunnen hier nog wel eens moeilijk over doen, vooral met een hogedrukreiniger.

Wat voor vrachtwagen komt er eigenlijk?
 
Een Vikanborstel word het dus, meerdere denk ik.
Nu nog zoeken naar een hogedrukreiniger met minimaal 9 meter hogedrukslang en shampoospuit.
Iemand tips voor webshops of winkels in de buurt van Burgum, Friesland?
 
Bij nilfisk kan je een langere slang kopen en een beetje bouwmarkt die nilfisk verkoopt moet die wel hebben liggen al dan niet bestellen ;)
 
Heb al een leuke op het oog, met dank aan Wim, een Nilfisk, 10 meter slang en incl. shampoo reservoir.
Die zal ik bij de bouwmarkt proberen te bestellen, anders bij de webshop, dan de Vikan borstels erbij en ben ik klaar voor mijn nieuwe truck!
 
Ik heb ervaring met de vikanborstels, zijn veruit de beste die je kunt krijgen op dat gebied.
Maar ondanks dat ze erg zacht zijn veroorzaken ze wel waskrassen.

Het beste blijft gewoon een washmitt met een trap. Zo doe ik het zelf ook en kost nog niet eens zo heel veel tijd extra.
Voor de achterkant van de cabine zou je eventueel wel een borstel kunnen gebruiken omdat deze minder in het zicht zit.
 
De Vikans veroorzaken doffe ellende bij mijn Truck, elke veeg zie je in de lak. Dus ga er voorzichtig mee, er zijn zachtere in de handel(geen idee waar:-b )
 
michelv.;327553 zei:
De Vikans veroorzaken doffe ellende bij mijn Truck, elke veeg zie je in de lak.

Als ik via afbeeldingen naar zulke borstels zoek dan heb ik daar ook zulke gedachten bij , zeker het velgenborsteltje.....:-"
(heb ik al eens irl in een rek zien liggen en na voelen netjes terug gelegd )

Ik ben in het bezit van zo'n "mop" van Megs en die kan toch best handig zijn om niet -tig keer op en af dat laddertje te lopen .
(maar met het handje wassen is zoveel leuker en je slaat geen plekje over )