• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb ik nodig voor een volledige Dodo Juice beurt?

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Heb nu een aardige collectie Swissvax thuis staan en de collectie Poorboys begint ook te groeien. Tijd voor een volgend merk om zo de voor mij beste producten te selecteren. Om uit te zoeken van ik allemaal nodig heb van PB en in welke volgorde heb ik vaak dankbaar gebruik gemaakt van de topics van Xizer (Super!, hang er maar een medaille bij wat mij betreft). Alleen voor de producten van Dodo Juice kan ik nergens een mooi overzicht vinden. Als ik in de online winkel van CC kijken op met merk Dodo Juice, dan komt ik op een enorme lijst. Daar wordt ik ook niet veel wijzer van.

Wie kan mij helpen? Wat heb ik nodig voor een volledige detail job met Dodo Juice en in welke volgorde? Mocht het al ergens staan, in dat geval excuus en graag een linkje waar ik het kan vinden.

Alvast bedankt!!



Oh ja, onlangs heb ik een potje Supernatural van een medeforummer gratis overgenomen. Ik ben er nog niet aan toegkomen de SN te proberen, maar dat gaat zeker snel gebeuren.
 
LB zei:
Wat heb ik nodig voor een volledige detail job met Dodo Juice en in welke volgorde?

Een volledige detailjob zal niet gaan aangezien Dodo Juice nog geen polijstmiddelen in zijn assortiment heeft buiten Lime Prime. Als ik jou was zou ik toch gewoon even alle producten overlopen die in de cc shop staan, meestal wijst het zichzelf uit voor wat welk product dient.
 
Volledig Dodo ?

-Born To Be Mild
-Born Slippy + Dodo Clay
-Lime Prime
-Dodo wax naar keuze
-Red Mist om het geheel af te werken (week na het waxen liefst)

Off-topic ,Benny heeft inderdaad wat moeite gestoken in die topics ,van mij mag ie ook een medaille krijgen !
 
Vandaag mijn auto een tweede laag Dodo Juice Purple Haze voorzien, wow wat een glans! Als de zon erop zit doen mijn ogen gewoon pijn :cool: , de wagen had ik van de week gewassen met Poorboys Slick & Suds , gekleid met Last Touch en blauwe mild klei van Meguiar's, gepolijst (had maar lichte swirls) met zwarte finishing pad van Meguiar's op rotary met Menzerna Final Finish en erna mijn wagen voorzien van een eerste laag Purple Haze van dodo juice, ruiten met Glass Cleaner Concentrate van Meguiar's.

Vandaag auto gewassen, gedroogd met Miracle Dryer, nog eens nagelopen met Last Touch , voorzien van een tweede laagje Purple Haze van dodo juice, wow wat een resultaat!
Wagen is een BMW 3 serie in donkergrijs (stahlgrau metallic).
Ik vind de waxen van Dodo juice erg fijn werken, heb hem kwartiertje laten curen op de wagen en afnemen ging heel makkelijk, beter dan M16 van Meguiar's.
 
@B.K. Je geeft aan Lime Prime. Op CC heb ik gelezen dat Lime de voorbereiding voor de waxlaag is. Dat is mij duidelijk, maar wanneer gebruik je de Lime Prime Lite cleaner glaze? Zou onderstaande volgorde een goede aanpak zijn?

1. Lime Prime pre-wax cleanser
2. Lime Prime Lite cleaner glaze
3. Wax
4. Red Mist

Is het zinvol om tussen de Lime Prime pre-wax cleanser en het waxen nog de Lime Prime Lite cleaner glaze te gebruiken? Wit is overduidelijk een lichte lak en zwart/grijs is natuurlijk een donkere lak, maar waar zou je rood onder scharen? Welke wax zou je adviseren, Purple Haze, Bleu Velvet of Banana Armour?
 
Rood is een warme kleur, dus Banana Armor of Orange Crush (hard en zacht) lijkt mij.
 
LB zei:
Is het zinvol om tussen de Lime Prime pre-wax cleanser en het waxen nog de Lime Prime Lite cleaner glaze te gebruiken?

Dat is niet echt de bedoeling, na Lime Prime wordt de wax aangebracht. Lime Prime Lite is een glaze, terwijl Lime Prime een lichte schuurkorrel in zich heeft samen met glazing oils.
 
Mijn 2 voorgangers hebben de antwoorden gegeven die ik ook zou geven :cool:

Dus Lime Prime of Lime Prime Lite ,1 van de 2 is voldoende.