• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete merk voor Wax?

Met alle respect natuurlijk, en misschien is het een goede wax, maar ik heb de producten van Zymöl gezien en in mijn handen gehad. Persoonlijk vind ik dat je voor de naam betaald en niet zo zeer voor het product. De verpakking is gezien de prijs ook niet echt van hoge kwaliteit.
Ik vind dat het het ge-hyped wordt.
Speciale waxen voor een Audi en voor een Lambo bijvoorbeeld, grappig... ze komen uit exact dezelfde fabriek en dezelfde spuiterij ;) En ze hebben een spons in het assortiment, iedereen die zich bezig houdt met detailen weet dat een spons een no-go is :!
 
stimpy68 zei:
Met alle respect natuurlijk, en misschien is het een goede wax, maar ik heb de producten van Zymöl gezien en in mijn handen gehad. Persoonlijk vind ik dat je voor de naam betaald en niet zo zeer voor het product. Ik vind dat het het ge-hyped wordt.
Speciale waxen voor een Audi en voor een Lambo bijvoorbeeld, grappig... ze komen uit exact dezelfde fabriek en dezelfde spuiterij ;) En ze hebben een spons in het assortiment, iedereen die zich bezig houdt met detailen weet dat een spons een no-go is :!

interesting...waarom is een spons een "no-go"? Ik gebruik een spons voor het wassen....niet zo'n huis tuin en keukending, maar wel een spons...:D

Ik heb alleen nog maar de GC wax gebruikt van Meguiars, maar zal zeker nattys nog eens proberen...:)
 
Het probleem met sponzen is dat deze redelijk makkelijk vuil opnemen, maar deze vervolgens niet meer makkelijk loslaten, vuil wat eenmaal in de spons zit krijg je er niet uit. Je kan een spons niet wassen, dus blijft het vuil er in zitten. Vuil = zand e.d. dat haal je dus iedere keer over je lak. Wat voor spons je ook gebruikt, goedkoop of duur.
Een washmitt neemt vuil op en laat deze door spoelen weer makkelijk los, vandaar de 2 emmer methode :-" Bij mij geen spons meer in de buurt van mijn en andere auto's die ik detail! Tenzij de spons voorzien is Microfiber vezels zoals "The Bone"
 
Duidelijk! Ik weet niet wat voor spons ik heb...er zit een soort doek omheen (ooit eens bij de zeeman/wibra/supermarkt gekocht geloof ik) maar ik gebruik wel de 2 emmer methode...:)
 
Probeer voor de gein eens de Washmitt.
Ik denk dat je dan niet anders meer wilt.

Zoals Adrie al aangeeft is een spons echt een no-go.

Alhoewel, voor de wielkasten uitsoppen vind ik het nog wel geschikt. Maar beslist niet voor op de lak.
Maar op het moment dat ik een schapenvachtwashmitt heb ga ik mijn microfiber washmitt maar gebruiken voor de wielkasten.

Joost
 
Iedereen valt over de spons van Zymöl. Het is een volledig siliconen vrije spons en haalt de vuil zeer gemakkelijk eraf. Ook de Washmitt houdt vuiligheid vast als je het niet goed spoelt!
 
De spons (vind ik) van Zymol heeft een kleine dichtheid daar zou ik mijn auto nooit me willen wassen. Bovendien ziet de verpakking er armzalig uit en dat had ik toch niet verwacht. Van zo'n merk als Zymol verwacht je gewoon degelijke verpakkingen zeker voor die prijzen. die spons zelf kost natuurlijk geen drol. Over de doeken e.d. maar te zwijgen dat was echt rommel :(
 
Dibbuz, Tell me waarom prefereren de meest toonaangevende beurzen, detailers, veilinghuis, exclusieve auto merken Zymöl als leverancier??

De doeken etc.. zitten in ieder geval verpakt en niet zoals de Meg doeken in een losse verpakking. (als je weet hoe het in een magazijn gaat wil je ze echt niet meer):grinning:
 
Waarom ze Zymöl prefereren? Simpel: vanwege de naamsbekendheid.
Ik heb de doeken ook gezien, maar als ik de doeken van bijv. Meguiar's er naast leg, dan zien deze er toch een stuk beter uit (even de verpakking daar gelaten), zeker de afwerking van de doeken.
We zeggen niet dat het een slecht merk is, het zal best goed zijn, maar is het de prijs wel waard? Zoals ik al aangaf vind ik het merk ge-hyped, mede door detailers zoals Paul Dalton, hij gebruikt het dus het is exclusief dus duur.

But that's just my 2 cents :-"
 
Zullen we weer terug gaan naar de topic waarvoor hij bedoeld is, welke wax geeft de voorkeur. De andere producten komen wel weer naar voren.
 
Hier ook een fan van de Nattys Paste wax Blue, vandaar de keuze voor Poorboys.

In oostenrijk nog wat clubleden versteld laten staan van goedje, dus het was een glimmende verzameling tijdens het Worthersee treffen :)
 
Natty's Blue :)^
Maar ben ik de enige by wie het potje zo plakkerig word?
Het ruikt naar snoep ,maar het plakt ook zo:weetniet