• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb jij altijd in je auto liggen?

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
In de auto heb ik altijd wel wat spullen liggen voor acute (nood)schoonmaakwerkzaamheden. Wat ik eigenlijk altijd bij me heb is:

Voor de lak:

Voor het glas:

Voor allerlei doeleinden:
  • Een klein spuitflesje met APC (op dit moment Monello Verso in verhouding 1:5)
  • Diverse MF doeken
  • Een glasdoek
Wat nemen jullie bijna altijd mee in de auto?

EDIT: Of wat neem je mee als je met de auto op vakantie gaat?
 
Laatst bewerkt:
Peluche verde om de auto af te stoffen als ik in de file sta. Zie ik vogelpoep, dan haal ik dat thuis direct weg. Ramen schoonmaken enz doe ik niet tussendoor. Dat gaat met de gewone schoonmaak mee.

Heb maar een 1 serie, die is niet zo groot :p
 
Uhm niks.
Vies = Wassen!

Dat is luxe!

Vaak ben ik hele dag met de auto op pad en en het komt voor dat gedurende de dag wel 3 keer zo'n :skull:-vogel een :poop:-plakkaat op mijn auto dropt. De auto 3x wassen lukt me dan meestal niet. Dan grijp ik toch naar de Bird Shit Remover (voorheen gebruikte ik hier vaak de Spray and Wipe voor.Dat gaat ook prima).
 
Hier momenteel in de auto:

- Een assortiment goede mf-doeken
- APC van meguiars 1/10 en 1/4
- Een kleinere fles natural look
- Glas reiniger
- Spray & Wipe

Altijd leuk als ik ergens even tijd over heb...

Afgelopen vakantie mee:
Rupes mini met gevulde tas, Rupes 15 met gevulde tas, Monello Borsa gevuld met doeken en borstels, meguiars detail bag met de standaard uitrusting van hier boven en een tweetal gritt guard emmers compleet. Deel van de vakantie was een bruiloft in Frankrijk waarbij ik de 2cv heb mogen detailen.. Gelijk de spullen gebruikt om op de camping later lekker de eigen auto te behandelen!

Kijken mensen toch raar op, op zo'n vakantie met zo'n berg spullen en machines!
 
  • Leuk
Reactions: ZekerPixels en Emi
  • 250 ml sprayertje met Spray & Wipe
  • 250 ml sprayertje met Meguiar's Glass Cleaner Concentrate (1:10)
  • Twee microvezeldoeken en een oude glasdoek
Spullen in de auto zijn meer als 'eerste-hulp' voor viezigheid (m.n. vieze vogelflatsen) onderweg. Echt schoonmaken gebeurt bij de reguliere wasbeurt.
 
Ik val onder de luie groep dit keer.

Flesje Time to Dry op dit moment die daarna weer gevuld gaat worden met Basics of Bling Detailing Spray.
2 Microfiber Madness Crazy Pile doekies.
 
In de kofferbak; Spray&Wipe, 2 MF doeken en Perfetto.

Op vakantie neem ik niets mee
Een vuil vliegtuig is niet mijn pakkiean
En op het vakantieadres ligt een basisuitrusting incl DAP :p
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en ArnoldG
Grappig, leuk topic!
Ik heb altijd een vrij uitgebreide monello tas met gear bij me. Op mijn werk kan ik mijn auto gemakkelijker wassen dan thuis. Dus als ik spontaan wil wassen na mijn werk, kan ik mijn auto wassen.

Inhoud
2× opvouwbare emmertjes
1x Thick Mitt
1x shampoo (wisselt van btbm, reset, Mr Pink, Lavare, etc,)
2x kwastjes voor velgen en interieur
2x droogdoek (wisselt van Monello, Microfiber Madness en een ander merk)
4x MF doeken
2x padjes
1x ruitdoek
4x 250 ml flesjes; DDJ BoB detail spray, Clearly Menthol, PB Bugsquash en AF Imperial wheel cleaner
1x Poorboys Prof. Polish
1x spraysealant
1x aquafobia maar dan van een ander merk

En deze tas gaat mee op vakantie, wellicht dan met een extra glasdoek. Hekel aan vieze ramen
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Denk dat het een beetje een detailers regel is om of een flesje S&W in de auto te hebben of bird sh#t remover... Ik heb zelf S&W.

Ik heb altijd 2 doeken in de auto... 1 voor de vogel poep.. 1 om het hoogglans zwarte dash af te stoffen :)
 
PB Kers geurspray
PB S&W
PB Birdsh#t remover en wat goede doeken.
Wel allemaal in kleine sprayflesjes.