Wat is dit? TEFLON COATING?

Discussie in 'Wassen en Drogen' gestart door Reinder, 22 mei 2008.

1. Reinder

Reinder Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Filmpje van Z3 eigenaar met Teflon Coating

Dit is bizar! Dat wil ik ook :)

Lekker makkelijk, lijkt me... Maar aan de andere kant: komt er een krasje op, kun je weer opnieuw doen. En het zal nogal prijzig zijn, lijkt mij...

2. Freaky1975

Freaky1975 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    1
    Wow! Zo goed heeft de teflon wax op mijn kar nooit gewerkt!

3. Tim

Tim Master of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    712
    Flon4000 heb ik ook gehad, houd niet langer dan een jaar. Het is gewoon een normale sealant, meer niet!

Check de beading van onze Collinite #915 wax:

4. SkyBuMp

SkyBuMp Detailing chief
    Tester of Bling

Leuk bevonden:
    7
    Tim wel enigsinds oneerlijke vergelijking he? Die opel heeft een schuinsaflopende kap en die beamer is redelijk vlak. Denk dat dat wel verschil maakt.

5. john 623

john 623 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Wel moeilijk je auto wassen :d

6. Tim

Tim Master of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    712
    Ja mee eens. Maar Flon4000 is niet dat wondermiddel hoor! Een goede sealant of een carnauba wax doet hetzelfde!

Mijn flonlaag was binnen 3 maanden foetsie! :|~*

7. Sven S8

Sven S8 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Is wetenschappelijk getest, en bewezen dat Teflon (PTFE) niet zomaar kan hechten aan lak etc. Teflon wordt middels een speciaal procedé als fysieke laag gehecht aan metaal (pannen o.a.) en kan niet zomaar even op lak gesmeerd worden. (Althans niet met de geclaimde resultaten).

De hele 'teflon lakbehandeling' is WMB een hype, omdat de naam synoniem is met 'non-stick'.

Heb er eens een gesprekje over gehad met een professionele poetser die het zelf óók aanbood. Zijn mening: "mensen herkennen de naam en dan willen ze het hebben, maar het zogenaamde 'teflon based' spul is niks beter dan wax".

8. ladybug

ladybug Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Heb er zelf ook al eens flink op gezocht. De meningen zijn erg verdeeld. Een jaar plezier ervan.... Korter...
    Maar las veel dat het minder glanst.
    Zou er zelf niet voor gaan. Vandaag de Peug uitgebreid gedaan. Ik vind dat gewoon zalig. Genieten van het resultaat.
    Op een gegeven moment wrijf je bijna plekjes weg die er niet zijn. En goeie wax houdt toch ook maanden?
    Ik heb niet zoveel verstand van autolak maar ik kan me zo voorstellen dat je lak een bepaalde flexibiliteit moet laten houden.
    En een wax heeft een bepaalde vetheid lijkt me, waardoor die er niet eeuwig opzit. Die vetheid houdt denk ik ook je lak soepeler.
    Zomaar even een wazig vrouwentheorietje hoor.

En wat na 3x Teflon? Is het dan nog mooi? Of mooi te krijgen.
    PS: http://meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=4553
    Jij ging natuurlijk gewoon door met je G220 en aanverwant speelgoed rofl
    Heeft het nog lang gehouden :-"

9. Tim

Tim Master of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    712
    Hahaha, nee ik heb het redelijk goed met rust gelaten! Maar het werkt gewoon niet.

Die lagen zijn hooguit een paar micron dik, en het is gewoon aan slijtage en weersinvloeden onderhevig. Dat houdt weer in dat je er gewoon onderhoud aan moet plegen om het in goede conditie te houden.