• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat na het kleien?

Ik heb hier een vraagje van over, zou ik de Auto volledig kleien, ook al was de polishing niet voor de zelfde dag? Of is het beter dat ik het per paneel gaat kleien en polishing?

+1 voor Cordoba

Kleien is maar enkele keren per jaar nodig, in de basis. Dus de gehele auto kleien en volgende week pas de volgende stap doen, dat kan. Maar, in de tussentijd is je auto onbeschermd en is er een kleine kans aanwezig dat er al weer vervuiling op het gekleide paneel zit.

Dus, als je helemaal zeker wilt zijn, dan doe je per moment wat je kan doen. Heb je alleen maar tijd om 1 deur volledig te behandelen, houd het dan bij dit ene paneel.



Greetz
 
Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van om de klei met mijn vingers vast te houden, omdat ik de klei dan niet lekker vast heb en de kans groter is dat de klei toch op de grond valt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de klei onverwachts vast loopt op een stroef gedeelte. In plaats daarvan doe ik mijn hele hand over de klei en druk de klei lichtjes op de lak met de palm van mijn hand. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je met je vingertoppen voelt hoe vuil/schoon de lak is.
 
Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van om de klei met mijn vingers vast te houden, omdat ik de klei dan niet lekker vast heb en de kans groter is dat de klei toch op de grond valt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de klei onverwachts vast loopt op een stroef gedeelte. In plaats daarvan doe ik mijn hele hand over de klei en druk de klei lichtjes op de lak met de palm van mijn hand. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je met je vingertoppen voelt hoe vuil/schoon de lak is.

He-le-maal mee eens! :p
 
Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van om de klei met mijn vingers vast te houden, omdat ik de klei dan niet lekker vast heb en de kans groter is dat de klei toch op de grond valt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de klei onverwachts vast loopt op een stroef gedeelte. In plaats daarvan doe ik mijn hele hand over de klei en druk de klei lichtjes op de lak met de palm van mijn hand. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je met je vingertoppen voelt hoe vuil/schoon de lak is.
Ok, bedankt voor de trucjes van den floor
Kan ik ook mijn ruiten en mijn koplampen kleien? was het even vergeten om het te vragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Je kan alles wat glad is kleien, volgens mij. Ik neem de ruiten en koplampen altijd even mee. Meestal komt daar niet zo veel vanaf, maar toevallig dit weekend kwam er erg veel zooi van de achterruit van een half jaar oude Octavia.
 
Je kan alles wat glad is kleien, volgens mij. Ik neem de ruiten en koplampen altijd even mee. Meestal komt daar niet zo veel vanaf, maar toevallig dit weekend kwam er erg veel zooi van de achterruit van een half jaar oude Octavia.
Mmm, leuk om het te weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Voortbordurend op hetgeen gevraagd..
Ik heb geen polijstmachine, maar wil wel graag mn auto goed schoon krijgen.
Nu lees ik dat je van kleien toch nog marring kan krijgen, in mijn geval kan ik die er niet uitplijsten. Is het slim om dan wel te kleien? Het gaat om een Mercedes uit '07
Na het kleien wil ik m in de colonite 845 zetten, is dat voldoende? Ik lees ook wel over sealants, maar ik ben er nog niet helemaal mee thuis.

graag advies.
 
Laatst bewerkt:
Voortbordurend op hetgeen gevraagd..
Ik heb geen polijstmachine, maar wil wel graag mn auto goed schoon krijgen.
Nu lees ik dat je van kleien toch nog marring kan krijgen, in mijn geval kan ik die er niet uitplijsten. Is het slim om dan wel te kleien?
Na het kleien wil ik m in de colonite 845 zetten, is dat voldoende? Ik lees ook wel over sealants, maar ik ben er nog niet helemaal mee thuis.

graag advies.
Maar, nee jong. Marring van klei krijg je der zo eraf. Wist het ook niet dat het zo gemakkelijk zou gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Nu lees ik dat je van kleien toch nog marring kan krijgen, in mijn geval kan ik die er niet uitplijsten. Is het slim om dan wel te kleien?
Als je een medium klei neemt en tijdens het kleien de boel lekker nat houdt met een glijmiddel, dan zal dit 100% meevallen. Ik gebruik de Monello - Dolce Verde klei i.c.m. Poorboys World - Spray & Wipe 1:1 en ga soms aardig lomp te werk. Ik moet marring nog tegenkomen.

Mocht dit tóch gebeuren, dan is dit redelijk fijntjes en kan je dit met de hand weg polijsten. Echter is voorkomen beter als genezen, want als je eenmaal begint te polijsten op een stukje, kan je verschil gaan zien. (Stukkie glimt mooi, de rest minder :p )

Na het kleien wil ik m in de colonite 845 zetten, is dat voldoende? Ik lees ook wel over sealants, maar ik ben er nog niet helemaal mee thuis.
Deze wax is inderdaad voldoende. Hiermee heb je voorlopig wel even bescherming.



Greetz
 
Ik heb de born to be slippy, die laat een soort waas achter. Met prep of even wassen en het is er af...