• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat gebruiken voor de koeling?

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
Heb vandaag geluk gehad dat het wat bewolkt was tijdens het polijsten.

Heb een diamant zwarte kleur en toch heb ik heel veel warmte gevoelt aan mijn lak tijdens het polijsten toen de zon wat op mijn lak scheen.

Heb de producten van Meguiars Professional Cutting en Finishing gebruikt en de product voornamelijk Professional Cutting begon te verfstoffen tijdens het polijsten als de zon erop scheen.

Wat ik heb gedaan was tijdens een intense warmte (heb nog altijd gene warmtemeter aangeschaft) is dat ik Spray & Wipe van Poorboys heb gebruikt als een soort koeling tijdens het polijsten en dat ging vlot met een goeie resultaat.

Nu is mijn vraag Of het een idee was om Spray & Wipe te gebruiken tijdens het polijsten als een soort koeling.

Of gebruiken jullie een andere manier om af te koelen tijdens het polijsten?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Inderdaad, polijsten in de zon is niet zo'n goed idee.
Op mijn glans zwarte dak kan ik soms niet eens mijn hand leggen...
 
a7ab5b5e-81a2-4383-8a91-b88e3bd9b2c5.jpg


Foto gemaakt op 19 Juni 2016, rond de klok van 11:00 uur in de schaduw en zon kant. En dan te bedenken dat de zon niet eens op volle kracht scheen....

Polijsten in de (volle) zon en/of op warme/hete lak is gewoon niet prettig.
 
Ik parkeer altijd in de schaduw van het huis om te detailen. Een enkele keer draait de zon te snel (of ik detail te langzaam/gedetailleerd), en dan pak ik een parasolvoet en parasol en zorg dat het deel waar ik bezig ben zeker 5 minuten vooraf in de schaduw staat.

Verder spuit ik indien nodig wat verdunde S&W op de pad om te koelen als ik ook wat nieuwe polijstpasta op de pad leg.
 
Dat ziet er goed uit. Wat heb je ervoor betaald en kun je eens een foto maken als die opstaat over je auto heen?
 
Dat ziet er goed uit. Wat heb je ervoor betaald en kun je eens een foto maken als die opstaat over je auto heen?
Ik heb samen met de gewichtzakken 282, 85 betaald, Moneys talking. (Vervoerskosten inbegrepen ).

Je hebt er ook een goedkopere versie van maar die stalen verbindingen zijn niet gecoat.

Alleen de tent weegt 42kg

Zal een foto poosten als ik het heb.
Ben er zelf ook naar benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ferdy