• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is het beste product?

Polo444

Detailing addict
5 apr 2015
144
65
Hallo, Wat is nou het beste producten wat je hiervoor kunt gebruiken zoals: * Je dashboard schoonmaken dat het weer mooi zwart wordt. * En je kunststof bumpers weer mooi zwart te krijgen en wat tegen regen kan.
 
Hallo,
Een simpele vraag die niet eenvoudig is te beantwoorden. Allereerst, er bestaat geen "beste " product!! Kijk naar de diverse beschikbare producten via de zoekfunctie
en je zult een scala van mogelijkheden zien allemaal met hun eigen specifieke eigenschappen en een bijbehorende prijs.
De staat waarin je dashboard verkeert is allereerst zeer bepalend. Gaat het om schoonmaken en op kleur brengenvan een in goede staat verkerend onderdeel of is er sprake van een
zeer uitgedroogd en verschoten oppervlak. Ook bij bumpers geldt hetzelfde. Zijn ze geheel vergrijst en compleet uitgedroogd, dan heeft een andere aanpak de voorkeur
dan bij in nog in goede staat verkeerde bumper die slechts op kleur moet worden gebracht. Als je vervolgens een voorkeur hebt voor een bepaald product, kijk dan
aansluitend ook eens naar de reacties die anderen over ervaring en gebruik hebben vermeld.
Overigens een aangebrachte deklaag zorgt er niet voor dat het tegen regen kan. De meeste middelen voeden het oppervlak en gaan ook vaak de diepte in en laten een licht vettige
laag achter, zodat er geen vuil en water in het oppervlak zal trekken. De duurzaamheid van deze toplaag is ook verschillend bij de producten. Heeft behandeling tot het gewenste
resultaat geleid, dan zal je merken dat af en toe een licht laagje het gewenste uiterlijk blijft geven,
De basis is dat je zelf in de praktijk er achter gaat komen welk product voor jou het beste werkt. Dat klink mogelijk eigenwijs maar is gebaseerd op eigen ervaring.
Ik wens je veel succes toe bij het maken van je keuzes.
Groet,
Jan
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
kanjer100;422642 zei:
Hallo, Een simpele vraag die niet eenvoudig is te beantwoorden. Allereerst, er bestaat geen "beste " product!! Kijk naar de diverse beschikbare producten via de zoekfunctie en je zult een scala van mogelijkheden zien allemaal met hun eigen specifieke eigenschappen en een bijbehorende prijs. De staat waarin je dashboard verkeert is allereerst zeer bepalend. Gaat het om schoonmaken en op kleur brengenvan een in goede staat verkerend onderdeel of is er sprake van een zeer uitgedroogd en verschoten oppervlak. Ook bij bumpers geldt hetzelfde. Zijn ze geheel vergrijst en compleet uitgedroogd, dan heeft een andere aanpak de voorkeur dan bij in nog in goede staat verkeerde bumper die slechts op kleur moet worden gebracht. Als je vervolgens een voorkeur hebt voor een bepaald product, kijk dan aansluitend ook eens naar de reacties die anderen over ervaring en gebruik hebben vermeld. Overigens een aangebrachte deklaag zorgt er niet voor dat het tegen regen kan. De meeste middelen voeden het oppervlak en gaan ook vaak de diepte in en laten een licht vettige laag achter, zodat er geen vuil en water in het oppervlak zal trekken. De duurzaamheid van deze toplaag is ook verschillend bij de producten. Heeft behandeling tot het gewenste resultaat geleid, dan zal je merken dat af en toe een licht laagje het gewenste uiterlijk blijft geven, De basis is dat je zelf in de praktijk er achter gaat komen welk product voor jou het beste werkt. Dat klink mogelijk eigenwijs maar is gebaseerd op eigen ervaring. Ik wens je veel succes toe bij het maken van je keuzes. Groet, Jan
Dankje voor de uitleg
 
Ik ben het helemaal met kanjer100 eens, en een extra probleem is ook nog eens dat niet alle kunststoffen hetzelfde reageren op een dressing. Wel kan ik de Poorboys Natural Look aanraden voor het interieur, en voor het exterieur de Gyeon Trim voor langdurige werking of de Auto Finesse Revive die je wat regelmatiger aanbrengt. Dit zijn mijn favoriete producten, en volgens mij ook die van veel anderen op het forum, waarvan ik uit ervaring weet dat ze op veel verschillende auto's goed werken, en naar mijn mening dus een mooi startpunt voor je kunnen zijn.
 
"Natural Look is een interieurverzorger en -reiniger op waterbasis met een gepatenteerde UV-absorptie, zorgt voor “die nieuwe look” op vinyl en leer en geeft tevens bescherming. Het zorgt voor een prachtig mat eindresultaat met erg weinig glans en het voelt niet plakkerig of vettig aan."
 
Zo gebruik ik momenteel de autoglym bumper and trim gel. Kan echt duidelijk verschil merken van werking op de clio van de vrouw, of op mijn MazdaSpeed. De clio was 1x licht / makkelijk insmeren en weken niet meer naar om kijken, de mazdaspeed had toch echt 2 lagen nodig die ik best stevig in moest wrijven, die nu eindelijk langer blijft zitten, de eerste laag was na een week al weg. Dus ik kan uit ervaring zeggen dat verschillende auto's / kunststoffen heel anders kunnen reageren op een product.
 
Ik gebruik CG Trim Gel voor banden en exterieur plastic. Geeft je plastic wel een stevige shine en heel zwarte look. (Top effect ook als ik bv weekje later in de wasbox het stof van de wagen spuit) ohja en deze werkt uiterst zuinig!! Interieur: CG Vintage Natural Shine, ook zeer content van. Laat het interieur er weer helemaal perfect uit zien. Heb nog geen ervaring met andere maar ook deze geeft wel een beetje shine, vooral zichtbaar op het dashboard als de zon erop staat. Zullen echter nog veel goede productjes zijn maar je kan moeilijk alles uit testen :)