• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een goede wax voor in de winter

Sonax polymer netshield is ook een optie voor in de winter, leuke en makkelijk op te brengen sealant.
De fusso soft99 coat heeft ook de eigenschappen van een sealant. Lange standtijd en vuilafstotend, ideaal voor de winter maanden.

Heb tot nu toe nog geen een wax/sealant ervaren die net zo afstotend is als de fusso.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Wil je echt een andere wax die het de hele winter uit gaat houden?

Want of je gaat richting een duurder segment waxen of je gaat toch richting sealant of coating. Ik denk persoonlijk dat als je tevreden bent met de 845 je daar toch ook prima een product als (daar komt ie weer!) Red Mist of Carnauba Glaze na een wasbeurt bij kan gebruiken.
Dan moet de 845 ook prima de winter doorkomen en wassen moet je toch, ook bij een wax met langere standtijd.
 
Gelukkig hoef ik me niet druk te maken om welke wax en/of sealant, want coating op de auto o_O

Mocht de auto vies zijn en het weer/temperatuur staat het toe, dan gewoon wassen en desnoods een spraywaxje.
 
Mij persoonlijk lijkt het een verschrikkelijk vooruitzicht om de hele winter niet te waxen. Maarja, ik ben dan ook een waxert :blush:.

True that. Ik kijk nu al op tegen de winter en baalde er nu al van dat ik alleen tijd had voor een spray wax vandaag ;)
 
Hier draait de colli 845 met een aftoplaag van Monello Acquafobia al heel lang mee. Dat gaat hem wat mij betreft ook worden voor deze winter. Enne, prijstechnisch... helemaal prima.
 
Ik heb hier het volgende staan kwa waxen en sealant:

Fusso coag 12 maand
Collinite 845
Poorboys EXP

De EXP beschermt goed als t goed is. Maar weinig beading....
EXP aanbrengen, en daarna Collinite?

Heb de exp nog nooit gebruikt op de auto. Dus...



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
EX-P als Sealant en deze aftoppen met een 845 als Wax, dat is een mogelijkheid, ja. :D

Ook hoor ik prima berichten over de Fusso Coat. Dat hij 12 maanden in z'n naam heeft, dat moet je maar even vergeten, maar een redelijke standtijd zou hij naar verluid moeten halen.


Greetz
 
EX-P als Sealant en deze aftoppen met een 845 als Wax, dat is een mogelijkheid, ja. :D

Ook hoor ik prima berichten over de Fusso Coat. Dat hij 12 maanden in z'n naam heeft, dat moet je maar even vergeten, maar een redelijke standtijd zou hij naar verluid moeten halen.


Greetz
Klopt. Beading en sheeting is echt top van fusso. Standtijd is ook prima!
Maarja. Wat moet ik anders met die exp :eek:

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Bij mij gaat het ook de EX-P en de 845 worden.
Nu zit er op de ene auto de Natty's Blue en op de megane een combi van meguiars gold class carnauba plus op de zijkanten deuren en klep en Natty's Blue op de liggende delen en rechter voorzijde ivm recent over gespoten rechts voor (parkeerschade van kinderfietsje zonder briefje :confused: ).
Voor de winter nog even polijsten en dan wisselen van wax :)
 
Een sealant heeft prachtige eigenschappen voor de winter, waarom zou je deze willen aftoppen met een wax?
Dan trekt de wax toch juist weer extra vuil aan.
 
Waarom zou je een laag exp onder de 845 doen? Behalve omdat het kan?
Want in mijn optiek heeft het echt geen meerwaarde!

845 is een prima wax... Ik zou het er lekker bij houden!

Ik doe niet veel anders in de winter... Enige verschil is dat ik zomers vaak een laagje red mist aan breng... In de koude maanden was ik met Bath+ om de beading op pijl te houden!
 
Voor de winter maanden ga ik het volgende gebruiken.

Autoglym hd wax en monello aquafobia.

Wat gebruiken jullie voor de ramen voor water afstotend heid

En misschien nog meer tips voor een witte vw golf 7 R-line


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik gebruik voor de ramen Rain X of turtle wax clear vue.

Ik breng om de drie weken na het wassen een nieuw laagje aan, blijft dan wel oke werken.

Als beide flesjes op zijn ga ik denk ik de coating van Nanolex proberen, vind bij lage temperaturen en hoge luchtvochtigheid de Rain X/Clear Vue niet echt makkelijk uit te poetsen.
 
Ik ben wat dat betreft heel erg tevreden van de Nanolex Ultra Glass Sealant, werkt goed en zelfs na iets meer dan een jaar aanbrengen heeft het nog wat effect. Vorige week heb ik een nieuw laagje aangebracht op de voorruit